Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Intelligens

Sommarochsyrener skrev 2022-10-27 10:50:11 följande:
    Intelligens

Opassande kategori kanske. Men men. Hur känns det att ha högt IQ? Hur vet ni/ hur visste ni att ni har högt IQ? Vad tycker personer som har högt IQ om personer med lägre? Tycker ni att ni har högre levnadstandard pga högt IQ? Kan ni nämna fördelar som det ger er/ typisk situation där er IQ har gynnat er?

Vet inte om jag har högt IQ eller inte men framförallt inom vissa områden har jag lätt för att fatta och klarar saker som inte alla andra kan.

Det har gjort attt jag kunnat skaffa mig en riktigt bra utbildning som i sin tur skapat möjlighet till kul jobb med bra betalt.
  • Anonym (F)

Svårt att säga hur det känns, jag har inget attt jämför med,

Sen väljer jag mitt umgänge där jag trivs med folk. Utan att veta är nog många som mig. Sen finns det andra jag tycker om att umgås där vi skiljer oss mycket men då finns det något annat som gör att vi trivs.

Jobbar också på ett ställe som ställer rätt höga krav på mina närmsta kollegor. Det går inte att var hur korkad som helst och jobba här.  

• Anonym (F)

Jag har jobbat med en del som nog inte har jättehög IQ eller är överdrivet allmänbildade som är oerhört skickliga inom sitt gebit, lojala, hängiva och hårt arbetande. De kan göra saker som jag aldrig kommer kunna lära mig och jag skulle erbjuda dem jobb när som helst.

Att då se ner på dem, bara för de saknar allmänbildning eller får lågt resultat på ett test,  blir extermt.fördomsfullt och orättvist.

Svar på tråden Intelligens