• SunnyP

PGT (utomlands) efter misslyckade IVF - hur gick det för er?

Vi bor också i ett land där pgs är tillåtet och vi har gjort två omgångar. Den första för drygt ett år sedan som resulterade i ett embryo som var normalt. Vi gjorde en återföring i maj men det tog sig inte (även med pgs så är det mellan 60 och 70 ptocent att återföringen lyckas så det finns inga garantier). Eftersom det var vårt enda embryo så gorde vi direkt en ny ivf runda precis innan jag skulle fylla 41 och två embryon klarade sig till dag 5 och båda var normala, en flicka och en pojke. Vi återförde flickan i juli och jag är nu i vecka 18. PGS ökar absolut odsen för att lyckas men det finns inga garantier varken att återföringen lyckas eller att graviditeten fortsätter men om det tar sig så är bara missfallsrisken 5 procent. Jag är jätteglad att vi testade våra embryon.

• SunnyP

Nej, det har vi inte gjort. Vi har fyra barn sedan tidigare och hade väldigt lätt för att bli gravida, vi fick våra fyra barn på 2 år och två månader så jag valde att sterilisera mig efter att våra tvillingar fötts. Nu när vi flera år senare ändå ville ha en till så var IVF enda allternativet för att kunna bli gravida och då valde vi pgs pågrund av min ålder, jag fyllde 41 i augusti.

Svar på tråden PGT (utomlands) efter misslyckade IVF - hur gick det för er?