Skiftjobb - planera dagis?
Jadu, detta är knäckfrågan för många av oss med skiftjobb. Och vi borde vara många med tanke på hur många branscher det är som kör skift. Det som gäller är nattdagis, släkt som hjälper eller byte av jobb helt enkelt.
Jadu, detta är knäckfrågan för många av oss med skiftjobb. Och vi borde vara många med tanke på hur många branscher det är som kör skift. Det som gäller är nattdagis, släkt som hjälper eller byte av jobb helt enkelt.
Jag jobbar redan 75% bara och sambon jobbar heltid. Men även om han skulle gå ner i tid så skulle vi säkert fortfarande ha dagar då jag jobbar kväll samma dagar som sambon jobbar och det skulle bli tufft ekonomiskt eftersom sambon tjänar betydligt bättre än mig. Finns tyvärr inga andra jobb för mig i den här lilla kommunen och sambon har som sagt sökt flera jobb men inte fått nåt av dom. Känns som att man blir tvungen att skjuta upp att skaffa barn tills sambon fått ett annat jobb men det kan ju dröja flera år med tanke på att han sökt flera nya jobb de senaste 3 åren utan att få nåt. Vill ju inte vänta hur länge som helst med tanke på att vi båda är över 30. Känns ärligt talat ganska deprimerande att tänka på att vi inte kan skaffa barn p.g.a. våra jobb, speciellt när man har vänner, släktingar och arbetskamrater som får barn till höger och vänster medan man själv bara måste skjuta och skjuta på det..
Nattis finns i kommunen men det blir ju lite samma sak som om mormor eller morfar skulle hämta. Sambon skulle inte kunna hämta förrän tidigast vid kl 20 och barnet skulle inte komma i säng förrän kl 20.30-21. för det går ju inte att barnet stannar kvar under natten heller eftersom då kan inte jag hämta förrän efter kl 14 dagen efter om jag jobbar då (vilket jag ofta gör om jag jobbat kväll dagen innan). Hur sjutton gör andra föräldrar som jobbar skift eller 12-timmarspass??