• Nova2

Så ledsen - blir aldrig gravid

Hej
    jag är i ungefär samma sits, mensen kom i morse så hoppet börjar tryta och det är dags att på allvar prata IVF med min partner. Försökt aktivt i snart två år och varit tillsammans i 5,5 år utan preventivmedel. Är inget fel på mig enligt alla undersökningar och hans spermaprov va bra. Testade Letrozol i nio månader men Inget resultat där heller. Blev gravid i våras men fick missfall v7 så vi hann inte ens få till något ultraljud utan missfallet började samma dag som vi blev inskrivna hos barnmorskan. Sökte då landstingsfinansierad ivf men pga missfallet får man söka först ett år senare, fast vi försökt så länge utan att lyckas innan? 

min partner har två barn sen innan så för honom är det inte lika stressande så jag kan känna mig väldigt ensam ibland. Är 37 år nu så man börjar känna att tiden inte riktigt räcker till heller snart. 

blev faktiskt också tipsad att prata med en homeopat men har inte gjort det än, men det kanske kan vara värt att testa det med när jag nog testat allt annat man kan testa själv. 

• Nova2

Ja man blir frustrerad och ledsen, och nyfiken och förväntansfull, man väntar och väntar och hoppas och känner. varenda liten sak som känns i kroppen ge en hopp, månad efter månad för att varje gång sluta i besvikelse. 

mådde så otroligt bra de två veckorna jag fick bara gravid och längtar sååå tillbaka till den känslan, i hopp om att den ska vara i kilo månader då i stället förstås. även om jag fick hutlöst ont i ryggen och mådde illa så älskade jag känslan i alla fall, så för min del kommer jag kämpa mig igenom allt tills jag får uppleva det igen eller tills det visar sig vara helt kört ☺️ 

vad för metoder har ni testat?

har aldrig hört att man bara behöver vänta 6 månader så det gäller nog inte i Skåne. Dom avfärdade oss direkt fast vi försökt så länge och trots att min barnmorska och remitterade efter att hon hörde att vi fick avslag. 

Svar på tråden Så ledsen - blir aldrig gravid