• Anonym (Mimmi)

Så ledsen - blir aldrig gravid

smye193 skrev 2022-10-22 17:07:46 följande:
    Många har lyckats bli gravida efter behandling med homeopat trots flera års försök genom t ex ivf osv. Jag gick själv till en kinesisk akupunktur för att jag hade en otrolig smärta i magen som flertalet sjukhusbesök till akuten och läkarvård inte kunde hjälpa mig med. De hittade ens vad felet var! Men den här kinesiska naturläkaren gav mig en mix med örter att koka och dricka innan läggdags 40 kvällar och vips så blev jag botad redan efter 20 dagar. Jag trodde inte ens på att det skulle fungera. Visst blev jag några tusenlappar fattigare men det var värt! Jag går nu först till honom vid hälsoproblem. Jag har även en tjejkompis som haft problem med tarmarna och trots massa allergi tester osv fick hon fortsätta leva med dessa problem enda tills hon träffade en homeopat som tog en titt på hennes tunga och sa "sluta ät tomater". Hon slutade med tomater och hennes besvär började minska och nu är hon helt smärtfri.

Jag tror på detta med homeopati och även om jag inte känner en ofrivillig barnlös som lyckats bli gravid genom en homeopatisk behandling så tycker jag det är värt att pröva efter så mänga år av misslyckande på vanlig väg TS! Lycka till.  
    Jag säger ingenting om akupunktur eller örter. Jag vet att det fungerar. 
    Att dricka utspätt vatten gör det inte.

All vetenskap är enig om det. 

Men visst, placebo har ju visat sig fungera så varför inte?
Svar på tråden Så ledsen - blir aldrig gravid