• Kevlarsoul

Min man är ej kåt av sig, jag mår dåligt över detta

Vill börja inlägget med att skriva att min man, som jag har ett barn med, är typ mitt på riktigt min andre hälft. Han och jag passar på så många plan. Jag älskar honom så innerligt, så himla starkt. Och jag v.e.t att han känner minst likadant för mig. Jag tror ibland att han älskar mig mer.

Allt det här gör det bara så himla jobbigt för mig. Han är inte särskilt kåt av sig, vilket förvånar mig enormt då jag aldrig varit med en man som inte är minst lika taggad på sex som jag är. Han har varit såhär även innan vi hade barn. Han är inte heller särskilt passionerad i sexet, han gillar t.ex inte att hångla, vilket också är jättejobbigt för mig. För mig är passion så jävla viktigt, jag är så passionerad i mycket och framför allt i kärleksrelationer. Jag tänker på sex jätteofta. Men för honom är det jobbigt om jag t.ex tar på hans kuk spontant, eller säger att jag vill suga av honom, m.m. Han blir som obekväm. Jag har frågat om han ej är attraherad av mig, eller om han vill att jag ska göra något annorlunda, men han säger att det handlar om stress, eller att han bara inte är lika kåt som jag. Men jag förstår inte att han inte kan vara det. För mig är sex så himla naturligt, är som att äta för mig. Och jag har aldrig varit med om sådant här tidigare. 
    Jag har nämnt många gånger att det här får mig att må dåligt, på riktigt. Att jag inte vet hur det kommer att påverka oss i längden. 

Jag har ALDRIG varit otrogen, jag har ALLTID  avskytt otrohet och allt som har med det att göra. Och jag hatar att jag börjar förstå varför folk är otrogna mot varandra. Jag fantiserar om andra män. Jag vill ha sex med andra män, men samtidigt ha kvar min man för det finns ingen som honom, ingen som går att jämföras med honom. Så mycket älskar jag honom. 
    Handlar inte bara om att jag är kåt men typ hela min existens dämpas. Det låter så dramatiskt men typ ett ljus i mig släcks av att inte ha det här passionerade, intensiva sexlivet. Jag mår dåligt av det. Jag känner att jag måste försöka leva med det.

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Min man är ej kåt av sig, jag mår dåligt över detta
  • Anonym (Hur tänkte du)

Du har alltså varit medveten från start om att han har låg sexlust vilket du mår dåligt av och ändå ingår du en relation och skaffar barn med honom? Hur tänkte du ?

• Anonym (Mm)

Lite är det nog så att man inte kan få allt. Även om man har hittat en partner som är rätt för en, så innebär det ändå att alla behov inte fullt ut kan tillgodoses. 

Utifrån det du beskriver så kanske sexlivet är en sådan del som ni kommer att få kämpa med, då ni har olika behov. Kanske blir det en kombination av att acceptera att det är så, fortsätta jobba på det och hitta lösningar. 

Det löser ju inte problemet men i vart fall står det en fritt att fantisera och att tillfredsställa sig själv. 

Har inte riktigt samma problem som dig, handlar för mig om avsaknaden av spänning som gör att jag tänker på sex med någon annan. Jag har kanske till och med flörtat lite för att känna på känslan. 

• Anonym (Eva)

Om han varit superkåt så hade han inte varit den där lugna och perfekta killen.

Då hade han varit ett svin som spanat in andra kvinnor, lagt tid på porr och kanske tom otrohet.

Man kan inte få allt här i livet.

• Anonym (Försök gör honom kåt?)

En del människor är inte sådär värst kåta av sig själva, utan lusten måste lockas fram. Så testa med mycket beröring i vardagen, klä dig som du tror han gillar eller inte klä dig alls, mycket närhet och var givmild sexuellt, så att prestationskraven minskar. Kanske ni inte måste ha samlag och du skall ha multipla orgasmer utan du är glad att få ge, kanske ge honom oralt från start till slut och han kan bara luta sig tillbaks och njuta. Inte kritisera honom för att han kommer för tidigt eller för att han misslyckas ge dig orgasm.

Sådana saker kommer öka på hans lust över tid, och han utvecklar en kåthet. Ibland får man anstränga sig, även sexuellt och inte räkna med att det bara sker på automatik.

• Anonym (Håll i honom!)

Du har hittat ett guldkorn. Mannen som många kvinnor drömmer om. En man som kan känna kärlek. Och inte bara tänker med kuken som alla män gör. Hjärta

• Kevlarsoul
    Anonym (Eva) skrev 2022-10-22 07:49:48 följande:

Om han varit superkåt så hade han inte varit den där lugna och perfekta killen.

Då hade han varit ett svin som spanat in andra kvinnor, lagt tid på porr och kanske tom otrohet.

Man kan inte få allt här i livet.

Sant.
  • Kevlarsoul
    Anonym (Håll i honom!) skrev 2022-10-22 08:07:58 följande:

Du har hittat ett guldkorn. Mannen som många kvinnor drömmer om. En man som kan känna kärlek. Och inte bara tänker med kuken som alla män gör.  // Hjärta

Åh, vet du, att du har så jävla rätt. 
    Han gör allt för mig. Alla i min närhet älskar honom. Han extremt lojal dessutom. Bara jag som är lite halv störd kanske. 
  • exandthecity

Alla andra bildade familj med partners som var 100% perfekta för dem. Förstår att det måste vara frustrerande att bara lyckas till 99%

• Kevlarsoul
    exandthecity skrev 2022-10-22 08:43:35 följande:

Alla andra bildade familj med partners som var 100% perfekta för dem. Förstår att det måste vara frustrerande att bara lyckas till 99%

Haha synd att jag tycker att den där sista procenten handlade just om sex, det som är så himla onödigt. 
  • exandthecity
    Kevlarsoul skrev 2022-10-22 08:46:08 följande:
    Haha synd att jag tycker att den där sista procenten handlade just om sex, det som är så himla onödigt. 
    Menar du att han är helt asexuell??
Svar på tråden Min man är ej kåt av sig, jag mår dåligt över detta