• Mammalundgren

Svärmor påtvingad resa

Blomväxt17 skrev 2022-10-21 19:37:23 följande:

Haha vet ni vad det roliga är? 

Att hon frågar min kille ibland ?vart har hon köpt den där tröjan hon hade? Den va fin?
    ?vart köpte hon de där smycket??

hon frågar aldrig mig om det, utan hon frågar min kille när jag inte är där.
    är hon avundsjuk på mig tror ni?

hans pappa, min svärfar är iallafall alltid trevlig o varm o välkomnande mot mig
    han tycker om mig. 

Han bara hittar på att hon säger dom sakerna för att han tror att du ska bli glad.
    Varför ska hon vara avundsjuk på dig? Hennes son väljer ju henne framför dig i alla lägen!

Hans föräldrar är inte dina svärföräldrar. För att dom ska bli dina svärföräldrar måste ni vara gifta. Ni bor inte ens ihop vilket gör hans föräldrar till enbart din killes föräldrar.

När man gifter sig så blir man släkt med sin makes släkt. Det gör att relationerna bli lite annorlunda och det bli ofta svårare att undvika att umgås. Om man senare har barn så bli barnet till svärföräldrarna starkare och viktigare.

Din killes föräldrar bara föräldrar till en kille du råkar dejta. Du har inga egna band till dessa och kan undvika dom hur mycket du vill. Din kille har också all rätt att dumpa den som han inte tycker pAssar i hans familj.
  • Mammalundgren
    Anonym (Lina) skrev 2022-10-24 06:45:58 följande:

Och angående att säga svärmor om killens mamma, Mammalundgren och Mimmi. Det är 2022, inte 1922. Ni får nog bara tugga i er att både synen på parrelationer och språket har förändrats. 

Intressant. Hur många gånger dejtar du någon innan du börjar kalla personens föräldrar för svärföräldrar? Måste man dejta eller räcker det att man är hemligt kär? Får man kalla vem som helst mamma? 
  • Mammalundgren
    Anonym (Lina) skrev 2022-10-24 06:45:58 följande:

Och angående att säga svärmor om killens mamma, Mammalundgren och Mimmi. Det är 2022, inte 1922. Ni får nog bara tugga i er att både synen på parrelationer och språket har förändrats. 

Intressant. Hur många gånger dejtar du någon innan du börjar kalla personens föräldrar för svärföräldrar? Måste man dejta eller räcker det att man är hemligt kär? Får man kalla vem som helst mamma? 
Svar på tråden Svärmor påtvingad resa