Inlägg från: EnPetra |Visa alla inlägg
  • EnPetra

BF Juli 2023

Hoppar in jag med!

Plussade igår på bim-5, väldigt tidigt men känt mig konstig hela veckan så tänkte att jag testar! Ska ta ett nytt test närmare bim också, bara för att vara säker haha! 

Detta blir vårt tredje barn, tidigare födda -14 och -21.
    BF 10 juli. 

• EnPetra
    Cocachins skrev 2022-11-03 20:48:49 följande:

Hej, 

Ni som har gjort VUL i ca vecka 7 förut, vad kan man förvänta sig att se? Ser man något alls eller är det bara som en rund skugga? 

Jag gjorde inget VUL i min första graviditet. Därrmot gjorde jag KUB-ultraljud vilket är valfritt vilket väl är ca i vecka 12-13 om jag minns rätt. Däremot det ska gör är ju RUL alltså rutinultraljud och det är väl ca i vecka 18 kanske? 

Jag har bokat ett VUL nu i vecka 7 och det beror enbart på att jag ska göra ett NIPT test direkt i vecka 12 (hoppar troligen över KUB denna gång). NIPT är dyrt och man får bekosta själv, det är ett blodprov. Jag gör det pga förra gången fick jag en så pass hög sannolikhet på KUB att vi ändå valde att göra NIPT och vill inte gå igenom den stressen och väntan igen. 

Men hur som helst, vad kan man egentligen förvänta sig att se i vecka 7? Kan man tex se ett tickade hjärta?

Jag gjorde VUL runt vecka 7 första graviditeten. Man såg inte jättemycket, en liten ärta och ett pickande hjärta. men just där och då var det mer än nog! :) 
  • EnPetra
    1/7 T123, fjärde barnet
    1/7 Primula, andra barnet
    4/7 Lillahusetss, första barnet
    4/7 Grumpy88, tredje barnet
    4/7 Malin845, andra barnet
    4/7 Sofian81, tredje barnet
    4/7 Piah91, första barnet
    7/7 Lila11, första barnet
    8/7 helenaomarkus fjärde barnet 
    10/7 Mamman8212, fjärde barnet
    10/7 EnPetra, tredje barnet