Inlägg från: Lillahusetss |Visa alla inlägg
  • Lillahusetss

BF Juli 2023

Vågar inte tro på detta, precis testat positivt på BIM +13. Gissar att min ägglossning var senare än vanligt. 

1/7 T123, fjärde barnet
    1/7 Primula, andra barnet
    3/7 Brallans, andra barnet 
    3/7 Lillahusetss, första barnet
    4/7 Grumpy88, tredje barnet
    4/7 Malin845, andra barnet
    4/7 Sofian81, tredje barnet
    4/7 Piah91, första barnet
    10/7 Mamman8212, fjärde barnet
    11/7 Medioker, tredje barnet 
    16/7 Cocachins, andra barnet
  • Lillahusetss
    1/7 T123, fjärde barnet
    1/7 Primula, andra barnet
    3/7 Brallans, andra barnet 
    4/7 Lillahusetss, första barnet
    4/7 Grumpy88, tredje barnet
    4/7 Malin845, andra barnet
    4/7 Sofian81, tredje barnet
    4/7 Piah91, första barnet
    7/7 Lila11, första barnet
    8/7 helenaomarkus fjärde barnet 
    10/7 Mamman8212, fjärde barnet
    11/7 Medioker, tredje barnet 
    16/7 Cocachins, andra barnet
  • Lillahusetss

Någon annan som har svårt att släppa oron? Jag plussade ju inte förrän BIM +12, antagligen hade jag ägglossning något senare än förväntat men då jag inte tog något ägglossningstest vet jag inte.

Orolig att det ska innebär något dåligt, har tagit nya tester nu 2 dagar efter att jag plussade. De är ju starkare än vid första testet men ändå inte helt klarröda streck. 

Mina bröst är både svullna och ömma och har haft huvudvärk från och till i några dagar så symptomen finns ju där men ändå vågar jag inte tro på det. Känns som en evighetslång väntan till ett första ultraljud i samband med KUB och är så rädd för att bli besviken.

Gissar att alla dessa känslor är vanliga vid graviditet, och speciellt den första. Är ett känlomässigt kaos just nu :( tur att jag har en stöttande sambo i detta, men trots detta känns de första veckorna innan vi berättar för andra väldigt ensamma. 

• Lillahusetss
    Helenasojörgens skrev 2022-11-02 11:23:34 följande:
    Känner exakt lika som er två 

Den öron är gnagande o den finns där hela tiden ända till förlossningen... o även efter...
    Nu efter två missfall på raken. Så e oron större 
    Är så många känslor på samma gång, samtidigt som jag förstår att det är mest troligt att allt kommer gå bra. Ena sekunden drömmer jag iväg mot att berätta för nära och kära, en ordentlig gravidmage och nästa sommar med en bebis och nästa sekund är jag övertygad om att något ska gå fel.

Nästa vecka ska jag på mitt inskrivningssamtal och de bokade även det andra samtalet i december redan nu.

Håller tummarna för att det går bra för alla oss i gruppen och att vi får friska bebisar nästa sommar. 
  • Lillahusetss

Hoppas allt är bra med alla,

Min oro har fortsatt samtidigt som jag börjar landa i allt mer och mer. Håller alla tummar för att allt är som det ska.

Någon annan som har upplevt några skillnader i sömnen? Jag vaknar sedan någon vecka 2-4 gånger på nätterna. Har tidigare haft väldigt bra sömn så känns ju som ett konstigt sammanträffande annars.

Har inga problem med att somna om och tycker inte jag känns tröttare när jag vaknar men är bara ett ?symtom? som jag märkt av. 

• Lillahusetss

Hoppas allt är bra med alla,

Min oro har fortsatt samtidigt som jag börjar landa i allt mer och mer. Håller alla tummar för att allt är som det ska.

Någon annan som har upplevt några skillnader i sömnen? Jag vaknar sedan någon vecka 2-4 gånger på nätterna. Har tidigare haft väldigt bra sömn så känns ju som ett konstigt sammanträffande annars.

Har inga problem med att somna om och tycker inte jag känns tröttare när jag vaknar men är bara ett ?symtom? som jag märkt av. 

• Lillahusetss

Jag hade en liten strimma blod i flytning igår samt lite lite brunt på pappret när jag torkade mig senare på kvällen. Inte känt av något mer efter det, och inte haft någon smärta i magen. Har dessutom kvar alla mina symptom.

Blir ju självklart orolig, och rädd för mf men hoppas verkligen att allt är som det ska. Har läst att det är vanligt med mindre blödningar under de första månaderna, går in i vecka 8 imorgon. 

Svar på tråden BF Juli 2023