Inlägg från: medioker |Visa alla inlägg
  • medioker

BF Juli 2023

Hej på er! 
    Kul med en bf juli tråd! Plussade tidigt förra veckan & är på BIM idag (eller imorrn men tror idag) Detta blir vår nummer 3 & sista pusselbit som jag hoppas stannar kvar. Har två pojkar på 3 och 1 år. Tog sig på tredje försöket denna gång, tidigare tog det sig på andra och första försöket. Gissar på BF är nån gång kring 10-11 juli ♥️

• medioker
    1/7 T123, fjärde barnet
    1/7 Primula, andra barnet
    3/7 Brallans, andra barnet 
    4/7 Grumpy88, tredje barnet
    4/7 Malin845, andra barnet
    4/7 Sofian81
    11/7 Medioker, tredje barnet 
  • medioker
    Cocachins skrev 2022-11-02 09:10:05 följande:

Usch så så jobbigt Brallans, blir ledsen för din skull oron, det onda berg och dahlbanan ❤️ Måtte dagarna gå fort till på fredag och du får ett bra besked ❤️

?????-

Jag har några helt andra frågor också som nån i gruppen kanske kan svara på? Jag försökte googla med det skyltas ju inte direkt med priset och är inte helt lätt att få tag på tid för den delen heller. Jag tänkte göra ett utökat NIPT och då tittat på mammaproffsen i Alby, Sthlm. Någon som varit där, är det bra? Eller vill rekommendera nått annat? Sen är det så att man för att kunna göra NIPT måste ha gjort ett privat tidigt ultraljud. Vart gör man detta  i Stockholm och vad kostar det, jag ringde ett ställde nu och de tog 700kr, tyckte det var mycket? 

Inte direkta svar på dina frågor men då jag gjort NIPT tidigare så har det ingått ultraljud för att säkerställa att det finns en graviditet och hur långt gången man är. Priset har då varit på nästan 6000 kr då inkl ultraljud. Leta efter en klinik som har allt i ett kanske? 
  • medioker
    Brallans skrev 2022-11-02 08:16:20 följande:

Varit lite frånvarande i tråden, åkte in till gynakuten igår med misstänkt utomkvedshavandeskap, då jag blödit lite sen i sön samt fik kraftiga smärtor nere i magen från ingenstans.. (Har två tidiga missfall aug/sep) men det var inte likt dessa..

Ska tillbaka på fredag morgon igen så får vi se om hcg ökat samt om de kan se något på vul, de såg inget igår vilket jag tänker att de borde i v 5+0.. 

Vilken berg och dalbana detta kan vara ibland 

Jag hoppas verkligen det blir glada nyheter på fredag och jag tror det blir det ❤️?????
  • medioker
    Sofian81 skrev 2022-11-02 11:00:01 följande:

Lillahusets, jag känner precis likadant. Det känns osannolikt att man skulle ha sån tur att detta går vägen. Jag  har dessutom aldrig haft missfall tidigare så har börjat tänka att sannolikheten då är större för det denna gång, så dumt!
    Analyserar symptom och blir orolig för minsta lilla förändring mot att må lite bättre en stund. Tänk om man istället kunde använda tiden åt att glädjas för att man trots allt är gravid? Glad

Jag tänker också så, att jag fått två barn tidigare och aldrig drabbats av missfall så vad är oddsen att det ska gå bra en tredje gång nu?! Men försöker inte tänka på det?😅
  • medioker
    Sofian81 skrev 2022-11-03 06:50:54 följande:

Cocachins, jag förstår det rent logiskt, men tänker ändå att det är så vanligt att det borde drabba mig också. Galet hur hjärnan dummar sig Skäms

Imorgon ska jag på hälsosamtal och bla annat ta ställning till fosterdiagnostik. Hur tänker ni andra där? Ska ni göra Kubtest osv?

Vi ska göra NIPT som vi valde att göra med tidigare barn med, privat. Känns värt pengarna och mer tillförlitligt än KUB. Ska även på tidigt privat ultraljud den 2 december.
Svar på tråden BF Juli 2023