Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen (efter 18 oktober 2022)

Det är helt sanslöst att Sverige har en statsminister som låter landet styras av detta parti..

www.sd-citat.nu/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Välförtjänt. Vore det val idag skulle både L och KD få lämna riksdagen och M och SD skulle få lämna regeringsmakten. 

• KillBill

Det är ta mig fan inte klokt att Sverige har en statsminister som inte har koll på vem som är biträdande statsminister.

• KillBill

Så här ser lögnen ut. 

• KillBill
    Så allting gick skrev 2023-07-01 16:28:56 följande:
    Inget fel på samerna, enda felet är att ingen får besöka deras markområden, det är dom själva som bestämmer vem som får fjällvandra i fjällen, eller ha ex fjällmaraton, det gick inte igenom i år, det skrämmer renarna)

Kort det handlar om att samerna kan isolera land områden och dom ensamma bestämmer vem som får besöka/jakt/fiske eller tillträda landområdet.

Nu svamlar du igen. Allemansrätten gäller även i fjällen och på samernas mark. Sedan är det förbjudet att skrämma, störa eller driva bort renar. Större evenemang måste genomföras så att de inte stör rennäringen och det tycker jag är självklart.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Så allting gick skrev 2023-07-01 16:44:09 följande:
    Nej den gäller inte när du har renar, dessa har skydds värde som inget annat.
    -

Fjällmaraton i Vålådalen kommer bli av.

Beslutet från länsstyrelsen om att inte tillåta vissa delsträckor står fast ? vilket gör att arrangören får tänka om.

? Jag vet inte ens hur jag ska hantera det tidsmässigt och kostnadsmässigt, säger Patrik Nordin.

Du har i vanlig ordning missförstått situationeen.

sverigesradio.se/artikel/regeringen-avslar-samebyarnas-begaran-om-inhibition-av-fjallmaraton-100k

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen (efter 18 oktober 2022)