Kirenaj68 skrev 2023-12-02 15:24:50 följande:
Jag har röstat på SD sedan 2010 och det finns muslimer i min bekantskapskrets. Hyvens människor allihop som tar avstånd från allt vad radikal och extrem islamism står för och det är dem radikala nötterna Tidöregeringen bekämpar. Inte dem som sköter sig. Till och med du måste väl medge att det är rätt. Men det är ju förståeligt att ni rödgröna är rädda om era väljare och sluta yla om rasism. Det är ett ord som är så urvattnat nu att det har tappat all tyngd, så som ni rödgröna har missbrukat det ordet. Tyvärr, måste jag tillägga.
Jag förstår att SDs väljare genom en normaliseringsprocess inte längre fattar vad rasism är och vad som är rasism. Det ligger helt i linje med vad SD trummat ut sedan de bildades av nazister, fascister,rasister och vitmakt.
Redan innan BSS -som bildade SD - bildades lade fascisten och nazisten Per Engdahl - vars ideologi och tankar var grunden för BSS - fram att rasisterna måste sluta prata om 'ras' utan istället lägga fram det som att det handlade om kultur och etnicitet och geografisk härkomst. Samma rasism som Åkesson i slutdebatten inför valet 2018 förde fram i PS när han påstod att människor som kommer från andra delar av världen inte kan passa in i Sverige för att de inte kan förändras. Åkesson visade då att han och SD inte kan förändras, se är fortfarande de rasister de vad då de bildades.