Rataxes skrev 2024-03-04 04:57:51 följande:
Det återstår att se. Det fascistiska MelonPartiet lär ju gå upp i brygga om vi får såna priser.
Den inflation vi haft nu kommer att kännas som en sommarbild jämfört med vad som kommer att inträffa när transporter blir mer än dubbelt så dyra.
Önsketänkande om duracellbilar kommer att förbli ett önsketänk. Hundratusentals människor som redan nu har det svårt att få det att gå ihop kommer inte att ha råd med ens begagnade duracellbilar.
Jag förstår de människor som skriker om "Swexit", det gör jag. (Det innebär inte att jag tillhör dem).
EU är på väg mot att bli totalitärt. Det måste stoppas, och återgå till en pass och handelsunion.
EU har fan ta mig ingenting att göra med svenska körkortsregler, diktera hur vi ska isolera våra hus, våra arbetstider. All idioti från EUSSR kämpar svenska politiker för att överimplementera.
Men det känns ju bra att vi bistått coronafonden med 150 miljarder så att spanjorer ska kunna få 4 dagars arbetsvecka.
En majoritet av Tidölagets väljande anser att att det är viktigt att regeringen når miljömålen. Ska regeringen nå miljömålen så måste förbrukningen av fossila drivmedel minska kraftigt. Problemet är att regeringen lurade den svenska befolkningen att det skulle gå att nå miljömålen med billigare diesel och bensin.