Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen (efter 18 oktober 2022)

Mentat skrev 2024-01-31 09:02:05 följande:
    Tja, vi är åtminstone överens på en punkt. Flört
    Kärnan i mitt inlägg ignorerar du dock fortfarande så jag ger väl upp mina försök att hjälpa dig.
    Tack för att du uppmärksammade mig om att jag skrev fel. 

Som du själv ser i texterna som jag  publicerar i inlägg #287 så är det du som inte har förstått innehållet i tidningsartikeln. Om du läser direktivet som jag länkar till så var den utredning som SD regeringen stoppade inriktad mot korruption i statlig, regional och kom­munal verk­samhet samt närings­liv med särskilt fokus på verk­samhet som är offentligt finansierad. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Mentat skrev 2024-01-31 09:02:05 följande:

Vi ser just nu nästan dagligen exempel på när aktörer inom offentligfinansierad verksamhet såsom skola, sjukvård, assistans och tandvård lurar till sig pengar från oss skattebetalare. Nu visar det sig t.o.m. att  kriminella äger domstolsfastigheter.   

När ska M/KD och L erkänna sitt ansvar för den massiva utförsäljningen av offentlig verksamhet som idag orsakar stora skador för samhället?

www.dn.se/sverige/domstol-i-handerna-pa-utpekade-natverkskriminella-miljoner-i-hyresintakter/

• KillBill
    Rataxes skrev 2024-02-11 16:53:30 följande:

Enligt exkrementenhornalisten kan man inte ha 2 bilar och en traktor utan att driva en rörelse om man bor på landet.

Vilken jubelidiot, säkert boende på slöddermalm.

Jag har 9 fordon i dagsläget. Undrar hur länge jag får lov att ha det? 

Varför utelämnar du information om att artikeln var införd i regeringstrogna Expressen?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-02-11 18:18:28 följande:
    Är du korkad?

Läs igen.

Exkrementenhornalisten. 

Är Lars Lindström och baren-Jöns som båda avlönas av Exkrementen, regeringstrogna i din förvridna värld?

Kan en hornalist på en "regerimgstrogen" skvallertidning inte vara idiot?

Det säger en del om dig att du tror att det är tydligt att du menar Expressen när du skriver  "Extrementenhornalisten". Tror du att du är kul eller? För övrigt är Expressen en regeringstrogen tidning.

• KillBill
    Rataxes skrev 2024-02-11 20:13:14 följande:
    Blev den lille sojapojken så kränkt? 🤡
    Inte ett dugg. Jag noterar dock  att du verkar vara otroligt barnslig..
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-02-11 21:02:12 följande:
    Prata med bönder på bönders vis...
    Det kan du förstås göra men som sagt var dina barnsligheter obegripliga.  Vill du barnsla dig är det nog bättre att du vänder dig till folk på samma barnsliga nivå som du själv befinner dig på..
  • KillBill
    K Markatta skrev 2024-02-15 00:26:11 följande:

www.sydsvenskan.se/2024-02-14/skatteverkets-storstadning-ger-rekordstor-utvandring

Skatteverkets storstädning ger rekordstor utvandring

Utvandringen från Sverige blev rekordstor i fjol - och kan bli minst lika stor i år. Men den ökade utvandringen beror inte på skärpt flyktingpolitik. Den beror på en storstädning inom Skatteverket. Det minskar risken för välfärdsbrott i miljardklassen.

...

Skatteverkets storstädning har samband med de krav som ställts på en svensk folkräkning för att få klarhet i vilka personer som uppehåller sig i Sverige. I förberedelserna av en sådan eventuell folkräkning ökar Skatteverket kvaliteten i folkbokföringen.

...

* Det minskar risken för att utvandrade personer på felaktiga grunder kvitterar ut svenska välfärdsbidrag.

* Det minskar risken för att enskilda kommuner tar emot kommunala utjämningsbidrag på felaktiga grunder.

* Det minskar också risken för att utvandrade personers personnummer hamnar i händerna på kriminella personer, som kan utnyttja dem för identitetsbrott, penningtvätt, svartjobb, skattebrott, bedrägerier och välfärdsbrott.

Du glömde detta citat:

"De som lämnat Sverige utan att meddela svenska myndigheter är ofta studenter. De ska egentligen rapportera till oss att de återvandrat till sitt ursprungsland. Men det glömmer de ofta bort, säger Anders Klaar"

Det är nog inte just den gruppen som lurar till sig bidrag..

• KillBill

Hu hamnade Sverige i ett läge där två av regeringsunderlagets partier är grundat av nazister?

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen (efter 18 oktober 2022)