Inlägg från: theotherone |Visa alla inlägg
  • theotherone

Har du förtroende för regeringen (efter 18 oktober 2022)

Konservativ skrev 2022-11-09 18:09:08 följande:
    Var inte löjlig. indraget presstöd är inte hot mot demokrati.
    Hade de velat dra in allt presstöd rakt av, så fine. Men eftersom SD enbart vill dra in presstödet för de som säger dumma saker om SD är det just ett hot mot demokratin.
  • theotherone
    Konservativ skrev 2022-11-09 20:37:59 följande:

Nej det är inte ett hot mot demokratin. Expressen är en blaska som inte tillför något och har inget med demokrati att göra. Förslaget från SD är barnsligt men det är ditt inlägg också.

Åsikter som du inte håller med om är barnsliga. Noterat. Bra argumentationsteknik, där!

Jag försöker förklara lite enklare:
    dra in presstöd för alla = ok
    dra in presstödet enbart för de organisationer man inte håller med = inte ok

Detta borde väl vem som helst förstå?
  • theotherone
    Konservativ skrev 2022-11-10 11:46:56 följande:
    Det är barnsligt att påstå att indraget presstöd för skittidningen Expressen är ett hot mot demokratin. Det barnsliga är den extrema överdriften.
    Om du missade det så anser jag att om ett parti vill dra in presstödet bara för de tidningar som uttrycker åsikter som partiet ogillar, då är partiets beteende ett hot mot demokratin. Kan du hålla med om det? Eller anser du att det är ok att dra in presstödet just för de tidningar som uttrycker åsikter som du ogillar, och behålla presstödet för de som uttrycker åsikter du håller med om?
  • theotherone

Hög reduktionsplikt är ett måste för att Sverige ska nå sina utsläppsmål enligt Parisavtalet. Det är mycket oroväckande att regeringen beslutade att dra ner den till EU:s miniminivå utan att specificera vilka andra åtgärder de planerar istället för att sänka utsläppen. Jag hade hellre sett att man behållit reduktionsplikten men sänkt drivmedelsskatten om man nu vill få ner priset. Antar att det hade blivit för dyrt dock.

• theotherone
    Litorina skrev 2022-11-16 19:59:11 följande:

Nej, det har jag inte. Att Polisen, forskare och annan expertis uttalat sig tydligt negativt mot flera av deras förslag tycker jag talar sitt tydliga språk. En regering som går emot forskning och yrkesmänniskors sedan länge beprövade erfarenhet är skrämmande. Påminner rätt mycket om Trumps faktaresistens. SD och KD ser jag som ett direkt hot mot både klimat och demokrati. 

Glöm inte att både polisen, forskare och annan expertis egentligen är vänsteraktivister och därmed inte trovärdiga. I alla fall om du frågar högern.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen (efter 18 oktober 2022)