Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?

theotherone skrev 2022-11-07 22:28:06 följande:

Regeringen meddelar idag att de slopar elbilspremien, vilket tillsammans med sänkningen av skatten på bensin/diesel samt minskningen av reduktionsplikten inte kan ses som något annat än en total nedmontering av möjligheterna till det de själva hävdar sig vilja uppnå - en elektrifiering av fordonsflottan. Alla politiska beslut de tagit hittills har varit inriktade på att göra det billigare att köra bensin och dieselbil och därmed mindre lockande att köpa elbil.

Finns det något kvar inom området som går att avveckla nu? Denna regeringen verkar helt och hållet inställd på att skjuta alla former av klimatarbete fullständigt i sank. Det skulle inte förvåna mig om de i förlängningen önskar att Sverige träder ur Parisavtalet helt och hållet.

SDs inställning till Parisavtalet är känd sedan länge:

www.svt.se/nyheter/inrikes/martin-kinnunen-sd-om-parisavtalet-vi-visste-inte-vad-det-kravde-av-oss
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-11-08 08:09:30 följande:

"Nu har det gått några veckor sedan Ulf K bildade regering och han har fortfarande inte lyckats städa upp 8 år av misär "

Det gläder mig oerhört att vänstern plågas och gråter.

Trodde inte det var fysiskt möjligt.
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-11-08 10:02:34 följande:
    Regeringen slopar biståndet till batteribilar, 
    Per Bolund och theotherone rasar.

Bra, då vet man att beslutet var rätt.

De som vill ha en batteribil köper den oavsett om den kostar 700 000 eller 750 000.
    Det blir intressant att se om batteribilsförsäljningen är oförändrad efter slopandet. Isåfall har tidigare batteribonusar varit slöseri med skattemedel.
    Bränslepriserna fortsätter uppåt. Den som vill köpa drivmedel till utsläppsbilar gör det oavsett om kostnaden är 25 eller 35 kronor litern.
  • nihka

När SD får leka med statens pengar: 

"Kostnaderna för den svenska migrationspolitiken väntas öka med 1,8 miljarder kronor nästa år. 

Det trots SD:s tal om stora besparingar på området"

• nihka
    Flash Gordon skrev 2022-11-10 06:44:20 följande:
    Jag har inte kallat dig aktivist. Du kallar mig "högerpopulist".

Och nä, det räcker inte med att du försöker gömma att du kallar mig "högerpopulist" genom att skriva om mig i tredje person.

Fler "högerpopulister" som reagerar på samma sak
    twitter.com/peterwennblad/status/1590243024449462272

Dag efter dag använder DN miljöforskaren Mikael Karlsson som källa för kritik mot regeringen. Tidningen har fortfarande inte nämnt att han tidigare var Naturskyddsföreningens ordförande. Obegripligt.
    Jamen skenheligheten i både första och andra och tredje person som sprutar ur sig "idiot" i tid och otid om allt och alla som säger emot.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-11-10 06:49:32 följande:
    Det finns absolut en poäng i att inte vem som helst kan lägga in saker som sedan används som beslutsunderlag  i statliga databaser, ja. Det gäller generellt.

Aktivism kan förstås ske även inom ett systems ramar och regler.

De aktivister på MigV som skippade sin egen semester och jobbade övertid för att trycka genom så många asylsökande som möjligt innan reglerna skärptes gjorde detta inom systemet. Ingen tvingade dem att vara ledig.

Möjligen att de tänjde på gränserna i enskilda fall men det kan vi ju inte veta.

En bra första början på att rensa upp i detta är att återinföra någon sorts tjänstemannaansvar.
    Vem tycker du ska få rapportera in artfynd om inte personer som kan nåt och är intresserade av naturen? Medlemmar av den lokala filmklubben?

Det var anställda på Migrationsverket. Tjänstemän. Naturligtvis ville man avsluta så många ärenden som möjligt för att inte långa utredningar skulle leda till intet.

Dina fulgrepp fortsätter nu med insinuationer om att tjänstemän skulle ha tänjt på alltså brutit mot regler. Du har som vanligt ingen aning utan ett finger upp i luften och tror och tycker och tänker.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-11-10 07:09:28 följande:

Den där organisation som han miljöexperten i DN var ordförande för:

twitter.com/RosellElias/status/1587476384162746377

Det bedöms dröja ändå till 2100 innan återvinning ens står 50 % av de sällsynta jordartsmetallerna enligt expertmyndigheten SGU. Ändå fortsätter Naturskyddsföreningen att lyfta fram återvinning som skäl mot nya gruvor. Gruvligt oseriöst.

Naturligtvis kan man återvinna metaller av alla slag vilket Naturskyddsföreningen men inte du begriper. Och om det inte sker i någon rimlig omfattning så är det vad man ska jobba på.

Är det "aktivister" på SGU du hänvisar till eller?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-11-10 14:04:38 följande:

Men vi vet att du bara tramsar ...

Vilka vi? Nu låtsas du som att du har en osynlig grupp bakom dig, men det är bara en person och hens fördomar.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-11-10 14:04:26 följande:
    Vad har Tidöavtalet med "fascism" och "nazism" att göra?

Det är du som skriver om "nynazism" och "fascistiskt styre". Då är det lämpligt att de är du som visar på någonting konkret sådan. Det är därför jag frågar dig om det har byggs några koncentrationsläger än där du bor.

Men det har alltså inte påbörjats några sådana hos dig? Är det rätt uppfattat?
    SD är ett lightfascistiskt parti med nazistiska rötter och det koncentrationslägret de vill bygga är för asylsökande.

Åkesson kan ju posera så där med ena foten när han tar det första spadtaget.
  • nihka
    KillBill skrev 2022-11-13 18:08:57 följande:

Det är inte vackert det är det inte..

Busch tipsar om ullunderställ och intervjuas i en tunn uppknäppt blus
Svar på tråden Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?