theotherone skrev 2022-10-24 09:45:09 följande:
Jag kan lova dig att när budgeten väl klubbas kommer det inte finnas en krona öronmärkt till klimatbistånd i andra länder.
Det återstår att se men jag är beredd att säte emot ditt påstående här.
SD har bevisat detta gång på gång - de vill "hjälpa på plats", men när de sedan lägger skuggbudgetar så drar de ner mängden bistånd till nära noll. Bara snack, alltså.
Det är alltså regeringen som lägger en budget - inte SD.
Och notera hur KD lyckades behålla biståndet näst intill oförändrat i Tidöavtalet.
Du låter precis som Elsa Widding för övrigt.
Föra l del.
Widding har utbildning. Jag har utbildning.
Widding jobbar inom området. Jag jobbar inom området.
Ja, vi har nog många liknande erfarenheter och referenser vilket ger oss liknande svar på frågorna.
Som alltså till och med Ulf Kristersson kritiserade efter hennes anförande i Riksdagen. Är Ulf Kristersson också fel ute?
Nåja, två saker:
Dels har UK aldrig kritiserat hennes uttalande utan bara, så vit jag vet, svarat på en fråga från en journalist som någorlunda återberättat vad Widding sagt. Det gällde detta om det vrkligen är "kris" eller inte om klimatet. Jag tvivlar på att UK satt sig in i hela Widdings replikskifte.
Därtill fick Billström en gång i tiden skälla av Reinfeldt för att han talade om volymer. En statsminister måste vara trendkänsligare, så är det, men idag är alla överens om att Billström hade rätt och Reinfeldt fel. Jag tror att vi kommer att få se samma utveckling i den här frågan.