Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?
Du kan ju alltid testa med att tanka HVO100?
Du kan ju alltid testa med att tanka HVO100?
Regeringen meddelar idag att de slopar elbilspremien, vilket tillsammans med sänkningen av skatten på bensin/diesel samt minskningen av reduktionsplikten inte kan ses som något annat än en total nedmontering av möjligheterna till det de själva hävdar sig vilja uppnå - en elektrifiering av fordonsflottan. Alla politiska beslut de tagit hittills har varit inriktade på att göra det billigare att köra bensin och dieselbil och därmed mindre lockande att köpa elbil.
Finns det något kvar inom området som går att avveckla nu? Denna regeringen verkar helt och hållet inställd på att skjuta alla former av klimatarbete fullständigt i sank. Det skulle inte förvåna mig om de i förlängningen önskar att Sverige träder ur Parisavtalet helt och hållet.
Ett led i högerpopulismens kamp mot (miljö)forskningen är att kontinuerligt undergräva och nedvärdera expertisen och istället kalla den för politisk aktivism. När personer med miljömässig expertkunskap agerar utifrån sin expertkunskap så blir de märkta som aktivister av högerpopulisterna. Om SMHI informerar om klimatförändringar anser högerpopulismen att myndigheten tar politisk ställning och vill minska deras anslag, så de marscherar mer i takt med högerpopulisternas vilja. Om Länsstyrelsens expertmedarbetare agerar utifrån sin utbildning och expertis är de aktivister och ska plockas bort, för att ersättas med någon som agerar så som de högerpopulistiska politikerna vill, snarare än informerar politikerna om vad expertisen inom ämnet anser. Om journalister rapporterar om vad forskarna anser är media partisk och högerpopulisterna vill minska deras anslag för att få dem att marschera i takt med högerpopulisternas vilja.
Antidemokratiskt, är vad det är. Faktaförnekande, är vad det är.
Jag påstår att jag redan varat på dina frågor, det hjälper inte att du upprepar dem igen. Att du inte får exakt de svar du är ute efter kan jag inte hjälpa.
Din insinuation att jag använder mig av personangrepp tar jag bestämt avstånd ifrån.
Och notera att jag klarar av att skriva till dig utan att använda öknamn och etiketter på dig.
Det vore trevligt om du kunde göra detsamma.