Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?
Vansinnet kommer ju inte att ta slut, med det kommer att bli mindre.
Vansinnet kommer ju inte att ta slut, med det kommer att bli mindre.
Det är inför väl att regeringen skrotar den förra retarderingens idéer om reseavdraget. Det hade fått helt absurda följder. 2 personer, bosatta på samma ort, pendlar till samma ort för att arbeta. Den ena kan anpassa sina arbetstider och kan därmed köpa ett redan skattesubventionerat månadskort för 1200 spänn. Den andra jobbar 3-skift och måste åka bil, bränsle för minst 4000 per månad.
De båda skulle få samma reseavdrag.
Den som tycker att det var ett bra förslag borde gå till läkaren.
Svenska kulturministrar får mer kritik av media för att inte känna till en känd författare, än vad svenska klimat och energiministrar får för att inte känna till hur många kärnkraftsreaktorer vi har eller vad planerbar elproduktion är.
Endast i Sverige, av svensk media.
Vi betalar mest bistånd per capita i hela världen likaså mest till FN är det rimligt?
Intervju med SD i DN om varför de inte uppfyller sina vallöften- här om bränslepriserna: "nej det funkade visst inte".
Samma sak var det ju med elprisstödet.
Inte för att jag är positiv till kraftigt sänkta priser på fossila drivmedel men de framstår ju enbart som väldigt okunniga.
Tänk om den nya regeringen kunde rensa upp i bidragsträsket?
www.expressen.se/nyheter/jakten-pa-de-forsvunna-laxhjalpsmiljonerna/
Skattemedel som går till fusk, politiker som öser pengar över oseriös verksamhet, man blir inte ens förvånad längre .
Snart kommer partiarbetarna från Sveavägen 68 och skyller på borgarna...
1
2
3
"Nu har det gått några veckor sedan Ulf K bildade regering och han har fortfarande inte lyckats städa upp 8 år av misär "
Det gläder mig oerhört att vänstern plågas och gråter.
Regeringen meddelar idag att de slopar elbilspremien, vilket tillsammans med sänkningen av skatten på bensin/diesel samt minskningen av reduktionsplikten inte kan ses som något annat än en total nedmontering av möjligheterna till det de själva hävdar sig vilja uppnå - en elektrifiering av fordonsflottan. Alla politiska beslut de tagit hittills har varit inriktade på att göra det billigare att köra bensin och dieselbil och därmed mindre lockande att köpa elbil.
Finns det något kvar inom området som går att avveckla nu? Denna regeringen verkar helt och hållet inställd på att skjuta alla former av klimatarbete fullständigt i sank. Det skulle inte förvåna mig om de i förlängningen önskar att Sverige träder ur Parisavtalet helt och hållet.
Ytterligare en forskare som sågar regeringen:
www.dn.se/kultur/sven-eric-liedman-den-nya-regeringen-bedriver-en-slakt-pa-sverige-som-kunskapsnation/
Hoppas dett går igenom! Fattar inte hur det inte är forbjudet redan.
Förbjud import av lyxvaran foie gras, eller gåslever, till Sverige, skriver SD-ledamoten Markus Wiechel och tre andra sverigedemokrater i en motion till riksdagen.
Foie gras, som kommer från gäss eller ankor, framställs genom att djuren tvångsmatas upp till tre gånger per dag.
Ett rör förs ned i djurens matstrupe och därefter pumpas en fett- och kolhydratrik matblandning ned. När fåglarna är färdiga för slakt har deras lever svällt upp till tio gånger sin normala storlek.
Jag räknas nog in i gänget som vår käre Rataxes kallar "vänster" trots att jag är liberal, men jag stödjer SD:s förslag om att förbjuda gåslever helt och hållet. Ett förslag är inte automatiskt dåligt bara för att det kommer från SD.