Vem ska betala fakturan?
Uppfostran är ditt ansvar som förälder.
Jag har nu, ett tag för er att förstå att ni behöver ta reda på mer fakta och resonera mer fram och tillbaka, se andra perspektiv, m.m
Det känns som att väldigt många här inne glömt det man lär sig i skolan.
Faktakontroll, källkritik, att resonera fram och tillbaka. Verkar som att många skulle behöva gå i skolan igen för skolan har nog misslyckats här.
Det är alltså inte mitt barn, jag är rektor på skolan. Vi hade detta som övning/workshop/utbildning.
Scenario:
Barnet är en hon (man antog att det var en han)
Barnet är 8år.
Barnet tryckte på larmet när en lärare stod i korridoren, barnet står bakom läraren 1 meter bort.
Barnets föräldrar är nyskilda.
Barnet berättar för kuratorn att man har en "challange" bland eleverna som man tagit från Youtube.
Då borde du kanske ha varit tydlig om detta redan från början?
Det var inte lätt att förstå dina hintar,om jag ska vara ärlig.
Men jag står fortfarande fast vid att det är föräldrarnas ansvar att se till att deras barn lär sig sådana saker som att inte trycka på brandlarmet om det inte brinner.
Eller för den delen att inte gå med på sådana dör challenges.
Det här är ju något som faktiskt kan ställa till med fara både för barnet som gör det här och även för andra runtomkring dem.
Om du är rektor så borde du dessutom känna till att skolan är underbemannad och att lärarna inte kan ha koll på alla barn samtidigt,