Inlägg från: Spucks |Visa alla inlägg
  • Spucks

Vem ska betala fakturan?

iamwonderful skrev 2022-10-16 20:25:09 följande:
    Utveckla, hur är jag ansvarig för att barnet har kunnat göra något sådant på en plats där mitt barn är förpliktigad att gå och där jag inte kan vara på plats för att förhindra att det sker?
    Du är förpliktad att uppfostra ditt barn. Om du gör det, kommer ditt barn inte göra sådan skit i skolan, för då har du redan haft minst 6år på dig att uppfostra barnet. Om ditt barn har så stora beteendeproblem att hen helt skiter i vad man säger, borde du har kontaktad kommunen innan skolan så hen får gå till en särskola.
  • Spucks
    iamwonderful skrev 2022-10-16 20:33:44 följande:
    Om barnet går i en särskola då? Vem ska betala fakturan?
    Ingen aning, men man kan väl anta att vuxna har mer uppsyn där.
  • Spucks
    iamwonderful skrev 2022-10-16 20:36:42 följande:
    Barnet har skolplikt, hen kommer ut i världen pga ett tvång. Där tas barnet ifrån förälderns tillsyn. Är det inte rimligt att skolan då står för tillsynen?
    Det ingår i ditt uppdrag om uppfostran att göra ditt barn redo för mer självständighet som skolan innebär.
  • Spucks
    iamwonderful skrev 2022-10-16 21:10:07 följande:
    Låt oss säga, för leka med tanken att ditt barn under skoltid, på slöjden får tag på en såg som den vevar runt med och råkar såga ett annat barn i halsen. Ska förälderna få ett straff? Ska båda få straffet? Bara en? Vem i sådana fall?

Hur resonerar du? 
    Jag tycker det är skolans ansvar  .... de borde kontakta socialen och ser till att barnet blir omhändertagen, för barnet är tydligen på väg att bli en psykopat.
Svar på tråden Vem ska betala fakturan?