Anonym (Andreas) skrev 2022-10-16 09:41:53 följande:
Moralkakor? Om du tycker sanningen är samma sak som moralkaka så ligger den tolkningen på dig. Jag verkar ju ha träffat mitt i prick på den ömma tån.
Finns det överhuvudtaget nån förmildrande omständighet att skriva fel pappa? Upplys mig gärna med ren fakta.
Du är ju inte bättre än en vanlig pöbel. Dömmer utan fakta och har domen klar innan omständigheterna är utredda.
Jag ska ge ett scenario som är förmildrande. Jag har ingen aning om det är så. Jag har inte din spåkula.
Ett paret har försökt skaffa barn via ivf och allt som går att göra via sjukvården. Misslyckats och kommit till vägs ände. I brist på medel för omfattande privata försök så har de vänt sig till en privat donator som försökt hjälpa dem, och lyckats.
De har tänkt berätta för barnet om saken när barnet blir tillräckligt stort. Men separation kom ivägen. Nu har den juridiska fadern börjat leva rövare och modern undersöker sina möjligheter. Hon behöver ju inte bestämt något. Vill bara veta vad för allternativ hon har.
Det här är ingen gissning. Eller vad jag tror. Bara ett scenario med en förmildrande omständighet.