Inlägg från: KristinG |Visa alla inlägg
  • KristinG

RUL: Vit fläck/prick på fostrets lunga

Hej! Jag var på RUL för ett par dagar sedan men har blivit inbokad på ett nytt med läkare då barnmorskan såg en vit fläck på fostrets lunga som hon vill en läkare tittar på. Antagligen är det ingenting alls sa hon men hon ville inte lämna nåt åt slumpen. Sa åt mig att inte oroa mig osv. Undrar därför om nån varit med om samma och vad det isåfall var? Har gjort nipt som visade på lägsta risken.

• Svar på tråden RUL: Vit fläck/prick på fostrets lunga
  • KristinG

Stort tack för svar! Har läst en del om ccam och cpam (enda som dyker upp när man googlar) men enligt barnmorskan såg ju allt annat normalt ut, inkl hjärtat. Så hoppas det inte ska vara nåt farligt.

• KristinG

Var tillbaka på RUL nr 2 idag och läkaren förklarade att det bara var på en bild de sett ngt vitt efter förra RUL. Men att de då alltid tar de säkra före det osäkra och bokar in ett nytt ultraljud med läkare osv. Hursomhelst kunde hon inte hitta ngt avvikande idag utan allt såg normalt ut Hjärta väldigt skönt! Men jag antar att det var CCAM eller CPAM de annars misstänkte för hon påpekade flera ggr att hjärtat låg helt rätt.

Svar på tråden RUL: Vit fläck/prick på fostrets lunga