Inlägg från: Anonym (nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nn)

Hcg stiger inte som det ska

Det kan vara dåligt men behöver inte vara det, finns tyvärr inga enkla svar :/. För mig innebar det missfall tyvärr. är det pga upprepade missfall dom mäter hcg? Har läst att dom normalt sett inte gör det. 

• Anonym (nn)
    Miickan123 skrev 2022-10-13 13:34:18 följande:

jag åkte in akut och i om med att dom ej såg något, så har dom valt att följa upp med hcg samt ultraljud.. var inne på ultraljud idag igen, där kunde hon se en uppklarning i livmoder med en tjock slemhinna- vad jag kunde se var den större än den var i måndags men vet ej om det beror på att hon kanske zoomat in mer eller vad det berodde på.. såhär står det i 1177 

" Vaginalt ultraljud Vid undersökning har patienten en förtjockad slemhinna. En intrauterin uppklarning som ligger på rätt ställe som är 7,1 x 4,5. Ser ingen gulesäck eller fostereko i detta " 

och hennes bedömning låter följande 
    " Mitt första intryck är att graviditeten sitter i livmodern men är ofostrig, kan också vara en tidig normal graviditet. Kan ej helt utesluta ett utomkvedshavandeskap. " 

så är lite förvirrad faktiskt och sen sa hon att det kan vara normalt (?) med avvikande hcg i början av graviditeten men kan ej hitta någon fakta om det någonstans mer än några solskenshistorier som är typ 1 på 1000.. blir inte klok på något och vill bara dra täcket över huvude.. 

Vilken vecka ska du vara i? Stämmer det med ultraljudets beräkning? Det behöver inte göra det ibörjan, det brukar rättas till senare. 
Svar på tråden Hcg stiger inte som det ska