Inlägg från: Anonym (Privat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Privat)

Inget ultraljud för att tidsbestämma graviditet i Dalarna?! Vad gör man..

Du får boka privat helt enkelt oavsett kostnad eller resväg. Du måste ju få veta hur långt gången du är. Det kan ju skilja ett par månader i värsta fall. Känna på magen hur långt gången man är är ju omöjligt!

• Anonym (Privat)
    Anonym (Sarah83) skrev 2022-10-12 15:35:33 följande:
    Ja men vi har haft sex varje vecka i flera månader. Tog testet för två veckor sedan. Ska fortsätta leta privat. Inte fått tag i någon hittills men kanske måste leta i annan kommun 
    Det är ju inte kommuner som gör VUL utan regionerna eller privata gynläkare. Så leta överallt. Du måste få veta hur långt gången du är. Det går ju vare sig boka in RUL eller beräkna b.f när du absolut inte vet.
  • Anonym (Privat)
    Anonym (Sarah83) skrev 2022-10-14 10:45:39 följande:
    Tack för era svar. Efter lite tjat från min sida och vild gissning om vilken vecka de skulle kunna vara i och med att symtomen började i augusti så har jag nu fått tid för ultraljud om 3 veckor. 
    Men tog du gravtest med jämna mellanrum och fick minus eller var det först nu du testade? Om inte så kan du ju faktiskt vara rejält långt gången. Som en bekant till mig som gjorde UL efter plus och de såg att hon var i 5:e månaden!
  • Anonym (Privat)
    Anonym (Sarah83) skrev 2022-10-14 12:59:35 följande:
    Jag har inte tagit några tester innan så jag de finns ju en möjlighet att jag är långt gången men symtomen började i augusti och tidigare graviditeter har jag börjat få symtom i v 8 ungefär men de kan förstås skilja sig 
    Så enligt dig kan du ha blivit gravid redan i juni/juli? Och du testade först nu? Det innebär att du kan vara i v.18-19 vilket innebär hög tid för RUL. Om du jämför symptom och magen och allt från förra graviditeten- hur långt gången känns det som du är? Om jag jämför mina barn fick jag tydliga symptom 2 veckor innan med andra, jag fick tjockare mage tidigare och jag kände fladder redan v.14. V.18 var jag påtagligt tjock.
Svar på tråden Inget ultraljud för att tidsbestämma graviditet i Dalarna?! Vad gör man..