Anonym (Mamma) skrev 2022-10-15 17:49:33 följande:
Vad är de du inte förstår? Tidtabellen behöver inte göras om för Att min unge ska få hoppa på. Alla andra skolbarn sitter ju redan där.
tråden handlade väl om skolan får orsaka utgifter för föräldrar. Och ja de verkar som om dom får de
Jag pratar om de som ska åka med bussen efter att ungarna hoppat av. Om det är en allmän buss som du säger så har den ju andra stationer att åka till efter att ha stannat till vid skolan.
Kort sagt nej, det får skolan inte, utom små summor som uppstår vid enstaka tillfällen. Finns mycket att läsa om det online. Däremot är ts situation inte så svart-vit eftersom det rör sig om saker utanför skolans aktiviteter, men ändå en kostnad som uppstått pga skolans agerande. Jag tror tyvärr inte de kommer att få ersättning för den missade läkartiden. På samma sätt har din situation inte heller med skollagen att göra, det är inte skolan som orsakar er utgifter, det är faktiskt inte kommunen heller. Ni har valt att bosätta er utanför gränsen för skolskjuts så hur kan det vara deras fel?