Får skolan orsaka utgifter för föräldrar?
Har inte läst tråden, bara TS
Skolan orsakar mig utgift på ca 500kr/månad för att mitt barn inte få skolskjuts
tydligen ska barn kunna gå 4 km enkel väg utan gångvägar, belysning osv. På landsbygden
Har inte läst tråden, bara TS
Skolan orsakar mig utgift på ca 500kr/månad för att mitt barn inte få skolskjuts
tydligen ska barn kunna gå 4 km enkel väg utan gångvägar, belysning osv. På landsbygden
Jo det är skolplikt o barn borde ha skjuts till skolan. Vilken unge går 4 km till skolan en nattsvart decembermorgon? Ingen!
Vad är de du inte förstår? Tidtabellen behöver inte göras om för Att min unge ska få hoppa på. Alla andra skolbarn sitter ju redan där.
tråden handlade väl om skolan får orsaka utgifter för föräldrar. Och ja de verkar som om dom får de
Men är de ingen som håller med om att reglerna är galna??vilken unge går upp till en MIL om dagen?
spöregn, 25- grader ??
Herregud!
vad är ni för okänsliga morsor.
De flesta föräldrar jag känner hjälper sina barn att ta sig till skolan på ett trevligt och säkert sätt. Vårt barn kommer om ett par år få 3,5 km till skolan. Det är en självklarhet för oss att då se till att hon har en bra cykel, bra kläder och om vintern ett busskort (som vi föräldrar betalar).
Men än så länge följer vi barnen till skolan (yngsta är 7). Att få barnen till skolan är vårt ansvar som föräldrar.
Jo, det förstår jag. Men det är varken skolan eller kommunen som valt yrke åt dig eller orsakat ditt civilstånd.