Inlägg från: Carolatom07 |Visa alla inlägg
  • Carolatom07

Kvinnor som ska bli elaka utan att man gjort dom något

"Incels" har blivit något som kvinnor vräker ur sig så fort en man blir lite för offensiv med traditionellt manliga åsikter, alltså inte bara när det kommer till kvinnoföraktande män. Senast idag såg jag en tråd på Facebook om Bianca Ingrosso, som ju brukar skapa blandade reaktioner. Men en kvinna skrev "Herregud vad många incels som samlats här" angående att hon fick rättmätig kritik för att hon gick ut med att hon kunde shoppa obegränsat pga att hon är så rik. Kritiken mot henne handlade mestadels om att flera såg det som olämpligt att Bianca skryter om sitt lyxliv och sin dyra konsumtion i dessa svåra tider när allt blivit så dyrt och vanligt folk har problem att få ekonomin att gå ihop. Jag reagerar starkt när yngre kvinnor även kallar äldre och erfarna män för incels, män som har betydligt mer livserfarenhet än de som slänger sig med detta epitet.

• Carolatom07

Det är tyvärr typiskt för forumet. I början blev man arg och ledsen över de nedvärderande kommentarerna. Men numer har jag insett att det är de som skriver dessa som är de verkligt olyckliga, och de som inte trivs med sig själva och sina liv.

Nu tänker jag bara när jag får en otrevlig kommentar eller en kommentar som är avsedd att trycka ned en. att "problemet ligger hos sig", och scrollar vidare.

Svar på tråden Kvinnor som ska bli elaka utan att man gjort dom något