• Myran90

BIM november 2022

Halloj tjejer!

Hakar på här.
    Ett barn sen tidigare. Blev gravid på första försöket.
    Nu är vi på försök 4 med nr 2. 

BIM 23/11! 

🌸

• Myran90
    Heybabe skrev 2022-11-13 09:26:13 följande:
    Mina känslor just nu är 70% JAA JAG ÄR GRAVID!!!

Och 30% JAA JAG HAR INTE VARIT GALEN!!
    WOW! Stort grattis! Så härligt :D
  • Myran90
    KUl vi har samma dag 🤩 
    skoja inte??
    min sambo fyller år den 21/11. hade varit så kul o ge Honom ett positivt test i present 🙈 försöker vara inställd på att det kan va negativt och att jag inte ska bli besviken?. MEN DET KOMMER JAG JU BLI! Målar ju upp hur fint det hade varit 😆 
  • Myran90
    Snorkfrökenhär skrev 2022-11-14 00:00:06 följande:
    Stooooort grattis, man älskar ju den känslan 😍
    Myran90 skrev 2022-11-13 09:49:21 följande:

Halloj tjejer!

Hakar på här.
    Ett barn sen tidigare. Blev gravid på första försöket.
    Nu är vi på försök 4 med nr 2. 

BIM 23/11! 

🌸

Jag har också BIM 23/11 😄 Låååång väntan nu? 😅 KUl vi har samma dag 🤩 

Kul vi har samma dag 🤩
    skoja inte??

min sambo fyller år den 21/11. hade varit så kul o ge Honom ett positivt test i present 🙈 försöker vara inställd på att det kan va negativt och att jag inte ska bli besviken?. MEN DET KOMMER JAG JU BLI! Målar ju upp hur fint det hade varit 😆 

• Myran90
    Amaaanda00 skrev 2022-11-14 19:54:53 följande:
    Jag har samma, ont i brösten, dom är större tycker både jag och sambon och lite synligare blodådror, högre temp än jag har vid mens annars, fått jätte ljus rosa på pappret en gång idag, min mens skulle ha kommit idag eller igår, förstår mig inte på kroppen? och jag har inte alls ont i magen heller, som jag alltid brukar ha precis innan mensen kommer och i början av mensen 
    Det är så otroligt frustrerande det där med kroppen. 

Jag brukar alltid få små rosa/bruna flytningar dagarna innan mens. Förra månaden fick jag inte det. va helt övertygad om att YES nu händer det, Det kommer bli plus på stickan. Men va negativ på BIM och mensen som alltid är regelbunden kom 3 dagar sent. Såklart ska kroppen bråka precis när man försöker bli gravid. Men det är ju ändå ganska många som plussar några dagar efter BIM så ge inte upp hoppet tjejer! Håller tummarna är att där kommer ett lite senare plus för er! {#emotions_dlg.flower}
  • Myran90
    Linneaeli skrev 2022-11-15 16:49:07 följande:

Är så otroligt ledsen och besviken på kroppen, ägglossning 9/11 med bekräftad tempökning och idag kom mensen på Äl+6.... Samma sak förra månaden, någon som varit med om samma? 

Kan ju vara nidblödning? Solig
  • Myran90
    Snorkfrökenhär skrev 2022-11-15 21:36:40 följande:

Vad drygt för er med alla dessa blödningar som man inte vet orsaken till. 

ÄL+5 här och inga känningar på nåt mer än de vanliga ömma brösten jag alltid har efter ÄL, om några dagar kanske man kan analysera nåt 😅

Hur tidigt tänker du börja testa? 🙈 

• Myran90
    Snorkfrökenhär skrev 2022-11-15 22:08:11 följande:
    Hade tänkt försöka låta bli och inte testa förrän mensen uteblivit. Men det är inte alla gånger jag lyckas stå emot, det är ju lite kul att testa tidigt 😆 Har inga test hemma? än 🤪 

När har du BIM? Några känningar? 
    Det är verkligen svårt att hålla sig hehe. Jag har test hemma så kommer absolut inte kunna hålla mig. Har BIM DEN 23/11. Vi har samma dag vill jag minnas. 

Men jag känner ingenting. Det gjorde jag inte första graviditeten heller men fick iallafall en nidblödning då. Tänker att jag ska våga testa på söndag. Det hade varit så kul o få ett plus denna månaden o kunna ge det till sambon i födelsedagspresent. 
  • Myran90
    Trixess skrev 2022-11-17 11:23:59 följande:

Här sitter jag och fattar ingenting. Hade tagit ett gäng testa-tidigt test i förra veckan som var helt blanka, så utgick ifrån att det var negativt igen. Har varit så nedstämd och orolig sedan dess efter ytterligare minus på stickan. Börjat titta på alternativ och ställt in mig på IVF osv. Sen när mensen inte kom igår som den skulle så kände jag ett litet hopp gro inom mig, även om förnuftet försökte få ner mig på jorden igen. För att slippa den känslomässiga berg-och-dalbanan tog jag ett test igen bara för att kunna ta död på mina obefogade förväntningar. 

Och då framträder ett streck... Vad i hela? Det måste vara fel på testet. Så tog ett till från CB, även där blev det positivt. Nu sitter jag här, fortfarande i chock, och försöker ta in detta. Vi hade en tid inbokad för fertilitetsutredning i december, den kan jag förhoppningsvis boka avFörvånad

Nu börjar istället oron för eventuellt MF. Men just nu tänker jag försöka njuta och vara glad (och tacksam!)

Alltså wow! Stort grattis!! :D 
  • Myran90
    Snorkfrökenhär skrev 2022-11-21 08:43:37 följande:

Hur går det för er alla som väntar på BIM? 

Jag är på ÄL+10/11 idag (kan inte avgöra exakt dag ÄL skedde) och tror nog att mensen kommer imorgon eller onsdag som vanligt! Har känt av lite molvärk emellanåt som jag ibland gör innan mens, inga symtom som kan tänkas bero på graviditet eller nånting. Mår precis som vanligt Tungan ute

Jag har haft sån molvärk både igår och idag. ingen mens än. Men den där molvärken känner man ju igen. så inväntar mensen. Blääääää. är så övertygad att jag kommer få min mens så jag har inte testat än heller. Har jag inte fått min mens på onsdag så kör jag ett test då. 
  • Myran90

Molvärken gick över till  träningsvärk senare på kvällen igår så va tvungen o testa ändå . POSITIVT 🙏🏼😭 BIM-2 . clearblue gav utslag. RFSU ser jag inget direkt. Men så va det förra graviditeten också. Clearblue visade gravid 3-4 och RFSU va så svagt så det gick knappt o tyda. 

• Myran90
    Rosen3 skrev 2022-11-22 09:55:37 följande:

Åh grattis Myran90! Håller tummarna att det går vägen!

Jag väntar in BIM som bör vara någon gång nästa vecka. Tror jag är på ÄL+5 men osäkert, så tidigt.
    Ha fått svamp eller bakteriell vaginos tror jag :( Vet att jag fick det första gången jag blev gravid så kan ju vara gravsymtom eller vara otur. 

Har någon annan av er fått svamp eller BV under ev graviditet och hur har ni gjort? Behandlat eller inte? Vet inte riktigt hur man ska göra. Vill inte förstöra något eller påverka foster om det skulle vara graviditet. 

Tack Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Myran90
    majs0208 skrev 2022-11-22 14:00:23 följande:
    Åh grattis! Vad kul!Hjärta
    Tack snälla Hjärta
Svar på tråden BIM november 2022