• JSAG

BIM november 2022

1/11 trefaldigmästareikärkek (andra barnet, tredje försöket) 
    2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)
    3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket)
    5/11 Nininini (Tredje barnet, Första försöket)
    6/11 Cykelhjul (Första barnet, 7e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (Första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    9/11 Annda97 (Första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5e försöket) 
    17/11 JSAG (första barnet, 5e försöket)
    26/11 Majs0208 (Första barnet, andra försöket)
  • JSAG
    Rosen3 skrev 2022-11-03 17:26:28 följande:
    Åh, jag tog ett gravtest nu och har BIM 8/11 enligt appen. Tokvitt det med?..Nu är de några dagar kvar ändå men känner mig inte alls peppad :(

En kollega berättade att hon var gravid idag på jobbet med?
    Suck. Börjar snart ge upp den här bebisverkstaden. Jag som brukar vara så positiv börjar känna mig less. 
    Va med om samma sak igår, en nära vän som berättade att hon va gravid! Kände de på mig innan hon sa det. Den vännen som jag alltid tänkt skulle skaffa barn senare då hon inte verkat så intresserad av barn. Börjar också känna mig less då detta va andra nära vännen som blivit gravid under vår bebisverkstad. Varför lyckas dom och inte vi?
  • JSAG

Precis som du skriver Cykelhjul så är man avundsjuk på livet, på att få kunna sitta där pirrig och berätta att man är gravid, få se allas reaktioner osv.

Håller tummarna för oss alla nu i november!
    Försökte vända mina tankar, kan dom så kan vi! Nu är de väl ändå vår tur?.

• JSAG

Jag är på ÄL+3, vaknade idag av vita krämiga flytningar med lite inslag av grynighet? ingen rodnad, klåda eller lukt så misstänker inte svamp i första hand. Kan de vara typ gammal sperma efter de fertila fönstret (sov med satsen i mig någon gång). Tänker typ mer obalans än svamp?
    Och om de nu skulle vara svamp, kan de påverka befruktningen/fästningen av ägget negativt?

• JSAG
    Sanlin90 skrev 2022-11-07 17:30:34 följande:

JSAG låter ganska typiskt svamp att det är grynigt och jag tycker inte svamp luktar annorlunda.

Åhh Nej!
    Har du några tips till mig? Sover utan trosor redan, tvättar bara med vatten osv! Vill helst göra de så ?neutralt? som möjligt så att bebisplanerna inte påverkas😅
  • JSAG
    Rosen3 skrev 2022-11-08 18:19:10 följande:

Någon mer som tycker det känns jobbigt när andra blir gravida runt omkring? 

Har kommit in i en deppig period då det känns jobbigt. Försöker tänka positivt men det tär på en. Funderar på att hoppa ur gruppen här för att försöka tänka på annat. Men samtidigt får man stöd här och kan skriva ut emellanåt, då vet man att man inte heller är ensam för att få det där plusset. 

Tycker också det är jobbigt❤️ 
    Har haft samma fundering som dig men tycker gruppen är ett fint stöd, och en lättnad över att andra också är testgalna och känner efter minsta möjliga symtom trots att de ?omöjligt? kan vara något så tidigt!
  • JSAG

Är på ÄL+8, har haft både ryggvärk, lite öm och svullen i magen och ömma bröst. håller alla tummar och tår?
    Vet inte om eller när jag vågar testa? ÄL+10 eller +12?😬

• JSAG
    Anonym (Ajn) skrev 2022-11-12 23:38:38 följande:

JSAG- åh då är vi på samma ÄL dag!
    Jag har redan testat idag för jag frestades för mycket av testen inne i badrummet men ja det var negativt, som väntat. Så nu tänkte jag ta ett på tisdag 😊 är det neg så lär jag vänta till BIM (20/11) med att testa igen.

Håller tummar och tår att du får ett pluss! 😃😃

Ah så spännande! Vågar typ inte testa ifall de är negativt.. men någon gång måste jag ju?
    Voltex skrev 2022-11-12 23:40:55 följande:
    Jag använder Clearblues uträknare:

www.clearblue.com/pregnancy-tests/early-pregnancy-testing

Jag ska egentligen först kunna testa på fredag. Men på grund av att min ägglossning kom tidigt (dag 12) så tycker Clearblue att onsdag är rätt datum.

Enligt den uträkningen så rekommenderas test på tisdag, men jag tänker nog testa redan imorgon faktiskt?😬
  • JSAG
    Anonym (Grönaste) skrev 2022-11-13 17:49:40 följande:

Så otroligt besviken på mig själv. Hade verkligen bestämt mig för att inte hoppas för mycket och istället ta det lugnt den här månaden och vänta in BIM och då ta ett test om mensen inte dykt upp..
    Men har känt efter och inbillat mig massa saker hela veckan och i förrgår natt drömde jag att jag fick positivt på stickan. Började direkt googla och läsa om alla som plussat tidigt. Så imorse tänkte jag i min drömvärld att jag skulle få ett tydligt plus på stickan och att jag skulle överraska min sambo med beskedet på just fars dag. Tänk va man kan inbilla sig själv ibland?.

Istället blev det tokblankt på båda stickorna och på något sätt blir jag besviken och tror att det är kört den här månaden. 

När man vill något så mycket att de är de ända man tänker på. Har verkligen inte trott att jag skulle bli såhärSkrikandes

Har haft samma tankar som dig under dagen! Att få springa ut till min sambo och säga ?grattis på fars-dag? men har hållit mig ifrån att testa?  

Går också och känner av och (säkert) inbillar mig om massa symtom! Vågar liksom inte tro på de förrän de står på stickan!

• JSAG

ÄL+10 idag, helt blankt? finns väl lite hopp tills mensen kommer, men får nog börja sikta in mig på decembertråden!

• JSAG
    Ellie21 skrev 2022-11-14 09:42:23 följande:
    Finns absolut hopp, plussade inte tills bim+2 men första barnet :)
    Då hoppas jag på det bästa!❤️
  • JSAG
    Voltex skrev 2022-11-14 17:42:11 följande:
    ÄL+10 är ju ett tidigt test, om man inte har en jättekort menscykel typ? :) Jag håller tummarna för dig!
    Jaa, det är absolut tidigt. Min magkänsla är Dock inte så bra längre. Min lutealfas är alltid 14-15 dagar. Så det är några dagar kvar! 
  • JSAG

Fick nyss mens!
    Så hoppar över till december-tråden!❤️

Svar på tråden BIM november 2022