• Rosen3

BIM november 2022

Hoppar in här oxå :)
    Haft ett MA i april och ett tidigt missfall i juni. Första barnet. Håller tummarna för er alla att det nu är vår tur <3

1/11 trefaldigmästareikärkek (andra barnet, tredje försöket) 
    2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)
    3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket)
    6/11 Cykelhjul (Första barnet, 7e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (Första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 

• Rosen3

Grattis Medioker! :) Skönt att höra att det kan bli positivt efter molvärk (vet ju att det kan variera, men jag har fått negativt dem senaste gångerna när jag haft molvärk - men då vet man att hoppet inte är ute) :)

Jag har oxå 13 dagar kvar till BIM, kommer ta evigheter tills dess.  

• Rosen3
    Cykelhjul skrev 2022-11-03 10:19:03 följande:
    Åh jag hoppas verkligen att fallet kan vara så även för mig! Skrattande
    Kanske ska ta ett test imorgon och hoppas på att se något, är ju några dagar kvar till BIM 6/11. Men jag har börjat smygtesta lite, dumt då dom var vitare än vitast haha 
    Åh, jag tog ett gravtest nu och har BIM 8/11 enligt appen. Tokvitt det med?..Nu är de några dagar kvar ändå men känner mig inte alls peppad :(

En kollega berättade att hon var gravid idag på jobbet med?
    Suck. Börjar snart ge upp den här bebisverkstaden. Jag som brukar vara så positiv börjar känna mig less. 
  • Rosen3
    Anonym (Ostkaka) skrev 2022-11-03 18:07:21 följande:
    Jag har också den 8:e och fick ett tokvitt test imorse. Kommer smygtesta imorgon med (och ångra mig pga negativt). 😬
    Ah nej ostkaka. Jag kommer testa mig inom någon dag elelr två jag med. Men har fått lite mensvärk så känner sådär pepp :)
  • Rosen3
    JSAG skrev 2022-11-03 20:00:56 följande:
    Va med om samma sak igår, en nära vän som berättade att hon va gravid! Kände de på mig innan hon sa det. Den vännen som jag alltid tänkt skulle skaffa barn senare då hon inte verkat så intresserad av barn. Börjar också känna mig less då detta va andra nära vännen som blivit gravid under vår bebisverkstad. Varför lyckas dom och inte vi?
    Eller hur! Exakt samma för mig. Tänkte på det på morgonen att hon nog snart säger att hon är gravid (fast hon är den man inte tror ska bli gravid)?och vad händer? Hon har upp att hon är gravid. En annan kompis veckan innan som meddelade att hon var gravid. Det känns som det är någon ond ande där uppe som vill göra en besviken. Usch. Så jobbigt detta! Så skönt att kunna läsa här i alla fall att man inte är ensam.  
  • Rosen3
    Cykelhjul skrev 2022-11-04 07:26:20 följande:

Här är en till som grubblar och gör mig själv ledsen.

Jag har BIM på söndag men ändå testar jag.. Det känns ju som alla andra plussar så jäkla tidigt hela tiden så jag testar på trots att testet är kritvitt. Sen vet jag att chansen är minimal denna månad pga ej fått till det mer än två gånger haha

Även jag har en nära som precis plussat och visst är jag SUPER glad men också så otroligt bitter och avundssjuk (på livet inte henne) att jag inte fått plus trots att man trackar och testar och känner in alla symptom som en tok.

Sedan börjar jag bli lite stressad, tänk om detta tar ännu längre tid. Jag är 33 och sambon 37 och vi försöker med vårt första barn och det har inte tagit sig än, jag vet det inte är en ålder men helt plötsligt känner jag mig så jäkla efter alla andra..Rynkar på näsan
    Jättedum känsla jag vet, men är det någon som kan känna igen sig? 

Håller tummarna! 

Håller med dig till fullo, dock är jag 31 men känner oxå lite stress, mest för att alla runt omkring mig skaffar barn och redan har typ 2 barn. 

• Rosen3

Okej, då var mensen här. Tidigare än anat igen :( Så inte denna gången heller. Min menscykeln har varierat lite från 24-28 dagar så har varit svårt att räkna ut BIM i appen. Så får räkna med en kort cykel fast den säkerligen inte kommer vara det sedan. Är i alla fall kvar i denna grupp då jag fått BIM 29/11. Så får flytta mig lite i listan och ev hoppa över till den andra sedan :)

1/11 trefaldigmästareikärlek
    1/11 Tröttgladmamma (tredje barnet, första försöket)
    1/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    1/11 Lulu1987 (Första försöket)
    2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)
    2/11 Josefin (andra barnet, femte försöket) 
    3/11 Sofieodq (första barnet, fjärde försöket) 
    3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    3/11 Kretipleti (andra barnet, ca 11:e försöket)
    4/11 ametisten91 (första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket)
    5/11 Nininini (tredje barnet, första försöket)
    5/11 Nellygirl93 (första barnet, första försöket)
    6/11 Cykelhjul (första barnet, 7:e försöket)
    6/11 Amoureux (tredje barnet, 3:e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Ostkaka (andra barnet, första försöket)
    9/11 Annda97 (första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5:e försöket)
    12/11 momJ (fjärde barnet, MF i juni, juli, aug) 
    11-15/11 Etaj ( andra gemensamma barnet försök ca 10)
    13/11 Sanlin90 (18 eller 4:e försöket, andra barnet)
    14/11 Pappersdocka (andra barnet, andra försöket)
    14/11 Barbrastreisand (andra barnet, 5e försöket)
    15/11 Jennifer (första barnet, första försöket efter MF i september) 
    15/11 Magnolia010 
    15/11 Linneaeli (andra barnet, 5:e försöket)
    16/11 A13xandra13 (andra barnet, 6:e försöket)
    16/11 anonym254 (andra barnet, 2 försöket)
    17/11 JSAG (första barnet, 5:e försöket)
    19/11 Grönaste (andra barnet, andra försöket)
    20/11 LoveL96 (andra barnet, första försöket)
    23/11 Nelsonpelson (första barnet, tolfte försöket)
    26/11 Majs0208 (första barnet, andra försöket)
    28/11 Limandax (Första barnet, femte försöket) 

29/11 Anile (andra barnet, fjärde försöket)
    29/11 EnyaLouise (andra barnet, andra försöket)
    29/11 Rosen3 (första barnet, femte försöket efter senaste missfall).
    30/11 Sanset (andra barnet, första försöket)

• Rosen3

Någon mer som tycker det känns jobbigt när andra blir gravida runt omkring? 

Har kommit in i en deppig period då det känns jobbigt. Försöker tänka positivt men det tär på en. Funderar på att hoppa ur gruppen här för att försöka tänka på annat. Men samtidigt får man stöd här och kan skriva ut emellanåt, då vet man att man inte heller är ensam för att få det där plusset. 

• Rosen3
    JSAG skrev 2022-11-08 19:37:16 följande:
    Tycker också det är jobbigt❤️ 
    Har haft samma fundering som dig men tycker gruppen är ett fint stöd, och en lättnad över att andra också är testgalna och känner efter minsta möjliga symtom trots att de ?omöjligt? kan vara något så tidigt!
    Skönt att inte vara ensam <3

Eller hur, det är tudelat - men tycker det gör himla mycket att kunna skriva med likasinnade människor här. Vet faktiskt inte vad jag skulle göra annars, för jag vill inte berätta för alla som jag känner för då blir det ännu mer press <3
  • Rosen3
    Billieblue skrev 2022-11-18 08:11:51 följande:

Såklart klarade jag inte att vänta så beställde tester igår som landat i brevlådan inatt.. 

Känns helt galet. och underbart. Och oroligt.

Åh grattis! Så kul! Håller tummarna för dig :) Vilken dag är du på nu? :)
  • Rosen3
    Billieblue skrev 2022-11-18 14:40:51 följande:
    Tack så mkt 🙏
    Är på BIM -1, eller har inte helt regelbunden cykel men vet när ÄL inträffade iaf, så ÄL+11. 
    har ganska kraftig värk som strålar ner i ljumskarna och mot ryggen, så får hoppas att det inte är mf på g utan bara växtvärk.
    Okej, ja hoppas att det är växtvärk men förstår din oro :( Försök inte att tänka på det för mycket som du säger kan man aldrig veta ändå, alla är så olika :)
  • Rosen3

Jag väntar oxå in BIM. Har dock inte bekräftad dag för ÄL denna gången, hade inga stickor hemma så det fick vara. Har haft lite knasiga cyklar det senaste men vi har försökt mysa till det minst varannan dag. Så hoppas på ett plus ändå. Dock osäker på hur långt det är kvar till BIM, kanske blir i december till och med. Rejäl molvärk igår men det är säkert mensvärk :(

Håller tummarna för oss som är kvar! :)

• Rosen3

Åh grattis Myran90! Håller tummarna att det går vägen!

Jag väntar in BIM som bör vara någon gång nästa vecka. Tror jag är på ÄL+5 men osäkert, så tidigt.
    Ha fått svamp eller bakteriell vaginos tror jag :( Vet att jag fick det första gången jag blev gravid så kan ju vara gravsymtom eller vara otur. 

Har någon annan av er fått svamp eller BV under ev graviditet och hur har ni gjort? Behandlat eller inte? Vet inte riktigt hur man ska göra. Vill inte förstöra något eller påverka foster om det skulle vara graviditet. 

• Rosen3

Åh stort grattis till er alla! Många som blivit gravid nu det sista här, kul!! Jag inväntar BIM fortfarande :)

Svar på tråden BIM november 2022