Inlägg från: Nellygirl93 |Visa alla inlägg
  • Nellygirl93

BIM november 2022

Jag hoppar in här! Tidigare BIM = 30/10 men efter en sen ägglossning är nya BIM beräknad 5/11 😊 

Detta är första ägglossningen sedan jag slutade med prev. juni/juli 😊

• Nellygirl93
    1/11 trefaldigmästareikärlek
    1/11 Tröttgladmamma (tredje barnet, första försöket)
    1/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)
    2/11 Josefin (andra barnet, femte försöket) 
    3/11 Sofieodq (första barnet, fjärde försöket) 
    3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    3/11 Kretipleti (andra barnet, ca 11:e försöket)
    4/11 ametisten91 (första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 EnyaLouise (andra barnet, första försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket)
    5/11 Nininini (tredje barnet, första försöket)
    5/11 Nellygirl93 (första barnet, första försöket)
    6/11 Cykelhjul (första barnet, 7:e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    8/11 Ostkaka (andra barnet, första försöket)
    9/11 Annda97 (första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5:e försöket)
    11-15/11 Etaj ( andra gemensamma barnet försök ca 10)
    13/11 Sanlin90 (18 eller 4:e försöket, andra barnet)
    14/11 Pappersdocka (andra barnet, andra försöket)
    15/11 Jennifer (första barnet, första försöket efter MF i september) 
    15/11 Magnolia010 
    15/11 Linneaeli (andra barnet, 5:e försöket)
    16/11 A13xandra13 (andra barnet, 6:e försöket)
    16/11 anonym254 (andra barnet, 2 försöket)
    17/11 JSAG (första barnet, 5:e försöket)
    17/11 Barbrastreisand (andra barnet, 5e försöket)
    19/11 Grönaste (andra barnet, andra försöket)
    23/11 Nelsonpelson (första barnet, tolfte försöket)
    26/11 Majs0208 (första barnet, andra försöket)
    28/11 Limandax (Första barnet, femte försöket) 
    29/11 Anile (andra barnet, fjärde försöketi
  • Nellygirl93
    Sofieodq skrev 2022-10-30 20:59:02 följande:
    Nej vad sjukt!😂 Min mage har också kört ihop sig totalt både igår och idag. Samt haft lite halsbränna efter jag druckit juice som jag aldrig någonsin får annars. Kanske haft halsbränna två ggr i mitt liv innan! Men jag vågar inte hoppas på att det är ett tidigt tecken.. BIM 3/11. Även ont i brösten men de får jag ibland innan mens?
    Samma här! Min mage är superkaos 😂 BIM 5/11. Fått sura uppstötningar med spysmak också ????
  • Nellygirl93

Rekommenderar också de digitala ÄL testen (clearblue) då de är antingen positiva eller negativa, inget att analysera eller undra över! 

Jag testade från cd10 och enligt appen skulle jag ha ÄL cd 13 men hade det cd 19! Så fortsätt testa varje dag samma tid bara 😊

• Nellygirl93
    Cocachins skrev 2022-10-31 13:45:05 följande:
    Alla känslor på en och samma gång; massa glädje och också så omtumlande och livsförändrande att få ett positivt graviditetstest. ❤️❤️❤️ Wow det känns så overkligt. Tog ett ?vanligt? imorse och anade något men tänkte det lika gärna kunde vara inbillning. Köpte ett testa tidigt och ett digitalt på apoteket som jag tog nu vid lunchtid. Tog första testa tidigt och när jag såg ett streck där med (dock mkt svårt att se i bild), slet jag upp även det digitala som jag egentligen tänkt spara haha och fick då upp ordet gravid!! ❤️❤️❤️ 
    Åååh grattis!!!!! vet du när du hade ÄL?
  • Nellygirl93
    ametisten91 skrev 2022-11-01 07:04:27 följande:

Omg... 

Första gången i livet jag är gravid. Tacksamheten just nu 🙏❤️ och ödmjukheten jag känner inför min kropp är obeskrivlig. Vi klarade steg 1, att bli gravid! 😍

Är på Äl+12/BIM-3 

Men WOW! Grattis!!!!! 😍🙏🏼
  • Nellygirl93
    Cocachins skrev 2022-11-01 07:53:36 följande:
    Tack 🥰🥰🙏🏻 20 eller 21 okt hade jag äl, testade med äl stickor och har även en regelbunden cykel. Så idag är jag på äl+11 eller +12
    Omg jag hade precis samma! Testade positivt på ÄL test 20/10 och då beräknade appen att ÄL skulle ske 21/10!

Men vågar inte testa gravtest innan BIM ????😂 sjukt om vi båda blivet gravida samma dag!
  • Nellygirl93
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-11-02 20:45:21 följande:

Vad kul det är att läsa här!! Det är så trevligt att få dela det här med massa anonyma personer som skriver å tänker samma som en själv! det är annars en så ensam resa det här med att försöka bli gravid?
    Jag har fortsatt testa mig för ÄL med mina dumma RFSU stickor! Det var jag som la upp bild på en hel rad med stickor här igår hehe. Idag var testet lite starkare igen? Fortfarande inte lika starkt som teststrecket? CD 18 idag. Stor spänning? har legat varje dag förutom igår sedan i fredags? fan vore så skönt att bara få ÄL bekräftad så jag kan gå in i nästa fas! Vänt-fasen! Nåja. Nån här som fått positivt ÄL test först efter CD 18..?

Jag fick positivt ÄL test cd18 och beräknad ÄL enligt FLO var då dagen efter, alltså cd19! 
  • Nellygirl93

Bim-1 idag och vaknade med EXTREMT ömma bröstvårtor? hahaha! Säkert för mensen är på g men ändå 😂

• Nellygirl93

Bim idag! ingen mens än så länge, och testade imorse när jag vaknade med CB ultratidigt men det var negativt? så verkar kört denna månad. På?t igen ba 😁

• Nellygirl93
    Hannis1983 skrev 2022-11-06 19:26:25 följande:

Kör du med äl test? Har faktiskt beställt det nu men vet inte när man ska börja🙈 har precis börjat tempa så allt är så nytt för mig. 

För att inte riskera att missa ÄL kan du ju börja typ CD10-12 😊 sen testa varje dag tills de blir positivt! Min senaste ÄL var på CD 19 men då var den sen!
  • Nellygirl93

En fråga, om man haft bekräftad ÄL (CB digitalt test) så ?måste? man väl få mens? Mensen kan väl inte hoppas över om man haft ÄL? 

Jag är på Bim +2 utan mens i sikte men med negativt test (senast i lördags på BIM) 😅

• Nellygirl93

Sanlin90:

Okej så om mensen ej kommer nu så är det antingen pga att ingen ägglossning skett eller att jag är gravid?

För om man haft ägglossning och ej blev gravid så får man mens?

Förlåt att jag är så rörig 😂 Vill bara att min kropp återhämtar sig efter alla år av preventivmedel

• Nellygirl93

Blir inte klok på min kropp..

Slutade med preventivmedel i slutet i juni, först va det svajigt med mens/mellanblödningar osv. Sen försvann mensen, och hade en cykel på 60 dagar, sen kom mensen, 20 dagar senare fick jag positivt ÄL test och blev överlycklig. Men nu är det över 3 veckor sen och jag är varken gravid (fler negativa test) eller har fått mens. Är nu på cykeldag 40.. 

Är det fortfarande kroppen som återhämtar sig från alla år av prev? Ska man boka tid hos Gyn eller hur har ni andra gjort? Har ingen stress att bli gravid men vill veta att kroppen funkar liksom 😅

Eftersom jag varken fått mens eller blivit gravid så antar jag ju då att ÄL inte skett trots det positiva testet.. 

Hur länge har ni andra varit utan prev innan era cyklar blev normala? 

• Nellygirl93

Men nej Fyfan va jobbigt 😩 men ?skönt? att nån annan har samma problem så man förstår varann!

vet liksom inte var man ska börja? Så jobbigt när man inte kan styra ngt själv heller.. har du varit hos Gyn eller liknande för att se så äggstockar/ägg osv ser bra ut eftersom det knasat för dig så länge? 

• Nellygirl93
    Nellygirl93 skrev 2022-11-12 20:27:20 följande:

Men nej Fyfan va jobbigt 😩 men ?skönt? att nån annan har samma problem så man förstår varann!

vet liksom inte var man ska börja? Så jobbigt när man inte kan styra ngt själv heller.. har du varit hos Gyn eller liknande för att se så äggstockar/ägg osv ser bra ut eftersom det knasat för dig så länge? 

Skulle citera dig Snorkfröken
  • Nellygirl93
    Snorkfrökenhär skrev 2022-11-12 20:53:34 följande:

Jo jag har bra ägg och många osv. Men kroppen vill inte släppa dem så ofta som man önskar 😅 Haft såhär hela livet men efter hormonspiralen ännu värre. Jag kan få äta ägglossningstimulerande medicin, men jag vill försöka gå ner i vikt och få igång kroppen själv först. Varit gravid 3 gånger, en gång med medicinhjälp och sen blev min cykel regelbunden och var det i massor av år, tills jag satte in spiralen?

Min kropps hormoner blir bananas av för mkt socker, gluten osv. Äter jag nyttigt en månad och går ner nåt kg får jag ägglossning. Så jag försöker skärpa till mig nu 😅

Det finns mkt info om fertilitet och vad man kan göra för att få ordning på fertiliteten på exempelvis Vulverinekoos. Vissa vitaminer att ta, ändra kosten osv. Det hjälpte mig till viss del 😊 Men absolut kan du ju vända dig till gyn för att kolla och kanske få hjälp. Kan vara skönt att få kolla upp också så man inte oroar sig över om nåt är knas. 

Jahaaaa fattar! Men fan, man tröst/stress äter ju nu när man är inne i slängen att försöka bli gravid, och tänker typ att man kan äta lite sådär eftersom man ändå kommer gå upp så mkt under graviditeten 😂 men kanske dags att slopa allt snacksande nu då! Vore ju intressant och se om de skulle hjälpa för mig nu i hormonblansandet 😅 Vad sjukt att det är så tydligt för dig! 

ja men överväger att ringa på måndag och boka en tid, mest så man kan lugna sig och kanske få några bra konkreta tips för att få ordning på cykeln! 🙏🏼

Svar på tråden BIM november 2022