• Linneaeli

BIM november 2022

Hoppar också in i tråden, inne på cykeldag 4 med en mens som kom alldeles för tätt inpå ägglossningen. Min cykel har strulat en del senaste tiden så känner mig ganska uppgiven. Börjat med inositol denna cykel, ska bli spännande och se om det ger resultat!! 

1/11 trefaldigmästareikärkek (andra barnet, tredje försöket) 
    2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket) 
    3/11 Sofieodq (första barnet, fjärde försöket) 

3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket)
    5/11 Nininini (Tredje barnet, Första försöket)
    5/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    6/11 Cykelhjul (Första barnet, 7e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (Första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    9/11 Annda97 (Första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5e försöket)
    15/11 Jennifer (första barnet, första försöket efter MF i september) 
    15/11 Magnolia010 
    15/11 Linneaeli (Andra barnet,  5e försöket)
    16/11 A13xandra13 (andra barnet, 6e försöket)

17/11 JSAG (första barnet, 5e försöket)
    26/11 Majs0208 (Första barnet, andra försöket)

• Linneaeli
    Anonym (Robin) skrev 2022-10-26 21:30:29 följande:
    Testade negativt på äl 8 med cb digital early, är nu på äl 11 och tror nog detta kan vara positivt, eller vad tror ni? Ska testa med digitalt imorgon!
    Helt klart positivt!! Syns klart och tydligt, stort grattis 😍
  • Linneaeli

Samma här, är också i min fertila period. Blinkande gubbe imorse på CB så förhoppningsvis slår de om till positiv om ett par dagar. 

Någon mer som är ägglossning smärtor flera dagar innan ägglossning? Har riktig molvärk nu ikväll till höger i livmodern, haft känningar några dagar men inte som ikväll. 

• Linneaeli

Fast gubbe på CB idag men långt ifrån positivt på äl-sticka. Möjligtvis liten stegring. Vet inte hur man ska tänka och tolka det? Någon som varit med om samma? 

• Linneaeli

Trixess: Exakt samma sak hände för mig imorse, vet inte vad jag ska tro. Tänker fortsätta testa och se vad som händer, stickan kanske bli positiv närmaste dagen också. Det ser ju väldigt lovande ut för din del med!

• Linneaeli

Själv väntar man på att en tempökning ska bekräfta ägglossningen, positiv äl-test i förrgår och massa molvärk senaste dygnet så känns lovande! 

• Linneaeli

Hade ett positivt äl-test 2/11 men fick aldrig någon temphöjning så misstänkt att ägglossningen uteblev. Tog ett nytt äl-test idag som är positivt! Håller tummarna att ägglossningen faktiskt inträffar nu!!! BIM framflyttad till 23/11.

• Linneaeli
    82lindis skrev 2022-11-11 16:44:37 följande:

Tiden går ju så långsamt. Precis haft äl, peaken var i onsdags. Så nu är det bara att hoppas och hålla tummarna 🥰

Samma här!! Kul med någon som haft äl samma dag 🤩
  • Linneaeli
    Heybabe skrev 2022-11-13 09:26:13 följande:
    Mina känslor just nu är 70% JAA JAG ÄR GRAVID!!!

Och 30% JAA JAG HAR INTE VARIT GALEN!!
    Stort grattis!!! 😍
  • Linneaeli

Är så otroligt ledsen och besviken på kroppen, ägglossning 9/11 med bekräftad tempökning och idag kom mensen på Äl+6.... Samma sak förra månaden, någon som varit med om samma? 

• Linneaeli
    Billieblue skrev 2022-11-15 19:41:14 följande:
    Jag har haft problem med kort lutealfas innan jag blev gravid med mitt första barn. Är absolut ingen expert men i mitt fall berodde det på problem med sköldkörteln, så när jag blev välinställd på min medicin så blev också lutealfasen längre (ca 10 dgr jämfört med 6-7) 10 räknas ju också som kort men lyckades ju uppenbarligen bli gravid ändå.
    kan även bero på bl a obalans/brist på progesteron. Finns en hel del att läsa, tycker t ex att Womensync förklarar rätt bra: 
    https://womensync.se/blogs/blogg/kort-lutealfas-sa-forlanger-du-den

H
    oppas att det var en nidblödning för din del och att du faktiskt är gravid, men om inte, så tipsar om att det kan vara värt att kolla upp hormoner (sköldkörtel bl a) och att det finns en hel del att göra för att förlänga lutealfasen.
    Myran90 och 82lindis:

Har haft en del problem med min cykel senaste månaderna, från att först ha ett par väldigt långa cyklar med utebliven ägglossning, till att få ägglossning väldigt sent i cykeln till att nu två månader i rad få mens på äl+6. Var och kollade min sköldkörtel för bara några månader sedan och då såg värderna bra ut. Tempen har sjunkit 2 dagar i rad så jag tror tyvärr inte att det är en nidblödning även om jag såklart hoppas! 
    Läste lite om progrestron och att man kan smörja efter äl för att förlänga lutealfasen, funderar på om det kan vara värt att testa.
Svar på tråden BIM november 2022