Inlägg från: Anonym (Jennifer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jennifer)

BIM november 2022

Hej! Nu vill jag vara med här! Haft en jobbig resa som säkert flera här på familjeliv. Hängde en del här i forumen våren 2020 då jag försökte bli gravid för första gången, lyckades på fjärde försöket i maj 2020. Tyvärr ballade jag ur totalt och gjorde en abort i vecka 5+6 av olika dumma anledningar och hade sedan ett hemskt år av ånger och skuldkänslor. Först två år senare, i somras nu 2022 kände jag mig redo att försöka igen med en stark övertygelse om att det den här gången kommer gå bra. Blev gravid på första försöket i augusti och var överlycklig. Började blöda i vecka 5+6, precis samma dag som jag gjorde aborten. Som om en förbannelse vilar över mig! Helt sjukt. Nu är det missfallet över och jag har fått min första vanliga mens och är idag på cykeldag 2 och otroligt redo att bryta den här förbannelsen!! Ägglossning nånstans runt sista oktober men kroppen kan ju bete sig märkligt efter avbrutna graviditeter så jag ska nog köpa ägglossnings stickor för att se till att inte missa det. Nu kör vi!

1/11 trefaldigmästareikärkek (andra barnet, tredje försöket) 

2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)
    3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket)
    5/11 Nininini (Tredje barnet, Första försöket)
    5/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    6/11 Cykelhjul (Första barnet, 7e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (Första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    9/11 Annda97 (Första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5e försöket)
    15/11 Jennifer (första barnet, första försöket efter MF i september)
    17/11 JSAG (första barnet, 5e försöket)
    26/11 Majs0208 (Första barnet, andra försöket)

• Anonym (Jennifer)
    Hej alla! och tack cykelhjul för stöd! Hjärta

Idag är jag på cykeldag 4? Är otålig. När ska jag börja ÄL testa? Har bara gjort det en gång förut, våren 2020 då jag blev gravid, och minns inte hur jag testade då. Min cykel brukar vara ganska exakt 30 dagar och min bim är 15 november.  

Berätta också gärna mer om D vitamin boost ni som skrev om det! Är mycket nyfiken. Har följt vulverinekoos på instagram i många år och sett henne skriva om det men alla konkreta tips som när varför och hur mycket är bakom dyra betalväggar. Jag tar nu vanliga D vitamintabletter från apoteket, 20 mikrogram vilket motsvarar 800 IE om dagen. Är det för lite? Tar även magnesium och folsyra! 

Vad tar ni? När börjar ni testa ÄL? Vill veta allt Oskyldig

• Anonym (Jennifer)
    Anonym (Foodie) skrev 2022-10-19 13:04:46 följande:
    Min cykel varierar mellan 33 -40 dagar så jag började ÄL testa en vecka innan utsatt ägglossning. Alltså cl 14. Om du har 30 dagar och vi antar att tiden mellan ÄL och mens är 14 dagar så skulle jag ha börjat vid cl 10 men andra kanske har annat tips 😊 är själv väldigt ny på detta.

Gällande D vitamin tror jag 800 IE är för lite, jag tar 5000 IE per dag.
    Tack för svar! Tänker du fortsätta med 5000 IE per dag även efter ägglossning? Om ja, kommer du fortsätta även efter plus? Läste någonstans minns inte vart, att man inte ska ta för mycket d vitamin som gravid. Men det kanske gällde att ta en enorm dos plötsligt. Hur länge har du ätit så mycket som du äter nu?
  • Anonym (Jennifer)
    82lindis skrev 2022-10-29 09:44:28 följande:

Hoppar över hit från oktober tråden. 

Vet inte riktigt när bim är efter mina 2 tidiga missfall. Men gissar jag så är det 24 nov 😅 fick en skum mens denna månad om jag ens kan räkna den som det. Bara gammalt blod och minimalt. Gissar att kroppen tog en pause denna månad och laddar inför nästa äl.

Hoppas det går bättre för oss alla denna månad ☺️

Hej! Var din senaste mens din första efter missfall? Jag hade också ett tidigt missfall innan min senaste mens, 15e sept var missfallet. Och min senaste mens var jätteliten och konstig! Knappt tre dagar och väldigt ont på dag tre vilket är konstigt för jag brukar knappt ha mensvärk. Kanske var så för mig med att det inte blev någon ägglossning? Nu är jag på cykeldag 14 och testar med stickor för att hitta min ÄL... Ingen stegring än Rynkar på näsan
  • Anonym (Jennifer)

Det går skit för mig! Hatar mina ÄL-tester! Har inte testat sånna innan, så jag började testa på cd 10 för att vara på den säkra sidan. Rfsus tester kör jag. Är på cykeldag 16 idag och enligt min app ska jag ha ägglossning imorgon, men testerna är jättesvaga!! fick liten stegring igår, då var det ett tydligt streck men teststrecket var fortfarande starkare, men idag är det borta! Testat nu runt lunch 11-12 tiden varje dag. Det stressar mig att dom inte stegrar! Har haft sex varje dag sedan cd 13 så får väl bara fortsätta med det antar jag? men hur länge då liksom? 

• Anonym (Jennifer)

grattis ametisten och cocachins Hjärta !!! 

får jag tråka ut någon med mina äl test? idag på cykeldag 17 är det lika blankt som igår. den enda lilla stegringen jag hade var i förrgår på cykeldag 15... har jag ingen ägglossning denna månad kanske? bifogar bild på mina tester här Obestämd
    testat runt lunch samma tid varje dag, 11-12 tiden.

• Anonym (Jennifer)

tack för era svar! ja jag kan ju ha missat stegringen? men kan nog inte lita på det riktigt än, kommer fortsätta testa och ligga tills testen är slut tror jag. har 6 test kvar. har man börjat så är det svårt att sluta! jag vill det här så mycket så jag dör! ja ni vet nog hur det känns Glad

trefaldigmästare: jag har haft rosa flytning ett par dagar eller dagen innan bim båda gångerna jag har varit gravid! sist jag var gravid så fick jag först en brun flytning på ÄL + 7 och sen hade jag rosa flytningar på ÄL + 12 och + 13. Var hundra på att jag skulle få mens pga detta så testade mig inte ens! Testade dagen efter bim för hade ledsnat på blödningar och osäkerhet och ville bara få det ur systemet och så var det positivt? Märkliga kroppen!

• Anonym (Jennifer)

Vad kul det är att läsa här!! Det är så trevligt att få dela det här med massa anonyma personer som skriver å tänker samma som en själv! det är annars en så ensam resa det här med att försöka bli gravid?
    Jag har fortsatt testa mig för ÄL med mina dumma RFSU stickor! Det var jag som la upp bild på en hel rad med stickor här igår hehe. Idag var testet lite starkare igen? Fortfarande inte lika starkt som teststrecket? CD 18 idag. Stor spänning? har legat varje dag förutom igår sedan i fredags? fan vore så skönt att bara få ÄL bekräftad så jag kan gå in i nästa fas! Vänt-fasen! Nåja. Nån här som fått positivt ÄL test först efter CD 18..?

• Anonym (Jennifer)

Hej igen länge sen jag skrev! Beklagar alla mensar som kommit ovälkommet..
    Jag är på cd 25 idag och har testat med äl stickor frenetiskt fram tills i förrgår utan framgång. får anse mig vara besegrad. bilden över är en screenshot från min mens app, enligt den ser det ju ut att vara goda chanser men, utan utslag på ÄL tester känns det rätt kört Död
  • Anonym (Jennifer)

Åh vad kul, har hamnat i oväntat lång cykel fällan Tungan ute

dag 36 här, ingen mens i sikte. negativa test i måndags med morgonrutiner och i fredags spontant på kvällen efter utgång.. 

jag trodde att eftersom jag aldrig fick något ÄL utslag på testerna så hade jag ingen ägglossning denna månad och skulle bara få en bortfallsblödning som jag tror det heter, på beräknad mens. Men så lätt skulle det inte gå! jag testade mig med ÄL stickor mellan dag 10 och dag 23 i cykeln och fick aldrig utslag. 
    Min ägglossning kanske kom ännu senare än så? Och därför får jag ingen mens..

har tyvärr haft alldeles för lite sex efter cd 23, eller aa inget sex alls faktiskt, blev så nedslagen av alla negativa ÄL test så behövde ta paus i babyverkstaden. så om jag inte via ett mirakel lyckades bli befruktad av ligget på dag 23 så är det bara irritation att min mens är sen nu! Kom bara!!!:(

Svar på tråden BIM november 2022