• majs0208

BIM november 2022

Jag hoppar in här från oktober-tråden. Tyvärr har jag väldigt långa och oregelbundna cykler (lång oregelbunden follikulärfas) så sen BIM som kan komma att flyttas beroende på hur sen ägglossningen blir men är med här ändå och hoppas på att BIM inte hamnar i december istället! 

1/11 trefaldigmästareikärkek (andra barnet, tredje försöket) 

2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)
    3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket)
    6/11 Cykelhjul (Första barnet, 7e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (Första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    26/11 Majs0208 (Första barnet, andra försöket)
  • majs0208
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-10-11 09:39:31 följande:

1/11 trefaldigmästareikärkek (andra barnet, tredje försöket) 

3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket) 
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    6/11 Cykelhjul (Första barnet, 7e försöket)

Hoppar in jag med! 
    Första försöket tog sig och gav svagt plus, slutade med blödning. 
    Andra försöker inte en tillstymmelse av symptom/plus. 
    Har införskaffat i BDG som jag ska börja med idag för att se om det boostar ägglossningen samt kommer köra äl-test och se när äl eg är. Tror mig ha en rätt kort litealfas och därav kört "för tidigt" tidigare månader. 
    Någon här som har erfarenhet av BDG/D-vitamin innan äl? 
    Jag tänkte försöka boosta med D-vitamin denna cykeln, förra cykeln tog jag rekommenderade dosen D-vitamin varje dag under cykeln men läste att man kan ta en större dos under kort tid, så ska kanske testa den denna, vill bara undersöka det lite mer först. Vad är BDG?
  • majs0208
    Cykelhjul skrev 2022-10-13 15:27:28 följande:

Jag har testat munkpeppar och bidrottninggele. Det har ju tyvärr inte hjälpt i  mitt fall. 

Vet ni hur mycket man ska boosta med D vitamin? :) 

Jag tog också munkpeppar förra cykeln, ska ta det igen denna men har ingen aning om det hjälper eller inte. Tänker att det iaf inte kan skada nu när jag har tabletterna!

Jag är osäker på D-vitamin men har hört att man kan ta en större dos typ dagen innan ägglossning så tänkte testa denna cykeln.
  • majs0208

Eftersom min cykel är typ 5år lång så hoppade jag lite ur tråden MEN nu börjar även kag närma mig, men, jag testar med cb dubbelindikators ägglossningstest och fick igår blinkande smiley vid kl 16 och idag samma tid, samma förutsättningar så fick jag bara en cirkel, någon som varit med om samma sak? Förstår inte. 

• majs0208
    Heybabe skrev 2022-11-13 09:26:13 följande:
    Mina känslor just nu är 70% JAA JAG ÄR GRAVID!!!

Och 30% JAA JAG HAR INTE VARIT GALEN!!
    Åh grattis vad kul!!! 
  • majs0208

Fick positivt på ägglossningstest nu på morgonen äntligen, så vi fortsätter mysa på i väntan på temperaturhöjning. Men tror jag måste ändra BIM, blev någon dag senare än beräknat. Det har varit en så lång väntan på ägglossning nu att jag bara känner mig lättad men så börjar den långa väntan på andra sidan ägglossningen istället. Skrikandes

• majs0208
    Ellie21 skrev 2022-11-14 09:29:46 följande:
    Tycker mig också se något litet blått! Håller tummarna för dig!! :)

Jag är likadan, är också på äl+9, testade imorse och det såg ut såhär. Tycker mig se ett svagt streck men svårt att se så tidigt.
    Jag tycker också att jag ser ett svagt streck på ditt! Hoppas!
  • majs0208
    Plus

1/11 trefaldigmästareikärlek

1/11 Tröttgladmamma (tredje barnet, första försöket)
    1/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    1/11 Lulu1987 (Första försöket)
    2/11 Josefin (andra barnet, femte försöket) 
    3/11 Sofieodq (första barnet, fjärde försöket) 
    3/11 Kretipleti (andra barnet, ca 11:e försöket)
    4/11 ametisten91 (första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    5/11 Nininini (tredje barnet, första försöket)
    5/11 Nellygirl93 (första barnet, första försöket)
    6/11 Cykelhjul (första barnet, 7:e försöket)
    6/11 Amoureux (tredje barnet, 3:e försöket)
    8/11 Ostkaka (andra barnet, första försöket)
    9/11 Annda97 (första barnet, första försöket)
    9/11 Heybabe (första barnet, tredje försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5:e försöket)
    12/11 momJ (fjärde barnet, MF i juni, juli, aug) 
    11-15/11 Etaj ( andra gemensamma barnet försök ca 10)
    13/11 Sanlin90 (18 eller 4:e försöket, andra barnet)
    14/11 Pappersdocka (andra barnet, andra försöket)
    14/11 Barbrastreisand (andra barnet, 5e försöket)
    15/11 Jennifer (första barnet, första försöket efter MF i september) 
    15/11 Magnolia010 
    15/11 Linneaeli (andra barnet, 5:e försöket)
    16/11 A13xandra13 (andra barnet, 6:e försöket)
    16/11 anonym254 (andra barnet, 2 försöket)
    17/11 JSAG (första barnet, 5:e försöket)
    19/11 Grönaste (andra barnet, andra försöket)
    20/11 LoveL96 (andra barnet, första försöket)
    23/11 Nelsonpelson (första barnet, tolfte försöket)
    28/11 Majs0208 (första barnet, andra försöket)
    28/11 Limandax (Första barnet, femte försöket) 
    29/11 Anile (andra barnet, fjärde försöket)
    29/11 EnyaLouise (andra barnet, andra försöket)
    29/11 Rosen3 (första barnet, femte försöket efter senaste missfall).
    30/11 Sanset (andra barnet, första försöket)
  • majs0208
    BFdec2021 skrev 2022-11-20 22:48:07 följande:

Fjärde riktiga syskonförsöket och BIM-4 idag. Jag tog CB early, CB digitalt och RFSU-test igår kväll efter tokömma bröst i ett par dagar. Alla negativa 😞

Gaskade upp mig imorse och testade igen med RFSU. Nog tusan anade jag ett streck där?!

Iväg för mathandling med man och barn och jag kunde knappt bärga mig till att komma hem och testa med ett nyinköpt CB digitalt. Och jodå..

Så glad! 🥰 Nu hoppas vi på att lilla Pyret vill stanna därinne och att vi får välkomna en liten syster eller bror till vår familj i sommar ❤️

Grattis!!
  • majs0208

Jag är på äl +6 så får vänta ett bra tag till. Har haft mycket annat igång så har tack och lov inte kunnat ägna detta så mycket tankekraft. Har inga symtom alls.

När ska du testa snorkfrökenhär? Väntar du på bim?

• majs0208
    jordgubbsfelle skrev 2022-11-21 23:00:47 följande:

Snorkfrökenhär och majs0802, är i samma sits som er. Denna eviga längtan? och jag har bara mens 2-3 gånger om året. Fick positivt digitalt ÄL-test 14/11 och 15/11 (räknas det som att jag hade ägglossning 14e eller 15e då?). När vågar man testa med testa-tidigt gravtest? vågar man på fredagmorgon (ÄL+11 eller ÄL+10). Jag har lite symtom vad jag tror. Har aldrig varit gravid så svårt att säga? men har varit sjukt dålig i magen hela veckan sen ÄL, uppblåst, gasig och bajsat flera gånger om dagen. brujar Ha 36,7 i temp men har haft 37,2 hela veckan. Öm i bröstvårtorna men inte brösten. Ingen skillnad på lukt och smaksinne. Tror ni detta kan vara jättetidiga gravidsymtom? Eller är det bara ÄL-symtom? Jag har så sällan ÄL så vet knappt mina symtom? de enda jag kan tänka på om dagarna är om jag gravid. Och jag hatar tanken av att jag kanske måste vänta 150 dagar till nästa försök! Denna cykeln är inne på dag 150 nu?stor kram till er alla i samma sits. När ska ni testa?! Vill så gärna ta del av era resultat när det är dags!

Åh kan inte föreställa sig hur frustrerande det måste vara med så långt mellan gångerna. Jag tycker mina cykler är jobbigt långa redan på typ 40-50 dagar. Jag hade också positivt test den 14/11 men inte den 15/11 utan bekräftade med temp och andra symtom att ägglossning skedde den 15/11. Om du hade positivt test då skulle jag gissa att du antingen hade den 15onde eller 16onde eftersom ägglossningstest blir positiva 48-24h innan ägglossning. Man kan ju ha de symtom du beskriver mellan ägglossning och mens i vanliga fall och det kan vara tidiga tecken på graviditet så det är omöjligt att säga vilket ju såklart är frustrerande. Hade exakt det du beskriver med magen efter förra ägglossningen och då var det ju inget men det KAN vara tidiga tecken.

Jag testade alldeles för tidigt förra gången så vill avvakta denna för blev så låg så skulle rekommendera att vänta om du klarar det. Har bim på måndag men kanske ändå testar i helgen, får se lite men skriver ju såklart här!
  • majs0208
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-21 11:28:10 följande:
    Vad tror ni om detta? Jag hade mens den 12/11 och den slutade 15/11, ganska vanlig mens enligt mig. Men sedan nu på lördag morgon tänkte jag testa mig för säkerhets skull för jag skylla på fest på kvällen, och så visade det sig positivt, fick även ett till positivt senare på eftermiddagen som var lite svagare. Men det första hade fin färg men svagt, hur kan jag få positivt nu bara några dagar efter mensen? Testade igår men det var negativt. Lägger in en bild men den visar inte lika bra som verkligheten.
    Har du testat något mer nu?
  • majs0208
    Myran90 skrev 2022-11-22 08:28:50 följande:

Molvärken gick över till  träningsvärk senare på kvällen igår så va tvungen o testa ändå . POSITIVT 🙏🏼😭 BIM-2 . clearblue gav utslag. RFSU ser jag inget direkt. Men så va det förra graviditeten också. Clearblue visade gravid 3-4 och RFSU va så svagt så det gick knappt o tyda. 

Åh grattis! Vad kul!Hjärta
  • majs0208

Herregud. Jag kan inte fatta det. Sitter och skakar på badrumsgolvet och måste börja göra mig iordning och gå till jobbet som om inget hänt. Har inte haft några symtom som jag inte brukar ha mellan ägglossning och mens. Ska berätta för min sambo efter jobbet och tror jag ska vänta med att berätta för familjen på julafton om allt går vägen. Har sånna overklighetskänslor nu att det är inte sant. Hade tänkt  vänta med att testa för är bara på äl +10 idag.
Svar på tråden BIM november 2022