• Cocachins

BIM november 2022

Hej hej, skönt med lite bekanta namn här i tråden. Cd 1 idag då för mig, nu kör vi nya tag. Kul initiativ med lite mer uppgifter i bim listan! 

3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)

4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket) 

4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)

5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket) 

• Cocachins

Pos på äl test nu ikväll. Trolig äl imorgon eller övermorgon. Och sen ska här analyseras och vätas på Bim Hehe Tiden fram till äl tycker jag är helt okej, tiden eftet äl är något helt annat, då går tiden så sakta att det är ju inte klokt.

• Cocachins
    Anonym (Tröttgladmamma) skrev 2022-10-20 23:40:53 följande:

Fler som har jobbiga symtom vid ägglossning? 

Min ägglossning va förra veckan och kännde mig tung i tjejmagen. Hade problem med smärta hela eftermiddagen/kvällen. På natten hade smärtan lugnat sig. Mola då o då och sticker till i äggstockarna. Mått illa hela dagen (alltid illamående vid ägglossning). Fick halsbränna när jag skulle sova o lätt ömmande bröst.

Är på äl+5 i morgon och nu väntar jag på att se om de dyker upp några symtom 😳

Hur mår ni? Flera som haft ägglossning o ni som fortfarande väntar på eran hur mår ni?

Första och andra cykeln efter jag tagit ut p-staVen hade jag väldigt kraftiga äl besvär med smärta etc. Nu senaste gångerna har det varit mindre smörja, däremot får jag som ont i leder och muskler samt blir hjärntrött.

Nu är iaf senaste Äl precis avklarad. Fick till det 3 dagar i rad, så nu är det bara att hålla tummarna och invänta BIM.
  • Cocachins
    Anonym (Smörblomman) skrev 2022-10-25 09:21:55 följande:

Jag har tagit ett ÄL test idag också för att se om det blivit Negativt för som jag förstått det så är det negativt när ÄL har skett. Men det är fortfarande positivt betyder det att ÄL inte har skett än eller är det positivt ett tag efter?

Flemming är äl testet positivt 2-3 dagar fram till äl. Tolkar det som att hormonet byggs upp och ökat dessa dagar. Sen när ägget släppt så tror jag att jag gissningsvis får ett negativt äl- test efter 6-10h.

Så är det positivt tror jag endera att det inte har släppt ännu eller att det precis har släppt och då kmr du inom några timmar/utåt ett halvt dygn snart få ett negativt äl test.
  • Cocachins
    Tröttgladmamma och bebis, ser tyvärr inget på era test men kanske ser annorlunda ut i verkligheten. 
    Klipper in BIM listan här igen så den hänger med i konversationen. :) 
    medioker stämmer din bim här i listan? I sånt fall plussade du tidigt?

Själv känner jag absolut ingenting, men borde nog heller inte såhär tidigt även om det var något. Svimmade dock nästan på äl+4 och fick kasta mig på golvet för allt svartnade, men har nog inget med detta att göra? Eller kan man tolka det som ett tidigt symptom? hehe 🤪 Konstigt var det hela hur som helst.. 

1/11 trefaldigmästareikärlek
    1/11 Tröttgladmamma (tredje barnet, första försöket)
    1/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)
    2/11 Josefin (andra barnet, femte försöket) 
    3/11 Sofieodq (första barnet, fjärde försöket) 
    3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    3/11 Kretipleti (andra barnet, ca 11:e försöket)
    4/11 ametisten91 (första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 EnyaLouise (andra barnet, första försöket)
    5/11 Nininini (tredje barnet, första försöket)
    6/11 Cykelhjul (första barnet, 7:e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    8/11 Ostkaka (andra barnet, första försöket)
    9/11 Annda97 (första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5:e försöket)
    11-15/11 Etaj ( andra gemensamma barnet försök ca 10)
    13/11 Sanlin90 (18 eller 4:e försöket, andra barnet)
    14/11 Pappersdocka (andra barnet, andra försöket)
    15/11 Jennifer (första barnet, första försöket efter MF i september) 
    15/11 Magnolia010 
    15/11 Linneaeli (andra barnet, 5:e försöket)
    16/11 A13xandra13 (andra barnet, 6:e försöket)
    16/11 anonym254 (andra barnet, 2 försöket)
    17/11 JSAG (första barnet, 5:e försöket)
    17/11 Barbrastreisand (andra barnet, 5e försöket)
    19/11 Grönaste (andra barnet, andra försöket)
    23/11 Nelsonpelson (första barnet, tolfte försöket)
    26/11 Majs0208 (första barnet, andra försöket)
    28/11 Limandax (Första barnet, femte försöket) 
    29/11 Anile (andra barnet, fjärde försöket
  • Cocachins
    Tanya85 skrev 2022-10-30 20:31:44 följande:

Jag har bil på tors eller fre. 3-4 nov och ligger is ängen med lätt ömma bröst, känns liiite i sidorna. Annars lite huvudvärk, lite trötthet/senhet. Varit liiite yr. har försökt i snart ett år med sambon, gått ett tidigt missfall i vecka 7 och en kemisk graviditet. Ska ta ett clearblue testa tidigt-test imorgon bitti!! Så nervös!! Ngn mer som ska testa imorgon??

Hej, hur gick det? Jag har också varit yr, så pass mycket att jag fick lägga mig på golvet för svimmade nästan i måndags. Det kan hur som helst även bero på andra saker. 

Jag tog ett test imorse på Äl+10 och ja.. ena stunden syns det inget, men när jag lyser med mobilficklampan (haha) på testet så inbilla jag mig ett streck, men på foto syns det absolut inte. Så är väl 50/50 om jag inbillar mig eller ej. Ska ta ett testa tidigt test idag också, testet jag tog imorse var ett ?vanligt?. Så får vi se om det gör mig klokare. Har ju några dagar till på mig att testa också fram till BIM hehe 😜 

• Cocachins

Alla känslor på en och samma gång; massa glädje och också så omtumlande och livsförändrande att få ett positivt graviditetstest. ❤️❤️❤️ Wow det känns så overkligt. Tog ett ?vanligt? imorse och anade något men tänkte det lika gärna kunde vara inbillning. Köpte ett testa tidigt och ett digitalt på apoteket som jag tog nu vid lunchtid. Tog första testa tidigt och när jag såg ett streck där med (dock mkt svårt att se i bild), slet jag upp även det digitala som jag egentligen tänkt spara haha och fick då upp ordet gravid!! ❤️❤️❤️ 
  • Cocachins

Wow så fint att logga in här och mötas av massa grattis. 🙏🏻❤️ Även om.vi är helt anonyma för varan, eller kanske just därför så känns det extra fint och speciellt när ni blir glada för min skull, wow verkligen ❤️ Vi har ju följts åt i den här hemliga klubben nu några månader där man bollats mellan hopp och ibland förtvivlan. Jag tycker det är så fint med alla dessa kvinnor som verkligen önskar varandra väl, som stöttar och peppar. Jag ville bara säga det och ett enormt lycka till, till er som ännu inte plussat. Snart är det er tur! Tack nu hoppar jag över till fb juli gruppen och så får vi hoppas att jag får vara kvar där :)

• Cocachins
    plussat:
    .
    .
    BIM-lista:
    1/11 trefaldigmästareikärlek
    1/11 Tröttgladmamma (tredje barnet, första försöket)
    1/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    1/11 Lulu1987 (Första försöket)
    2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)
    2/11 Josefin (andra barnet, femte försöket) 
    3/11 Sofieodq (första barnet, fjärde försöket) 
    3/11 Kretipleti (andra barnet, ca 11:e försöket)
    4/11 ametisten91 (första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 EnyaLouise (andra barnet, första försöket)
    5/11 Nininini (tredje barnet, första försöket)
    5/11 Nellygirl93 (första barnet, första försöket)
    6/11 Cykelhjul (första barnet, 7:e försöket)
    6/11 Amoureux (tredje barnet, 3:e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    8/11 Ostkaka (andra barnet, första försöket)
    9/11 Annda97 (första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5:e försöket)
    12/11 momJ (fjärde barnet, MF i juni, juli, aug) 
    11-15/11 Etaj ( andra gemensamma barnet försök ca 10)
    13/11 Sanlin90 (18 eller 4:e försöket, andra barnet)
    14/11 Pappersdocka (andra barnet, andra försöket)
    14/11 Barbrastreisand (andra barnet, 5e försöket)
    15/11 Jennifer (första barnet, första försöket efter MF i september) 
    15/11 Magnolia010 
    15/11 Linneaeli (andra barnet, 5:e försöket)
    16/11 A13xandra13 (andra barnet, 6:e försöket)
    16/11 anonym254 (andra barnet, 2 försöket)
    17/11 JSAG (första barnet, 5:e försöket)
    19/11 Grönaste (andra barnet, andra försöket)
    23/11 Nelsonpelson (första barnet, tolfte försöket)
    26/11 Majs0208 (första barnet, andra försöket)
    28/11 Limandax (Första barnet, femte försöket) 
    29/11 Anile (andra barnet, fjärde försöketi
    30/11 Sanset (andra barnet, första försöket)
  • Cocachins
    Nellygirl93 skrev 2022-10-31 16:47:20 följande:
    Åååh grattis!!!!! vet du när du hade ÄL?
    Tack 🥰🥰🙏🏻 20 eller 21 okt hade jag äl, testade med äl stickor och har även en regelbunden cykel. Så idag är jag på äl+11 eller +12
  • Cocachins
    ametisten91 skrev 2022-11-01 07:04:27 följande:

Omg... 

Första gången i livet jag är gravid. Tacksamheten just nu 🙏❤️ och ödmjukheten jag känner inför min kropp är obeskrivlig. Vi klarade steg 1, att bli gravid! 😍

Är på Äl+12/BIM-3 

Ååh Stoort GRATTIS!! ❤️❤️❤️

Foodie - Så spännande, håller tummarna och väntar nyfiket på testningen 🤗

• Cocachins
    medioker skrev 2022-10-27 08:28:51 följande:

Tack så mkt för alla grattis! Jag är så nervös nu att det ska skita sig då det är så långt innan BIM..har BIM på måndag eller tisdag. Blir nervös över att stickorna från RFSU och Testlagret knappt ger något utslag. babyplan visar svagt positivt och fått gravid 1-2 med digital samt ganska tydligt plus med vanliga clearblue..hoppas hoppas det ökar 

Hej Medioker, hur går det för dig? Jag började tänka på dig vi kom ifrån varandra i alla trådar.. hoppas du mår bra!? Skriv gärna till mig privat om du vill, försökte gå in på din profil men den var låst så skriver såhär nu istället till dig. Själv borde jag vara i vecka 7+5 men har haft dåligt med grav symtom och fick idag brun blodig flytning så känner mig otroligt negativ nu.
Svar på tråden BIM november 2022