Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2022 Höst

Johannus skrev 2022-12-10 21:20:01 följande:
    Kristoffer har nog upplyst Helene att det finns en förgörare, men att han lämnar den så kan den inte användas mot någon. Förgöraren hade inte blivit värdelös oavsett Helene hade behållit båda immuniteten för då hade den använts till nån annan som hade immunitet. Det ville nog inte Kristoffer.

Det är möjligt Kris ogillade själva grejen med en immunitetsförgörare och därför slängde den, visst. Fast om han berättat för Helen det fanns en förgörare och att han tänkte göra sig av med den tycker jag ändå det va dumt av Helen ge bort sin ena immunitet. Varför? Jo, för va säger att inte också nån annan skulle kunna ha fått en sån utan att berätta för nån annan? 

Men som sagt bara spekulationer från min sida.

Det här va väl dessutom första gången en immunitetsförgörare dykt upp i Robinson men i fortsättningen kommer nog alla Robinson-deltagare va medvetna om att sånt kan förekomma och att man ska behålla alla sina immuniteter istf ge bort dom. Ett paradigmskifte! :P

• flygrl
    Anonya skrev 2022-12-10 21:26:44 följande:

Flygrl har väl nästan bevisat att Kris inte tappat förgöraren på flit. Hade han velat räddat Helen hade det räckt med att hinta om att det kan finnas saker som gör att man inte är säker med en immunitet. Att ta på sig så mycket ilska och besvikelse i onödan känns väldigt ologiskt. 

Hur många har inte utanför Robinson blivit av med något viktigt för att en ficka varit trasig? Dessutom händer även osannolika saker. Fickan var ändå väldigt trasig, men att sätta saker i en ficka just när man ska iväg går så automatiskt att man kan glömma sånt lätt. 

Helen har ett mycket bra pokerface och vet att vad som helst kan hända i Robinson. Ibland blir det ju också omtagningar även om de förstås undviker sådana när det handlar om första reaktioner.

Ska bli intressant på måndag att se vad som händer härnäst. När kommer Helen på något sätt få veta att Sandra visst var medveten om immuniteten? 

Jag vet ju inte va som hände. Kris kan avsiktligt ha kastat den eller bara helt enkelt tappat den. För det är klart man kan tappa saker och det både i vardagen som i Robinson. Men om han kastat den är det förmodligen för han inte gillade det öht fanns en förgörare.

Eller så gjorde han det för han ville rädda Helen och inte kom på att det enklaste hade vart att bara låta henne få reda på förgörarens existens. Alla kan vi missa det uppenbara och fatta mindre genomtänkta beslut. Men visst han kanske bara hade otur och tappade den. Vi får avvakta och se om det kommer fram mer framöver.

• flygrl

Finalvecka så då lär det ju snabbt bli färre tills det är typ tre kvar till slutfinalen. Antar jag. Och det ska tävlas inte röstas ut trodde jag men nu lät det ju på nån av deltagarna som det kunde komma fler öråd vilket förvånade mig.

Tyckte det kändes rätt soft i lägret ändå mtp dramatiken i örådet. Skönt att Martin va lite öppnare mot Helen och bjöd av sitt gamla kaffe. Bellas samtal med Helen va också lite intressant.

Tuff tävling där jag va rädd L-O skulle ryka men det blev Bella i stället som fick simma hem. Hade hellre sett Sandra åka hem då jag tycker Bella verkar ha mer ryggrad och dessutom ofta är rätt kul med sina formuleringar. Men alla mina tre favoriter vidare iaf med Helen som stark vinnare.

• flygrl
    Johannus skrev 2022-12-13 00:40:04 följande:
    Helene är duktig kämpare, men jag har också svårt för hennes sätt. Hon verkar vara så självsäker och nästan se ner på alla andra deltagare (inte så att hon säger det i ord), en hennes sätt att vara. Hon visar sällan glädje till andra eller nära andra vinner. Så nä jag hoppas inte hon vinner. Kristoffer eller L-O vill jag ska vinna.

Fast visar L-O särskilt mycket glädje när andra vinner då? Jag gillar honom men han säger oftast inte heller särskilt mycket. Och Kris håller också rätt låg profil imho.

Jag tycker tvärtom Helen alltid försöker va positiv mot dom andra men mest fått kyla tillbaka. I mina ögon fantastiskt hur både hon och Sofia visat sån sjysst vänlig attityd mot resten trots att dom hela vägen vart rätt utanför. Så tänker jag.

• flygrl
    Nandez skrev 2022-12-13 19:03:07 följande:
    Håller inte med om detta. Helen är en udda fågel absolut
    Lite udda är hon men med ett enda undantag där hon va beredd lägga sig i en Gränslandet-tävling för få ut nån av sina egna lagkamrater (Sandra & Bella) tycker jag hon vart vänlig, sjysst och värdig i sitt uppförande.
    Nandez skrev 2022-12-13 19:05:14 följande:
    Nandez skrev 2022-12-13 19:07:06 följande:
    Hade också hellre sett Sandra äkt
     Ja, hade vart dags nu mtp hon inte ens kunde stå för att hon kände till förgöraren. :/
    Nandez skrev 2022-12-13 19:11:08 följande:

Blir väl någon som åker i kväll

Säkert. Spännande men jag måste jobba vidare strax.

• flygrl
    Jaha, så då är det bara finalen kvar då. Sen vet vi vem som tog hem slutsegern och så är det över för den här gången. Känns alltid lite vemodigt tycker jag.

Det går upp och ner i Robinson. Först va jag övertygad Helen skulle ryka i örådet men så kom den mirakulösa vändningen där och sen klarade hon komma topp tre i pusseltävlingen med mina övriga favoriter Kris och L-O för att sen helt oväntat va den som först plurrade i Plankan. Fan va snopet och trist asså! Hade vart så härligt om Helen efter all skit hon tvingats va med om fått vinna alltihop. Men men, inget att göra åt.

Men ändå, visst är man väl jävligt förvånad det gick så dåligt för henne i Plankan mtp det va en tävling som verkade passa henne perfekt. Iaf trodde jag inte hon skulle ramla av först och därmed få åka hem. :/ Jag hade tippat L-O skulle bli utslagen här tråkigt nog men han klarade sig och det va ju skönt iaf och likaså Kris men det va väl inte lika oväntat.

Jag tycker förresten L-O:s form verkar va på väg uppåt. Kanske har hans självförtroende boostats när han sett att han faktiskt fortfarande är med? Han gjorde bra ifrån sig även i pusseltävlingen där det ju fanns ett riktigt jobbigt balansmoment med.

Och så kom det ju ännu ett öråd då fast av lite annat slag. Lite märkligt Kristoffer ska få va med och rösta ändå men ok so be it. Skönt att han redan står i finalen! 

Blir det en eller två som ska med till finalen förresten? Brukar väl normalt va tre som  jag minns det?

När nu Helen sorgligt nog är utslagen håller jag på Kris och L-O.

Va gäller Alex va han väl egentligen bättre i lagtävlingarna där det ofta va tunga grejer som skulle släpas, bäras osv. Där va hans och Pelles råstyrka ovärderliga medans dom individuella tävlingarna på sistone inte premierat stora muskler på riktigt samma sätt. Homayon va mer allsidig med både muskler och snabbhet/smidighet (delvis kanske beroende på att han va betydligt yngre).

Vi får se hur själva finalen avgörs. Jag tycker finalen ska innehålla olika typer av tävlingsmoment så det inte enbart handlar om snabbhet eller råstyrka eller klurighet  utan en bra mix så att mångsidighet premieras och det blir mindre förutsägbart. Vem vet kanske gör L-O ändå en Micke Björklund där på slutet haha?!

Om lite drygt ett dygn är det dags! Solig

• flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-12-11 10:14:47 följande:
    Hur som helst så var det bra att det blev som det blev. Hade den där snäckhistorian godkänts som förgörare så hade jag ruttnat ihop här hemma. Demon

I ärlighetens namn så är Helen den som förtjänar segern mest, ingen har väl kämpat som hon! Så jo, jag har ändrat inställning.  Så även om Alex, dessvärre.
    Så äckligt bitter mot Helen som blev kvar enligt spelets regler. Ska han vara förbannad så kan han ju låta ilskan gå ut över det istället. Eller så kan han klandra sig själv som överlämnade förgöraren?

Jag tänkte inte alls när jag skrev det där om Kristoffer. Nu är det ju tävlingar som avgör framöver.
    Skulle tippa att det är Piff och Puff som står på tur att få åka hem nu, aka Bella och Sandra. Och även om Bella till stor det står för underhållningen, och att jag verkligen unnar Sandra att få deltagit med tanke på hennes tumör, så har de väl inte utfört några större bragder?

Sen kan gärna Martin få göra dem sällskap på hemresan. Jag stör mig mer och mer på honom. Kan dock inte sätta fingret på vad det han gör som irriterar mig... kanske att han är lite smådryg sådär när han blivit bundis med alfaha... nej, jag menar Alex. Kan se hans idolaffisch där hemma på väggen nästan. 

Nej, nu hejar jag bara på L-O och Helen!
    Jag tillhör inte Kristoffers beudrarskara, inte sen han satt och drömde om sina unga, perfekta framtida fjälla. Sånt kräks jag lite på.

Har inte hunnit besvara det här inlägget än så jag gör det nu. 

Och jo, det va ju bra att den hemmaknåpade förgöraren inte godkändes. Säger jag för jag håller/höll på Helen och är glad att hon räddades av gonggongen där. Men bara den där regeln tillämpas konsekvent så är ju allt i sin ordning.

Ja, Helen förtjänade verkligen att vinna men hon föll på/av Plankan och då va den sagan över. Verkligen trist!
    Alex konstiga och obehagliga utbrott mot Helen, ja. Skälla på henne för hon sa man istf jag. Sjukt fjantigt och småaktigt. Men hon verkade ju ta det rätt coolt ändå.

Du hade rätt och jag fel angående det kommer ett öråd, det vi får se slutet av imorgon. Spännande!

Piff & Puff har ofta vart roliga, mest Bella då medans Sandra tyvärr dras ner av sin patetiska falskhet. Bella kändes mer rakryggad och empatisk.
    Men visst önskar jag Sandra att hon ska få leva ett långt och friskt liv. Hemskt med tumören jue! :/

Jag tror ändå Martin är en rätt trevlig kille i grunden men lite tröttsamt med hans paktande tycker jag. Han bad tydligen Helen om ursäkt efter örådet vilket är sjysst och rakryggat enligt mig.

Själv fortsätter jag hålla på Kris och L-O. Tycker inte det Kris sa i kontaktannonsen va hela världen faktiskt.

BeautifulLiz skrev 2022-12-15 19:17:24 följande:
    Detta avsnitt vill ni inte missa, jag såg det till frukost.
    Ska bli intressant att se hur ni reagerade på det som hände, det läser jag vid halv fem i morgon. Glad
    Du kommer med dina små teasers då och då.

• flygrl
    Nandez skrev 2022-12-13 19:31:09 följande:
    Jag håller med dig

Jobba lugnt
    Tack!
    Nandez skrev 2022-12-13 19:32:02 följande:
    Bra skrivet
    Tack tack!
    molly50 skrev 2022-12-13 19:38:37 följande:
    Ja,det irriterade jag mig på också. 
    Varför kunde hon inte stå för det när alla andra gjorde det,liksom?
    Hon vinner väl inget på att ljuga. 
    Johannus skrev 2022-12-13 19:42:56 följande:
    Sandra vinner inget på att ljuga, men jag tror hon inte bryr sig att hon ljugit heller.
    Nä, Sandra känns falsk. Eller så blev skammen för mycket för henne så hon inte klarade medge hur det låg till. Eller så skiter hon helt enkelt i att hon ljuger. En del människor har inga problem med sånt.
    molly50 skrev 2022-12-14 19:44:25 följande:
    Missade början jag med.
    Har 2 sjuka barn här hemma att pyssla om så. 
    molly50 skrev 2022-12-14 20:06:13 följande:
    Tack! Det hoppas jag med. Och att inte min man och jag blir sjuka.
    Men det är bara förkylningar så det är väl inte så farligt.
    Men vill helst inte vara sjuk till jul. 
    Hoppas ni alla är friska igen! 
    Ta hand om er!
    Johannus skrev 2022-12-15 19:39:34 följande:

Jag hade inte trott att Helen skulle åka ut.

Nandez skrev 2022-12-15 19:41:02 följande:
    Inte  jag heller, trist att det blev så
    molly50 skrev 2022-12-15 19:49:40 följande:

Ja,synd att Helen åkte.
    Nu är det bara LO och Kristoffer kvar att hålla på.

Ja, eller hur?! Skittrist!
    Men nu får man hålla tummarna för Kristoffer och L-O!
    Johannus skrev 2022-12-15 19:58:27 följande:

Bellas fråga till Alex fick mig att börja gapskratta. Skrattande

molly50 skrev 2022-12-15 19:59:28 följande:
    Ja,det var faktiskt en bra fråga. Det blir intressant att se vad han kommer att svara på det.
    Nandez skrev 2022-12-15 20:47:13 följande:
    Tror han blev ställd om hur han har uppfattats 
    Smart fråga och jag tror med att Alex blev ställd där. Jag är inte förvånad att Bella ställer en sån smart och ärlig fråga för jag uppfattar henne deffo som smart.
    Johannus skrev 2022-12-15 21:16:25 följande:
    Han blev nog ställd, men tror ändå att han senare sträcker på sig eftersom andra tycker att han tagit ledarrollen bland killarna vilket får honom att känna sig bra. (Bara jag som spekulerar Glad)
    Det tror jag med. Han har nog myst över rollen som Big Daddy åt smågrabbarna. :P

• flygrl
    Johannus skrev 2022-12-17 23:34:22 följande:
    flygrl skrev 2022-12-17 20:06:29 följande:
    Jaha, så då är det bara finalen kvar då. Sen vet vi vem som tog hem slutsegern och så är det över för den här gången. Känns alltid lite vemodigt tycker jag. smile3.gif

Det går upp och ner i Robinson. Först va jag övertygad Helen skulle ryka i örådet men så kom den mirakulösa vändningen där och sen klarade hon komma topp tre i pusseltävlingen med mina övriga favoriter Kris och L-O för att sen helt oväntat va den som först plurrade i Plankan. Fan va snopet och trist asså! Hade vart så härligt om Helen efter all skit hon tvingats va med om fått vinna alltihop. Men men, inget att göra åt. smile3.gifsmile4.gif

Men ändå, visst är man väl jävligt förvånad det gick så dåligt för henne i Plankan mtp det va en tävling som verkade passa henne perfekt. Iaf trodde jag inte hon skulle ramla av först och därmed få åka hem. :/ Jag hade tippat L-O skulle bli utslagen här tråkigt nog men han klarade sig och det va ju skönt iaf och likaså Kris men det va väl inte lika oväntat.

Jag tycker förresten L-O:s form verkar va på väg uppåt. Kanske har hans självförtroende boostats när han sett att han faktiskt fortfarande är med? Han gjorde bra ifrån sig även i pusseltävlingen där det ju fanns ett riktigt jobbigt balansmoment med. smile1.gif

Och så kom det ju ännu ett öråd då fast av lite annat slag. Lite märkligt Kristoffer ska få va med och rösta ändå men ok so be it. Skönt att han redan står i finalen! 

Blir det en eller två som ska med till finalen förresten? Brukar väl normalt va tre som  jag minns det?

När nu Helen sorgligt nog är utslagen håller jag på Kris och L-O. smile1.gif

Va gäller Alex va han väl egentligen bättre i lagtävlingarna där det ofta va tunga grejer som skulle släpas, bäras osv. Där va hans och Pelles råstyrka ovärderliga medans dom individuella tävlingarna på sistone inte premierat stora muskler på riktigt samma sätt. Homayon va mer allsidig med både muskler och snabbhet/smidighet (delvis kanske beroende på att han va betydligt yngre).

Vi får se hur själva finalen avgörs. Jag tycker finalen ska innehålla olika typer av tävlingsmoment så det inte enbart handlar om snabbhet eller råstyrka eller klurighet  utan en bra mix så att mångsidighet premieras och det blir mindre förutsägbart. Vem vet kanske gör L-O ändå en Micke Björklund där på slutet haha?! smile5.gifsmile2.gif

Om lite drygt ett dygn är det dags! Solig

Ja på söndag ser vi vem som blir höstens RobinsonSolig

Precis och nu är det söndag och en halvtimme kvar.
    Nandez skrev 2022-12-18 19:24:39 följande:
    Intressanta tankar
    Nandez skrev 2022-12-18 19:35:21 följande:
    Håller med dig
    Nandez skrev 2022-12-18 19:36:12 följande:
    Snart är det dags
    Japp! Spännande! Go Kris & L-O go!

• flygrl

Vet inte om nån ens kommer se det jag skriver men aja bra och spännande avslutning på årets Robinson tycker jag. Örådet blev lite intressant med dom frågor och svar som va och tja huvudsaken att Kristoffer och L-O kom vidare till finalen (Kris va ju iofs redan klar). Om det va Alex eller Martin som skulle följa dom till finalen kvittade lite för mig men ok nu blev det Martin medans Alex föll på tröskeln. Jag tyckte Alex gav vettigt svar på Bellas fråga i örådet men talet han höll sen kunde han kanske kortat ner lite. 

Finaltävlingen blev lite som jag hoppats dvs. en blandning av lite olika färdigheter. Jag höll förstås på Kris och L-O men trodde ärligt att L-O skulle få svårt mot dom båda yngre, snabbare killarna men Martin höll ju inte på ta sig iväg från startblocket ens. Jag undrar om inte hans till slut våldsamma sätt att ta sig ur det där halslåset va på gränsen till fusk faktiskt. Va det verkligen så man skulle göra?

L-O och även Martin kom ju i kapp Kris vid pusslet men han kunde sen dra ifrån igen och då trodde jag han hade segern i en liten ask MEN dom andra kom i kapp igen vid det extremt svåra eldbolls-momentet. Det va verkligen jämnt och handlade väl bara om att mata eldboll efter eldboll och se vem som till slut fick en i bålet.

Och tänk att L-O va först och snart med facklan i hand kunde ta sig upp och tända segerelden strax före Martin. Fantastiskt jue! Vem hade trott det tidigare under säsongen? Men helt f*****g underbart och så jävla rätt asså! Solig

Stort grattis till L-O, en riktigt värdig vinnare som tagit sig till finalen utan en massa skitsnack, fulspel och mobbande. Han, Kris, Helen och Sofia va dom som spelade renast och sjysstast och t o m hade ryggrad stå upp mot gruppen.

Fast att typ halva vinsten ska skattas bort känns ju sådär. Men hoppas L-O gör nåt kul för pengarna! 
    (Undrar förresten va Valle tänkte när han såg L-O ta hem slutsegern ha ha? )

Önskar alla i tråden en riktigt God Jul och Gott Nytt År! Solig

• flygrl
    Johannus skrev 2022-12-18 22:54:59 följande:

Önskar alla här en riktigt God Jul. Vi kommer åter när ett program som är bra börjar 2023.

Tack detsamma! God Jul & Gott Nytt År till dig med!
  • flygrl
    Anonya skrev 2022-12-19 21:45:16 följande:

Galet jämt på slutet. Inte kul missa en halv miljon med 1-2 meter. Starkt av Martin att komma ikapp två gånger efter att ha varit så mycket efter. 

Tycker inte att den som är klar för finalen borde få vara med och rösta. Är ju klart att personen röstar på den som är starkaste hotet och det känns inte helt rätt. Vet inte om det heller var tänkt så från början eller om det blev så för att det var så få som var kvar av de utröstade. 

Jag delar inte era tankar om Alex. Jag gillade honom, men besviken på att han for ut mot Helen på örådet. För övrigt har jag på olika ställen läst att folk tidigare glömt immunitetshalsband och då har det inte varit något problem, så förstår att folk var sura på att immunitetsförgöraren inte fick användas då den konkret var borta. 

Tänk att det snart kommer en ny säsong. Vet ni vilken månad den har premiär?

Jo, det blev en väldigt jämn final. Kris gjorde några ryck men blev varje gång upphunnen av dom andra och på slutet va det så jämnt det kunde bli. 

Och visst va det lite märkligt att Kris fick va med och direkt påverka vem han skulle få möta i finalen men men.

Min syn på Alex har blivit mer negativ under säsongens gång MEN jag kan också se positiva sidor hos honom. Människor är ju komplexa med olika sidor, bra och dåliga. Väldigt negativt med honom va hur han och dom övriga mer eller mindre frös ut både Sofia och Helen och även hans knepigt passivt aggressiva tal till båda när dom haft fräckheten inte åka ut som han önskat (olika tillfällen). Sen att han också kan va sjysst och omtänksam, det har man väl också sett prov på.

Va gäller immunitetsförgöraren tycker jag det är rimligt man ska ha med den till örådet för den ska va giltig. I australiensiska Robinson/Survivor har det som jag tidigare nämnt tydligen vart nån som glömde sitt immunitetshalsband och därför inte heller räknades som immun. MEN och det här är viktigt: reglerna ska va konsekventa så det ska förstås va lika för alla och inga undantag för den ena eller andra. Alla ska kunna veta va som gäller.

Jag läste nånstans (minns inte var) att nya säsongen troligen har premiär typ mitten av mars. Vi får se.
    Jag tycker förresten Petra har växt som programledare eller om det bara är att jag vant mig vid hennes stil. Fast nu är det enter Anders Lundin.

Svar på tråden Robinson 2022 Höst