Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2022 Höst

Nandez skrev 2022-10-13 19:36:06 följande:
    Pelle verkar inte att Alexander kom
    Håller med dig....Två Alfa hannar på ett ställe Skrattande
  • Johannus
    flygrl skrev 2022-10-14 16:14:30 följande:
    Ok, intressant det där om Bytt är bytt. Han är tydligen egenföretagare och drogterapeut med egen erfarenhet av missbruk läste jag nånstans.

Jag tycker väl inte Pelle verkar kvala in bland dom riktiga Robinson-psykopaterna som härjat genom åren. Han verkar ändå sjysst i grunden på nåt sätt tycker jag men rätt burdus och verkar sakna filter för inte säga rakt ut allt han tänker > oförskämd. Men han riskerar ju få många emot sig om han inte passar sig.

Nä, många är nog mest där för visa upp sig, sina tatueringar och diverse silikonfyllda kroppsdelar och bli kändisar. Men just Pelle måste ju ha en del överlevnadskunskap som befäl i kustjägarna som väl ska kunna överleva typ bakom fiendens linjer. Sen har ju du några från samma del av landet som dig, han stora skäggiga Lars-Olov från Luleå och så programledaren Petra från Kiruna. smile5.gif

Robinson handlar ju inte så mycket om riktig överlevnad. Vill man se riktig överlevnad ska man kolla på The Island. Vet inte hur svenska varianten är men har sett brittiska originalet och det va riktigt jävla tufft när dom fick fixa allt eget käk osv. Minns att dom bla. övermannade en krokodil med i princip bara händerna för sen käka upp den. smile3.gif Och folk blev rejält sjuka sen när krokodilköttet började ruttna. Många fick bryta pga ordentliga skador. Nåt helt annat än Robinson! smile5.gif

Läste också om att A hade egna erfarenheter av missbruk. 

Jag ser Pelle som den förra alfa hannen som var med. Bestämmande, stor i orden, elaka kommentarer. Jag tro nästan att Alexander och Pelle kommer att ryka i hop.

Lars-Olov är från Luleå. Dock tror jag inte han kommer från Luleå då han har antingen Pitemål eller Lyckselemål. Ok visst det tillhör Norrland. Jag bor i Norrbotten. Dock visste jag inte att Petra kommer från Kiruna.

Har inte tittat på The Island, men helt klart så får det Svenska deltagarna det alldeles för lätt. Nästan inget alls att kämpa för värme, eld, mat. Jag hade förstått om dem fått fruktkorgen efter några veckor, men inte direkt i början.
    En del av deltagarna kommer inte jobba nämnvärt alls då dem vet att spar dom på styrkan så vinner dom på tävlingar vilket resulterar i antingen mat eller lättnader på lägret.
  • Johannus

På gränslandet när deltagarna skrek om att det var 100 meter Kungskobra var en Ödla det såg man tydligt. Jag började skratta när jag såg bena på ödlan.....Orm med benSkrattande

Hon som åkte ut från Gränslandet är Skådespelare. Var lite irriterat på att hon gjorde reklam i t-shirt, filt, handduk troligen om hennes man. Inte för att det angår migSkäms 

• Johannus
    Nandez skrev 2022-10-15 19:30:27 följande:
    I morgon är det dags för ö-råd
    Vet inte om jag hinner se Robinson i tid då jag är på danskurs. Återgått till gamla föreningen jag varit med i tidigare innan jag flyttade till Östergötland, men annars tittar jag på play och kommer och diskuterar efteråt.
  • Johannus
    flygrl skrev 2022-10-16 18:56:37 följande:
    Som jag oftast då. smile5.gif
    Äh, man tittar väl när man har tid och möjlighet och tråden stänger ju aldrig så att säga. smile1.gif
    Jag hann innan Robinson börjar....Körde bara 2 timmar. Har inte varit med i kursen på 20 år så får börja lite lugnt med alla danserna.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-10-16 21:05:14 följande:
    Ulf i lag nord kan ligga illa till i ö-rådet
    Jag vill inte att Ulf åker...Gillar han som person.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-10-16 21:07:21 följande:
    Ulf har ett spännande jobb
    Snygg var han också i kaptenskläder Glad
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-10-16 21:08:40 följande:
    Pelle står inte högt i kurs
    Det får han skylla sig själv eftersom han är som han är.
Svar på tråden Robinson 2022 Höst