Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2022 Höst

Nandez skrev 2022-11-05 21:15:26 följande:
    Det viktigaste är att du skriver
    Tack!
    Nandez skrev 2022-11-05 21:19:05 följande:
    Självklart är det okej
    Jomen det tänker jag väl att det är.
    Nandez skrev 2022-11-05 22:26:30 följande:

Spännande i morgon

Verkligen! Hoppas va ikapp till veckofinalen så jag kan va med fullt ut igen.

• flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-11-05 23:43:58 följande:
    Hoppsan, sorry!

Ska inte säga mer om duellen mellan Nathalie och Merdi. Det som är sagt är sagt. 

Det kanske var så som du säger men sen har ju Pelle flera gånger påtalat att han absolut inte vill ha tillbaka Merdi. Möjligen då för hennes reaktion, men det får Pelle ta tänker jag. Han är 50+ och borde inte bete sig som en tjurig barnunge. (Tycker jag.)

Som du säger om Merdi, så är ju också Nathalie. Men det kanske jag inte ska säga mer om ifall du inte sett avsnittet jag tänker på. Blir lite rörigt i huvudet här, har lite svårt att sortera tidsmässigt. 

I morgon ser jag örådet till frukost. Kaffe
    Det är väl oundvikligt man kan få veta sånt man ännu inte sett när man som jag ligger efter. Inget jag är sur på dig för.

Fast nu har jag kollat ikapp! Intressant att Merdi slog Nathalie i att göra upp eld. Det va ju annars en sån gren där Nathalie hade haft chansen vinna. Särskilt som hon (Nathalie alltså) tidigare visat att hon är riktigt bra på det. Men men jag höll på Merdi och tycker det ska bli intressant se hur hon klarar sig i riktiga Robinson framöver.

Tycker du verkligen Merdi och Nathalie är så lika? Nathalie verkar smart men inte alls så tuff och fysiskt stark som Merdi enligt mig. Nathalie har väl snarare vart svag i fysiska tävlingar. Och Nathalie verkar ju till skillnad från Merdi va en pakt & intrigmakare.

Jag tycker också Pelle får stå för att han skickade iväg Merdi men hoppas dom kan prata igenom det och sen släppa det. Men kanske hamnar Merdi i lag Nord i stället? Särskilt som dom ju idag kommer tappa två medlemmar. Vore förresten kul om Valle blev utröstad ikväll fast det är väl mest önsketänkande från min sida.

Snart dags (på old school linjär-TV iaf)!
  • flygrl

Jaha, om förra veckofinalen där utröstade Sofia direkt tog sig tillbaka genom slå Nathalie i duell va dramatisk va det ju inget mot kvällens veckofinal där det verkligen hände grejer.

Först att Valle rev ut sig i memory-tävlingen. Vem hade trott det? Och allra minst Valle själv. Fast när jag såg det skulle bli tävling där enbart hjärnan avgör tänkte jag direkt det här kan bli tufft för Valle. Och det blev det ju.

Skönt att bli av med honom. Fast samtidigt känns det lite vemodigt ändå. Han hade väl sina bra sidor också utöver sina dryga översittaraktiga. Nä, jag hade inte villat va i samma lag som honom.
    Och han försvann helt. Inget Gränsland. :P

Sen Pelle asså. Fast han va too much alldeles i början har han vuxit i mina ögon  och jag kommer deffo sakna honom även om jag tycker han fattade helt rätt beslut att åka hem till svärfar och övriga familjen. Men en av dom starkaste i årets Robinson helt klart och i jäkligt bra form för va 55 år liksom. Fint att se stödet han fick av sitt lag och att dom ska ses hemma för kräftskiva.

Man trodde ju LO tråkigt nog skulle ryka i örådet men uppenbarligen ville Julie hem. Lite konstigt att först be om att bli utröstad men sen ändå åka till Gränslandet imho. Fast jag gillar ändå Julie.

Tråkigt att även Ulf fått sorgligt besked att hans bror gått bort. Inget konstigt att han då väljer att bryta men trist för programmet då han va en rätt skön profil. :/

Andreas va duktig i memory och charmigt med hans små danssteg för att bättre minnas allt. Immuniteten betydde mycket för honom även om den i praktiken inte behövdes pga Julie ville hem.

• flygrl

Tillägg: Antar Merdi kommer gå till lag Nord mtp dom förlorade tre personer idag. Dom behöver förstärkning.

Sen undrar jag hur känsliga Andreas kommer reagera när han på TV får se att storebrorsan Valle tänkte kicka ut honom idag. Fast Valles reaktion när Andreas vann tävlingen va faktiskt fin och sportslig.

• flygrl
    Nandez skrev 2022-11-06 19:30:07 följande:
    Roligt att läsa dina iakttagelser
    Tack snälla! Tycker det är fascinerande hur du kommenterar varje avsnitt typ som en live-kommentator i fotboll eller hockey.
    Nandez skrev 2022-11-06 21:03:26 följande:

Mansgrotta, ha, ha

Jag gillar både Alex och Pelle men det där mancave-köret kunde jag va utan. Otroligt töntigt begrepp, mancave. Skämskudde fram! Obestämd
    Johannus skrev 2022-11-06 21:06:16 följande:
    Jag uppskattar dina långa inlägg. Jag skulle vela själv skriva längre inlägg än jag gör.
    Tack, Johannus! Jag skulle gärna läsa längre inlägg från dig.  
    Johannus skrev 2022-11-06 21:10:41 följande:
    HahaaSkrattande....Det fanns lite obehagliga kryp där i Mansgrottan. Men jag vet inte om Tusenfotingen är farlig
    Nandez skrev 2022-11-06 21:11:25 följande:
    Har svårt att tro att dom är farliga
    Fast jag kan berätta att det där är hundrafotingar/centipede som till skillnad från tusenfotingar är väldigt aggressiva rovdjur som kan ge riktigt otäcka bett. I min pappas hemland Venezuela finns såna som blir över 30 cm och kan ta möss och ödlor (och sätta människor ur spel). Inga man vill dela sovplats med jag svär. :/
    molly50 skrev 2022-11-06 21:26:01 följande:

Men Valle ska ändå ha det till att de andra nu "måste" klara sig utan honom.
    En riktig besserwisser.

Men har du inte fattat? Månen rör sig runt jorden, jorden runt solen och hela universum runt Valle. Det är allt man behöver veta jue. Drömmer
    Johannus skrev 2022-11-06 22:01:59 följande:

Det blev mycket jobbig program i kväll. Måste vara väldigt jobbigt för deltagare som får sorgliga meddelande mitt i programmet.  Gråter

Verkligen. Så sorgligt. Gråter
    Johannus skrev 2022-11-06 22:20:35 följande:

Tror som dom på FB att Valle kommer att komma tillbaka eftersom Uffe måste lämna, även om jag såg att Julie kommer att komma tillbaka. Men på ett eller annat sätt kommer Valle komma tillbaka. (Inte för att jag vill det)....Tv 4 produktionen borde lägga mer energi på deltagare som är tystlåtna och inte låta bara ledartyper synas.....Men det är ju som sagt Sverige.....Den som blir mobbad förlorar oavsett det är i tv eller i riktiga verkligheten.

Tror du verkligen Valle kommer tillbaka efter ha nobbat Gränslandet? Vi får se men jag tror mer på det kan komma in förstärkningar i form av nya personer/jokrar. Men vi får se.

Julie såg man ju i Gränslandet men har du sett att hon kommer tillbaka till själva Robinson?

Snart sammanslagning!

• flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-11-06 20:02:39 följande:
    Angående Merdi och Nathalie så tänkte jag främst på det där med att vara ärlig och rak. 

Jag har ju redan sett kvällens avsnitt så jag vet hur det går.
    Får återkomma i morgon. Glad

Men är verkligen Nathalie 100% ärlig och rak sådär som Merdi verkar va? Missförstå mig inte, jag gillar Nathalie men hon verkar va mer pakt-ish och intrig-ish än Merdi. 

Pelle är ju borta när hon kommer till Robinson och högst sannolikt hamnar hon i Nord, inte Syd.
    Vi får se.

• flygrl
    Johannus skrev 2022-11-07 01:26:02 följande:
    Jag litar inte på Merdi.....Eller rättare sagt har jag sett lite för lite på Merdi för att säga vad hon går för. Nathalie är alldeles för snäll och tänker på alla andra än sig själv. Jag skulle önska att Nathalie tänkte mer på själva spelet för Robinson än att ömka sig för sina lagkamrater.

Men vi tänker inte alla lika och det gör inget.....
    Jag har inte heller full koll på Merdi. Men att hon är väldigt fysiskt stark och tuff är uppenbart. Och så har hon deklarerat att hon tänker va helt ärlig hela vägen.

Nathalie är nog snäll men hon har också visat förtjusning över att pakta och styra och ställa så hon ser nog också till sig själv. Som alla andra. Men nu är hon väl borta helt efter förlorade duellen i Gränslandet och det är ju sorgligt. Hade gärna följt henne mer. :/

Självklart ska vi kunna ha olika tankar och åsikter i tråden. Skulle bli rätt tråkigt annars tycker jag.
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-11-07 05:13:49 följande:
    Såg du när Nathalie tackade nej till en immunitet för att få mer mjöl med till laget? Det var stort gjort tycker jag, jag hade inte gjort så.
    Hade hon haft immuniteten så hade hon inte suttit i Gränslandet nu.

Vi behöver ju inte ha samma åsikt i frågan heller. Glad

Tror också att det är Merdi som blir förstärkningen till lag Nord, det får vi se idag. Jag kollar direkt efter jobbet, nyfiken som jag är. Tungan ute
    Och Pelles reaktion hade vi inte fått sett ändå.

Har full förståelse för Pelle och Ulf, för hur det än är så är familjen viktigare. Men trist för oss som följer Robinson.
    Klart jag såg när Nathalie valde bort immuniteten mot att få mer mjöl. Det va storsint. Och jag har aldrig sagt att jag ogillar henne men hon har också visat att hon gillar att pakta och intrigera så lite annan inställning till det än Merdi. Men dom allra flesta paktar ju mer eller mindre så inget konstigt med det iofs. Återstår att se om Merdi kan hålla på sitt ideal också när det börjar bli tufft hålla sig kvar.

Men självklart måste vi inte tycka lika. Man får tycka olika, det är helt ok jue.

Att Pelle och Ulf valde att bryta är ju självklart även om det som du säger är synd för oss tittare. Däremot tycker jag det är väldigt trist att så många utan såna speciella anledningar ger upp. Det förstör programmet. Som Julie som kanske inte ville hem direkt men däremot följa sin älskade Valle till Gränslandet. Trist.
  • flygrl

Jag såg om veckofinalen idag och det slog mig att Andreas inte bara hyllade Valle väldigt utan också sa han hade tänkt ge Valle immuniteten om Valle inte blivit utslagen. Tänk om det blivit så, Valle fått immuniteten och sen Valle, Ulf, Britten och Julie röstat ut honom. Vilken chock för stackars Andreas som verkar va en känslig person. Fast nu blev det ju inte så. Men måste ha svidit att se det på TV nu. :/

Annars va ju Merdi tillbaka men i Nord den här gången. Välbehövlig förstärkning!
    Synd att inte Pelle va kvar då jag hoppats han och Merdi hade kunnat snacka igenom va som hände och sen förhoppningsvis kunnat försonas.

Tufft med Ödesvecka men jag fattar ärligt talat inte hur det där örådet är tänkt funka.

Jag hade förresten fel om Nathalie. Hon va ju kvar i Gränslandet vilket gläder mig men hoppas nu inte den där inflammerade tanden gör att hon tvingas bryta. Att Julie åkte hem när inte Valle va i Gränslandet va väntat.

Jag har som jag skrivit tidigare väääldigt svårt tro att Valle dyker upp igen. När han tackade nej till Gränslandet gick nog ridån ner slutgiltigt. Hoppas jag. Tror däremot det kan komma förstärkningar i form av nya deltagare. Plus nån eller några från Gränslandet. 

Sjysst av Ulf ge Kristoffer immuniteten. Den kan bli värdefull!

• flygrl
    Nandez skrev 2022-11-07 20:15:29 följande:

Hypotetisk tanke

Tänk om det blir fyra från la Nord och två från lag Syd i örådet

Nandez skrev 2022-11-07 20:29:57 följande:
    Som jag fattade så ska lag Syd välja två som ska till ö-rådet

Det blir två ödestävlingar till så sex personer i ö-rådet som jag uppfattade det
    Ska lag Syd som vann idag utse två från sitt eget lag eller motståndarlaget? Jag fattar inte hur det här är tänkt funka.

Svar på tråden Robinson 2022 Höst