Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2022 Höst

Johannus skrev 2022-10-17 19:21:13 följande:
    Jag var med i dansföreningen i 11 år innan jag flyttade till södra Sverige. Nu är jag tillbaka efter 20 i samma förening och ja jag måste säga att det var riktigt roligt att börja dansa i gen med gänget.
    Ok, förstår det är trevligt att återvända till gamla gänget.
  • flygrl
    Johannus skrev 2022-10-17 19:37:06 följande:

Usch jag orkar inte med Valles ego snack....."Jag har varit ledare hela mitt liv".......Han tror att han är Robinson mästare.

Håller med om det är en lite fånig/töntig sida hos Valentino det där. Särskilt som han ju inte presterar riktigt i nivå med det där snacket.
    Johannus skrev 2022-10-17 19:40:07 följande:
    Alla verkar ha mer eller mindre tatueringar....Får deltagarna tråkigt kan dem studera varann. Skrattande
    Ha ha!
    Johannus skrev 2022-10-17 19:40:54 följande:
    Vad var det med henne...Hörde som inte....Hungrig eller?
    Jag vet inte men kanske brist på mat eller vätska? 
    Johannus skrev 2022-10-17 19:57:33 följande:

Tycker synd om lag Nord.

Jo, lite gör man ju det. Dom har svårt hävda sig mot Syd.
    Johannus skrev 2022-10-17 20:32:01 följande:
    Vem är Natalie.....Kan inte alla namn ännu....Menade du hon som la bollarna i rad?

Nathalie är den lite kraftiga svarta tjejen.

• flygrl
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-18 14:33:21 följande:
    Jag håller med om att Tommie verkade vara en schyst person, det blev bara väldigt fel med vissa saker han sa. 

Ja, precis, i den svenska versionen var det bara kändisar med. Det kändes lite trist, jag hade gärna sett samma program fast med "vanliga Svenssons". Tack, ska kolla upp det! Och hoppas att det kommer upp fler säsonger på SVT play sen. 

Jo, när jag var liten (alltså typ i början av Robinsons historia, ) så tror jag att det gick kl 20. Har för mig att jag skulle gå och lägga mig innan Robinson började och det måste varit vid 20... tycker det låter lite sent att jag hade fått vara uppe till 21 dag innan vardag som typ 5-6-åring. Men jag vet inte :p 

Håller med angående Tommie där.

Det som ffa gjort mig skeptisk till svenska The Island är väl att focus verkat vart att deltagarna va kändisar och inte att dom skulle ha rätt egenskaper för klara överleva under tuffa förhållanden. Jag menar Maria Montazami och Lisa Ajax liksom. Inget ont om dom men har dom verkligen den hårdhet som faktiskt krävs?

I engelska upplagan va det ju inte vem som helst som fick va med utan om jag inte minns fel va det tuffa uttagningar och samtliga som kom med va riktigt vältränade och tuffa typer.

Vi verkar ha samma minnesbild av tidiga Robinson. Även om jag är äldre än dig är jag faktiskt jämngammal med Robinson, född 1997 that is.

• flygrl
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-23 19:50:31 följande:
    Jag var helt säker på att jag hade svarat på detta men det hade jag visst inte, så sorry :o 

Jag håller med om att det hade varit kul om det varit folk som inte är kändisar. Det hade blivit en helt annan sak. Men en del av programmet kanske var att ta kändisar sjukt långt utanför sin comfort zone? Idk. 

Ja, då är du några år äldre än mig Jag trodde faktiskt att Robinson började någon gång på 2000-talet, men man lär sig något nytt varje dag  

Det är lugnt. Du svarar alltid och det uppskattar jag. Nu va det jag som dröjde med mitt svar i stället.

Det kan nog va som du skriver angående The Island, ja. Och jag har ju iofs inte sett  svenska VIP-varianten så kanske ska jag inte säga så mycket. Det kanske blev bra ändå trots Maria Montazamis tofsar ha ha.

Att jag är äldre än du har vi redan konstaterat i nån av lektrådarna vill jag minnas. Men ja, Robinson hade tydligen premiär -97.

• flygrl

Det blev som det brukat bli att jag lämnar tråden efter ett tag. Jag känner inte att jag passar in riktigt. Sorgligt nog. Gråter
    Så jag kommer väl fortsätta kolla Robinson OCH Gränslandet (känns som det bara är jag som följer Gränslandet) men nöjer mig med att läsa va ni andra skriver.

Lev väl! 
    /flygrl

• flygrl
    Nandez skrev 2022-10-28 19:16:45 följande:

Vad tråkigt att du känner så

Gillar att läsa dina inlägg

Tittat på Gränslandet och jag  tycker att det inte är så bra

Johannus skrev 2022-10-28 20:04:32 följande:
    Nej du får inte lämna tråden Gråter Jag gillar dina kommentarer och jag tittar på Gränslandet....Dock har jag blivit efter denna vecka....Håller på att se det nu. SNÄLLA STANNA KVAR. Hjärta
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-29 14:58:28 följande:
    Nej, vad tråkigt att du lämnar! Jag gillar att läsa dina kommentarer till programmet! <3

Om du känner att det är rätt beslut att lämna tråden så ska du så klart göra det, men tråden står alltid öppen och jag (och många andra!) hoppas att du ändå kommer tillbaka. Nu har jag hamnat lite på efterkälken (ligger typ en vecka bakom), men annars följer jag både Robinson och Gränslandet  

Det känns skönt höra att mina långa inlägg kanske ändå inte tråkar ihjäl alla i tråden utan kan tillföra lite grann iaf. Inte min mening skapa massa drama kring mig själv utan det är helt enkelt min dåliga självkänsla som ställer till det ibland. Att jag känner att jag inte duger och mest gör bort mig.

Men jag tycker ju om tråden och er som skriver i den så har bestämt mig för att hoppa in igen. Måste bara kolla ikapp först så ska jag kommentera va som händer i Robinson sen igen (precis som det tydligen också vart för både Johannus och kokosnötmjölk ). Solig

Kom också på att jag ju tidigare diskuterat några händelser i Gränslandet med bla. Johannus. Den där jättelika kungskobran som nästan höll på att sluka hela Gränslandet-gänget levande tex. Eller om det va en varan kanske.

Tack för ni finns och bryr er! Jag uppskattar förresten alla i tråden!

Vi hörs snart igen! Hjärta

• flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-10-28 17:25:41 följande:
    Jag följer också gränslandet, är urusel på att skriva också. Mest för att jag sett alla avsnitt innan de andra som skriver medans programmet pågår.

Jag gillar Sandra, fråga mig inte varför. Obestämd Gillar Bella och Merdi också, det var SÅ skönt när Merdi slog ut Pernilla. För henne gillade jag inte alls.

Jo, jag känner ju till att du kollar avsnitten innan dom sänts. Fast du kan väl kommentera Gränslandet när dom visats på TV. Om du känner för det alltså. Jag tar gärna del av dina kommentarer!

Skriver själv aldrig medans programmen sänds utan kollar oftast på CMore och TV4 Play och skriver när det passar. Typ.

Sandra är rätt rolig och Bella ännu roligare. Tycker Bellas formuleringar kan va sanslöst roliga och poetiska. Drömmer  Merdi är ju lite mer lågmäld men helt ok. Pernilla fick jag aldrig nåt riktigt grepp om men hade gärna sett mer av henne i tävlingar med mycket simning i för det är hon grym i.

Får återkomma om både Gränslandet och Robinson för jag ligger som sagt efter här.

• flygrl
    Nandez skrev 2022-11-05 19:48:48 följande:
    Härligt att du är tillbakaHjärta
  • flygrl
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-29 14:58:28 följande:
    Haha, det är bara skönt att det inte bara är jag som dröjer med mina svar  

Jag tyckte faktiskt att Maria Montazami var bra i The island, hon liksom tog sig an vildmarken på ett bra sätt och jag tyckte helt enkelt att hon gjorde det bra. Men då har jag visserligen inte sett The island UK, kanske hade tyckt annorlunda om jag sett den också  

Ja, det är mycket möjligt att vi redan har pratat om det, men att jag glömt det ;p
    Vi dröjer båda med svar ibland men svarar alltid och det är väl ok ändå. Tycker jag iaf.

Så du har alltså sett svenska The Island??? Det hade jag inte fattat men då måste väl jag med se den vid tillfälle så vi kan jämföra. Och du kanske ser brittiska varianten nån gång. Om du känner för det alltså.
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-11-05 20:04:25 följande:
    Undrar hur Pelle reagerar när Merdi kommer tillbaka!
    Han ville ju verkligen ha ut henne, varför fattar jag inte. Hon är liten, men det gömmer sig en stor människa där inne, urstark och envis.

Vore kul om hon vann en immunitet inför ett öråd och Pelle åkte ut. (Lite skadeglädje, jag vet, men det kan han ha.

Ooops! Där fick jag veta nåt jag ännu inte kommit till i programmet eftersom jag ligger efter i tittandet. Att Merdi skulle möta Nathalie visste jag men inte att Merdi sen vann. Fast jag fattade ju att Nathalies enda chans mot Merdi skulle va att det blev nåt mer klurigt typ pussel medans Merdi lätt skulle vinna i fysiska grenar.

Men ok, Merdi återvänder och då blir det intressant se hur Pelle reagerar, ja. Jag uppfattade det aldrig som att Pelle ville ha ut Merdi där i första avsnittet utan att han ju måste skicka nån till duellen. Men pga Merdis ilska över bli vald till duellen ville han sen inte ha tillbaka henne i laget. Så uppfattade jag det iaf.

Merdi är tuff och fysiskt väldigt stark så hon kan säkert uträtta en del i Robinson. 
    Hon sa också tidigt att hon tänkte va 100% ärlig hela vägen. Fin målsättning men kan också bli tufft när andra paktar som fan.

Va gäller Pelle tycker jag han är lite socialt klumpig och bufflig med sitt raka sätt men kan också se positiva sidor hos honom så där skiljer jag väl ut mig lite här i tråden. Med reservation för att jag bara sett fram till i tisdags 1/11 än så länge.
    Blir spännande se hur det går!

Svar på tråden Robinson 2022 Höst