Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2022 Höst

Nandez skrev 2022-10-12 19:41:36 följande:
    En del får ju knappt någon tv tid
    Jag tror att det som låter massor får mest tv tid....som Pelle, och Vallentino. Dessa två tror så bra om sig själva.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-10-12 19:47:19 följande:
    Jösses! Vad ska man med mascara till där?  :-O
    Det undrade jag med.....Varför sminka sig på en öde Ö?
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-10-12 19:54:23 följande:
    Ja,varför ta med sig sin poncho till marknaden och sen bli sur när det andra laget tar den? 
    Pelle är för mycket....
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-10-12 19:58:49 följande:
    Han straffar ut sig själv
    Ja det tror jag med. När han inte längre är kapten för laget då kommer han nog att röstas ut fort om han fortsätter att vara så som han är. Tro att den nya killen kanske kan sätta han på plats för han verka också vara lite lagledare tyckte jag det man såg av han.
  • Johannus
    Beccus skrev 2022-10-12 20:06:10 följande:
    Pelles beteende på marknaden var ju hemsk. Varför stå o nedvärdera vad andra laget hade med sig? Hoppas verkligen att nån sätter honom på plats snart. Tyvärr vet vi sen tidigare säsonger att det är "sist in, först ut"... blir inte förvånad om eädet gäller här med, speciellt om han opponerar sig för mycket på en gång. 
    Ja hans beteende har varit tycker jag från start hemsk...Och så även nu på Marknaden. Jag hoppas verkligen att någon stoppar han i tid för han blir obehaglig med sitt sätt att vara.....
  • Johannus
    flygrl skrev 2022-10-13 00:38:30 följande:
    Jag reagerade också på det att han va så oförskämd mot det andra laget genom göra ner deras personliga saker så där. Jävligt respektlöst och omoget av en man i hans ålder. :/

Sen undrar jag också va han menade med kalla nya lagmedlemmen Alexander för kåkfarare? Om det bara är nåt han antog utifrån Alexanders yttre utan att veta om det är så va det ju riktigt respektlöst det med.
    För övrigt har väl Pelle lite samma stil med stora muskler och tatueringar. Han kanske kände sin position som alfahane hotad? smile3.gif

Lite komiskt att Pelle inte bara blev av med sin fina poncho utan också att han först riktigt sålde in hur fantastiskt fin den va haha. smile2.gif Greta fattade men kunde inget göra.

Pelle behöver helt klart tas ner på jorden.
    Håller helt mede i det du skrivit.
    Läste om Alexander att han varit med i programmet Bytt är Bytt eller vad det heter. Han och frun van stort.

Ja jag hoppas att Pelle tas ner på jorden och så blir det om han fortsätter att vara så elak. Undrar om han efterhärmar Karln som var med förra Robinson som var på Gränslandet väldigt länge, men till slut åkte han hem. Stor och stark ville han visa sig....Kommer inte i håg namnet, men han var också elak och egoistisk.
  • Johannus
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-13 11:51:40 följande:
    Detta sa jag till min pappa också efter att vi tittat. När man får beskedet om att man ska vara med i Robinson, varför går man inte direkt och köper ett tändstål och går ut i skogen och övar? Det är ju liksom inte breaking news att de kommer behöva göra upp eld med ett tändstål i Robinson... eller förlitar sig alla på att "någon annan" kan göra upp eld med tändstål? 

Känns lite vanskligt inför de individuella tävlingarna i så fall. 

Du är i alla fall inte ensam om att vara förvånad över att deltagarna inte övat på att starta en eld med tändstål hemma. 
    Jag tror att det är så att det flesta deltagare kommer från storstäder och väntar sig att någon annan gör saker och ting utan att behöva prestera sig. Deltagarna skiter i att träna saker hemma för det viktigaste är att få komma utomlands till värmen och att bli tv kändis. Men dem tänker inte att ELD, VATTEN och LUFT är det 3 viktigaste saker man behöver. Tror ingen av dem kan jaga eller fiska. Och hujeda att rensa fisken sen Förvånad möjligen äta om någon tillagar fisken.

Jaja ....Jag önskar ibland att Robinson hade fler äldre deltagare som kanske kunde lära dessa ungdomar hur man lever på en Öde Ö.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-10-13 19:34:12 följande:
    Har för mig att den nya Alexander har varit med i Bytt är bytt
    Ja de ska han ha varit läste om det.
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-10-13 19:55:14 följande:
    Valentinos resonemang alltså
    Ja jag säger desamma.
Svar på tråden Robinson 2022 Höst