• Nandez

Robinson 2022 Höst

I morgon börjar Robinson höst, hoppas på ett bra och underhållande program

• Svar på tråden Robinson 2022 Höst
  • flygrl

Är det inte ovanligt lugnt i lagen plus Gränslandet den här säsongen?
    Förutom Merdis ilska mot Pelle och sen killarna i Gränslandet har det inte vart mycket och inte heller just nåt paktande.

Lag Syd vann som vanligt även om det blev ganska jämnt. Syd känns starkare totalt sett särskilt då dom har fler fysiskt riktigt starka medlemmar.

Linda verkar ha fått upp viljan va kvar nu när hon kommit till Gränslandet. Hon verkar vettig och trevlig imho.
    Merdi verkar lite gladare inte minst pga Linda kom och även att hon försonats lite med killarna. Va lite rädd hon skulle fortsätta sura.

Ingen mer som reagerat på TV4:s otroligt klantiga spoiler där man i förväg visade vem som såsmåningom kommer hamna i Gränslandet?

• flygrl
    A4ka skrev 2022-10-17 22:17:13 följande:

äntligen hittade jag hit undrar varför blev det två Robinson 2022? Någon som vet? 

Hej och välkommen då!
    Jag har också undrat varför det blev så med två säsonger samma år. Kan det ha med bytet av programledare att göra? Anders sorti kom ju väldigt plötsligt pga det där fylletjafset. Kanske ville man snabbt lägga det bakom sig?
  • flygrl
    Nandez skrev 2022-10-17 19:08:31 följande:
    Bra analys
    Nandez skrev 2022-10-17 19:10:00 följande:
    Kommer inte ihåg vilken tid det var tidigare

Ok, spelar ingen roll iofs. Bara en fundering jag hade.
  • flygrl
    Johannus skrev 2022-10-17 19:21:13 följande:
    Jag var med i dansföreningen i 11 år innan jag flyttade till södra Sverige. Nu är jag tillbaka efter 20 i samma förening och ja jag måste säga att det var riktigt roligt att börja dansa i gen med gänget.
    Ok, förstår det är trevligt att återvända till gamla gänget.
  • flygrl
    Johannus skrev 2022-10-17 19:37:06 följande:

Usch jag orkar inte med Valles ego snack....."Jag har varit ledare hela mitt liv".......Han tror att han är Robinson mästare.

Håller med om det är en lite fånig/töntig sida hos Valentino det där. Särskilt som han ju inte presterar riktigt i nivå med det där snacket.
    Johannus skrev 2022-10-17 19:40:07 följande:
    Alla verkar ha mer eller mindre tatueringar....Får deltagarna tråkigt kan dem studera varann. Skrattande
    Ha ha!
    Johannus skrev 2022-10-17 19:40:54 följande:
    Vad var det med henne...Hörde som inte....Hungrig eller?
    Jag vet inte men kanske brist på mat eller vätska? 
    Johannus skrev 2022-10-17 19:57:33 följande:

Tycker synd om lag Nord.

Jo, lite gör man ju det. Dom har svårt hävda sig mot Syd.
    Johannus skrev 2022-10-17 20:32:01 följande:
    Vem är Natalie.....Kan inte alla namn ännu....Menade du hon som la bollarna i rad?

Nathalie är den lite kraftiga svarta tjejen.

• kokosnötmjölk
    flygrl skrev 2022-10-17 12:13:13 följande:
    Jo, det har du väl rätt i. Tommie va ju verkligen en udda figur som verkade helt omedveten om va man kan säga och inte. Fast jag tyckte ändå han i grunden verkade va en sjysst person som inte ville göra andra illa. smile1.gif

Jo, den svenska finns på Discovery+ men den har jag inte sett då jag fått intrycket den är mycket softare och mer visa upp kändisar än brittiska upplagan. Man har kunnat streama flera säsonger på SVT Play men är nerplockat nu men ser ut som det kanske kommer mer där eftersom sidan ändå är kvar. Med lite tur lägger dom kanske upp gamla säsonger då med.
    Annars vet jag inte. :/

Va gäller veckofinalens tid hade jag sett fel men undrar om det inte va klockan 20 längre tillbaka. Eller jag kanske minns fel?! smile3.gif
    Jag håller med om att Tommie verkade vara en schyst person, det blev bara väldigt fel med vissa saker han sa. 

Ja, precis, i den svenska versionen var det bara kändisar med. Det kändes lite trist, jag hade gärna sett samma program fast med "vanliga Svenssons". Tack, ska kolla upp det! Och hoppas att det kommer upp fler säsonger på SVT play sen. 

Jo, när jag var liten (alltså typ i början av Robinsons historia, ) så tror jag att det gick kl 20. Har för mig att jag skulle gå och lägga mig innan Robinson började och det måste varit vid 20... tycker det låter lite sent att jag hade fått vara uppe till 21 dag innan vardag som typ 5-6-åring. Men jag vet inte :p 
  • kokosnötmjölk
    Johannus skrev 2022-10-17 19:24:40 följande:
    Håller med om att mång deltagare får vara i bakgrunden. Alla borde få samma tv tid.
    Håller med om att många deltagare fått vara i bakgrunden. Samtidigt ska de ju göra TV av det så det blir ofta att de som är lite "udda" och sticker ut får mer TV tid, speciellt i början när de är så många. TV programmen hade inte varit lika underhållande om de "tysta" fått lika mycket TV tid iom att det då inte händer något/blir något drama. 

Men jag tycker att det  brukar jämna till sig längre in i programmet då det inte längre går att "gömma sig" bakom de som hörs och syns mest. Men absolut att det är tråkigt att det är vissa som man knappt sett av och än mindre fått lära känna. 
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-10-17 20:54:05 följande:

Vi får hoppas att det vänder för lag Nord.
    Japp
  • Nandez
    molly50 skrev 2022-10-17 20:31:52 följande:
    Det ska väl verka spännande.  smile5.gif
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-10-17 20:32:01 följande:
    Vem är Natalie.....Kan inte alla namn ännu....Menade du hon som la bollarna i rad?
    Det var hon som kände sig sjuk
Svar på tråden Robinson 2022 Höst