Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Robinson 2022 Höst

molly50 skrev 2022-12-15 19:59:28 följande:
    Ja,det var faktiskt en bra fråga. Det blir intressant att se vad han kommer att svara på det.
    Verkligen
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-12-15 20:07:16 följande:
    Dumt klippt tycker jag ....man kan väl köra klart ett program för att fortsätta nästa.
    Tycker jag med
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-12-15 20:08:26 följande:
    Han blev nog ställd av vad Bella sa.....eller så känner han sig stolt att bli kallad Tupp.
    Tror han blev ställd om hur han har uppfattats 
  • Nandez
    molly50 skrev 2022-12-15 21:07:21 följande:
    Ja,det återstår att se.
    Det visar sig
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-12-15 21:16:25 följande:
    Han blev nog ställd, men tror ändå att han senare sträcker på sig eftersom andra tycker att han tagit ledarrollen bland killarna vilket får honom att känna sig bra. (Bara jag som spekulerar Glad)
    Svårt att veta
  • Nandez
    Anonya skrev 2022-12-16 00:34:29 följande:
    Jag gissade att örådet skulle bli klart först på söndag. Är ju en viktig del liksom, passar in i finalprogrammet. 

Bara fyra gamla deltagare så färre än det brukar. Men kostar hålla deltagarna kvar i landet liksom om de ska flygas tillbaka och alla är nog inte intresserade heller, utan vill hem/stanna hemma hos familjen. Och hur skulle det vara med dem på Gränslandet där en del kanske åkt ut jättemycket tidigare än andra där. Annorlunda än förra året. 

Ska bli intressant att se hur det går. Och Kristoffer får alltså vara med och rösta.
    Ja, det ska bli intressant
  • Nandez
    flygrl skrev 2022-12-17 20:06:29 följande:
    Jaha, så då är det bara finalen kvar då. Sen vet vi vem som tog hem slutsegern och så är det över för den här gången. Känns alltid lite vemodigt tycker jag. smile3.gif

Det går upp och ner i Robinson. Först va jag övertygad Helen skulle ryka i örådet men så kom den mirakulösa vändningen där och sen klarade hon komma topp tre i pusseltävlingen med mina övriga favoriter Kris och L-O för att sen helt oväntat va den som först plurrade i Plankan. Fan va snopet och trist asså! Hade vart så härligt om Helen efter all skit hon tvingats va med om fått vinna alltihop. Men men, inget att göra åt. smile3.gifsmile4.gif

Men ändå, visst är man väl jävligt förvånad det gick så dåligt för henne i Plankan mtp det va en tävling som verkade passa henne perfekt. Iaf trodde jag inte hon skulle ramla av först och därmed få åka hem. :/ Jag hade tippat L-O skulle bli utslagen här tråkigt nog men han klarade sig och det va ju skönt iaf och likaså Kris men det va väl inte lika oväntat.

Jag tycker förresten L-O:s form verkar va på väg uppåt. Kanske har hans självförtroende boostats när han sett att han faktiskt fortfarande är med? Han gjorde bra ifrån sig även i pusseltävlingen där det ju fanns ett riktigt jobbigt balansmoment med. smile1.gif

Och så kom det ju ännu ett öråd då fast av lite annat slag. Lite märkligt Kristoffer ska få va med och rösta ändå men ok so be it. Skönt att han redan står i finalen! 

Blir det en eller två som ska med till finalen förresten? Brukar väl normalt va tre som  jag minns det?

När nu Helen sorgligt nog är utslagen håller jag på Kris och L-O. smile1.gif

Va gäller Alex va han väl egentligen bättre i lagtävlingarna där det ofta va tunga grejer som skulle släpas, bäras osv. Där va hans och Pelles råstyrka ovärderliga medans dom individuella tävlingarna på sistone inte premierat stora muskler på riktigt samma sätt. Homayon va mer allsidig med både muskler och snabbhet/smidighet (delvis kanske beroende på att han va betydligt yngre).

Vi får se hur själva finalen avgörs. Jag tycker finalen ska innehålla olika typer av tävlingsmoment så det inte enbart handlar om snabbhet eller råstyrka eller klurighet  utan en bra mix så att mångsidighet premieras och det blir mindre förutsägbart. Vem vet kanske gör L-O ändå en Micke Björklund där på slutet haha?! smile5.gifsmile2.gif

Om lite drygt ett dygn är det dags! Solig

Intressanta tankar
  • Nandez
    flygrl skrev 2022-12-17 20:34:55 följande:

Har inte hunnit besvara det här inlägget än så jag gör det nu. 

Och jo, det va ju bra att den hemmaknåpade förgöraren inte godkändes. Säger jag för jag håller/höll på Helen och är glad att hon räddades av gonggongen där. Men bara den där regeln tillämpas konsekvent så är ju allt i sin ordning. smile5.gif

Ja, Helen förtjänade verkligen att vinna men hon föll på/av Plankan och då va den sagan över. Verkligen trist! smile4.gif
    Alex konstiga och obehagliga utbrott mot Helen, ja. Skälla på henne för hon sa man istf jag. Sjukt fjantigt och småaktigt. Men hon verkade ju ta det rätt coolt ändå.

Du hade rätt och jag fel angående det kommer ett öråd, det vi får se slutet av imorgon. Spännande! smile5.gif

Piff & Puff har ofta vart roliga, mest Bella då medans Sandra tyvärr dras ner av sin patetiska falskhet. Bella kändes mer rakryggad och empatisk.
    Men visst önskar jag Sandra att hon ska få leva ett långt och friskt liv. Hemskt med tumören jue! :/

Jag tror ändå Martin är en rätt trevlig kille i grunden men lite tröttsamt med hans paktande tycker jag. Han bad tydligen Helen om ursäkt efter örådet vilket är sjysst och rakryggat enligt mig. smile1.gif

Själv fortsätter jag hålla på Kris och L-O. Tycker inte det Kris sa i kontaktannonsen va hela världen faktiskt. smile5.gif

Du kommer med dina små teasers då och då. smile5.gif

• Nandez
    flygrl skrev 2022-12-17 22:10:51 följande:
    Tack! smile1.gif

Tack tack! smile1.gif

Nä, Sandra känns falsk. Eller så blev skammen för mycket för henne så hon inte klarade medge hur det låg till. Eller så skiter hon helt enkelt i att hon ljuger. En del människor har inga problem med sånt.

Hoppas ni alla är friska igen! 
    Ta hand om er! smile5.gif

Ja, eller hur?! Skittrist! smile3.gif
    Men nu får man hålla tummarna för Kristoffer och L-O! smile5.gif

Smart fråga och jag tror med att Alex blev ställd där. Jag är inte förvånad att Bella ställer en sån smart och ärlig fråga för jag uppfattar henne deffo som smart. smile1.gif

Det tror jag med. Han har nog myst över rollen som Big Daddy åt smågrabbarna. :P

Håller med dig
Svar på tråden Robinson 2022 Höst