• Nandez

Robinson 2022 Höst

I morgon börjar Robinson höst, hoppas på ett bra och underhållande program

• Svar på tråden Robinson 2022 Höst
  • Nandez
    molly50 skrev 2022-11-14 20:14:42 följande:
    Ja,jag förstår inte det där.
    Förr så stängdes ju Gränslandet vid sammanslagningen.
    Nu är det fortfarande kvar.
    Det måste vara nytt för i år. 
    Tycker att det är lite märkligt att Gränslandet är kvar
  • molly50
    Nandez skrev 2022-11-14 20:36:34 följande:
    Tycker att det är lite märkligt att Gränslandet är kvar
    Ja,precis. 
  • Johannus

Måste vara så att det tre som är på gränslandet tävlar tillsammans och någon åker ut resten in.

• Nandez
    Johannus skrev 2022-11-14 21:03:55 följande:
    Måste vara så att det tre som är på gränslandet tävlar tillsammans och någon åker ut resten in.
    Så kan det vara
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-11-12 11:53:07 följande:
    Nu vet vi ju också bara det TV4 valt ut att visa oss, vilket är ett litet uns av allt som händer.
    Helene var redo att lämna Nathalie själv för att överlägga med Sandra och Bella, när nog alla ändå visste hur det skulle bli. Självklart tänkte inte S och B splittra sin lilla "pakt" heller.

Jag tyckte så ofantligt synd om Nathalie, det kom faktiskt en tår här när hon tvingades bryta. 

Jaja, i morgon får vi se hur det går på örådet och sen är det här knäppa ödesveckan över. Skönt, verkar det som vi alla här i tråden tycker.

Och man måste inte vara överens om allt. {#emotions_dlg.flower}

Jo, man ska absolut va medveten om att vi bara får se lite grann av va som händer där på ön (öarna?). Genom visa somligt och utelämna somligt och klippa lite som man vill kan deltagare och händelser vinklas åt olika håll. Det handlar om att skapa mer spänning och dramatik men är väl inte alltid så snyggt egentligen. 

Jag tycker för övrigt Homayons uppförande efter duellvinsten mot Britten va föredömligt sportslig och storsint. Där kunde Sandra och Bella ha lärt sig nåt.
    Sen va förstås inte relationen Homayon-Britten laddad på samma sätt som Helen-Sandra så det va nog mer neutralt känslomässigt och därmed lättare va cool.

Men som sagt man måste inte va överens i allt. Jag menar verkligen det. Har aldrig förstått mig på användare som anmäler andra i stort sett enbart för dom tycker den andra har typ fel åsikter. Själv anmäler jag nog enbart om nån hotar mig eller så. I övrigt får man argumentera för sin sak eller släppa det imho. Det är ju ett diskussionsforum ffs!  
    {#emotions_dlg.flower}

Visst va det synd och sorgligt att Nathalie fick lämna men hennes hälsa verkade inte va den bästa så hon hade nog inte orkat hela vägen. :/
    Skönt däremot att ödesveckan är över. Rörig och obegriplig.

BeautifulLiz skrev 2022-11-12 12:10:31 följande:
    Oups, sände för snabbt!

Jag har en liten koppling till en av deltagarna men kan och vill inte säga vem och hur. Jag har alltid hållit en väldigt privat profil här i forumet, så det funkar liksom inte att berätta. Obestämd
    Men jag tror inte att personen i fråga kommer att vinna, men den kommer att vara nöjd med sin prestation ändå. Och det känns ändå som det viktigaste.

Ja, jag tror också på Kristoffer i final. Vore kul med honom och Alex där.
    La märke till hans coola tatuering nu i detta program, han har så många att jag inte sett den tidigare. 
    Antar att han gjorde den när hans fru väntade något av barnen. (Ett barn i livmodern.)
    Sen är han också fantastisk på andra sätt. Det är dock inget som tagits upp i Robinson, men finns att läsa på hans Instagram.

Alex påminner rent visuellt om min äldsta son väldigt mycket, min son är dock inte så tatuerad även om där finns några väl valda motiv.
    Det kan ju vara det som gör att jag gillar honom så mycket också. Oskyldig

Jag tycker att det är skönt att slippa Valle. Tror dock inte att vi sett det sista av honom i rutan.
    Och även om jag ibland störde mig på Pelle så saknar jag honom, han visade bättre sidor i de senare avsnitten än i början.
    Jag respekterar självklart att du vill hålla på din anonymitet och därför inte vill berätta vem av deltagarna du har en koppling till. Är själv noga med min anonymitet.
    Kul att du har en sån koppling till nån på insidan så att säga. Pratar du nåt med personen kring va som händer i programmen? Fast hen får väl knappast berätta nåt innan allt sänts antar jag?!

Men hoppas inte du tar det för personligt om jag (eller andra) kritiserar den personen. Iofs skönt att vi här i FL-tråden väl ändå avhåller oss från grova, osakliga påhopp på deltagarna. Vill jag tro iaf.
    Jag tror och hoppas Kristoffer kan ta sig långt dels för han verkar klok, sjysst och bra på tävlingar dels för han samtidigt håller rätt låg profil. Alex gillar jag också. Stor och stark men samtidigt sjysst och omtänksam. Han är ju fullständigt täckt av tatueringar så vilken av dom är det du tyckte va så cool?

Valle saknar jag inte heller och ser det som osannolikt han skulle dyka upp i Robinson igen men däremot kanske han dyker upp i nåt annat TV4-program. Kanske Lets dance som sin brorsa?

Pelle saknar jag däremot. Visst störde jag mig en hel del i början men sen va det som han ändå taggade ner lite och även att man lärde känna honom mer. Han växte med tiden tycker jag. Hade gärna sett honom gå långt tillsammans med Alex.
    BeautifulLiz skrev 2022-11-13 14:08:31 följande:

Jag såg kvällens avsnitt till frukost.
    Fattar inte hur ni kan vänta tills det sänds på TV! Tungan ute

Du är allt en riktig Robinson-taliban haha!
    Men visst jag tycker också Robinson är fett underhållande och tycker det är en höjdare när det finns nya avsnitt!

Uppskattar förresten dina fylliga svar och att det blir lite diskussion!

• Nandez
    flygrl skrev 2022-11-15 18:37:19 följande:

Jo, man ska absolut va medveten om att vi bara får se lite grann av va som händer där på ön (öarna?). Genom visa somligt och utelämna somligt och klippa lite som man vill kan deltagare och händelser vinklas åt olika håll. Det handlar om att skapa mer spänning och dramatik men är väl inte alltid så snyggt egentligen. 

Jag tycker för övrigt Homayons uppförande efter duellvinsten mot Britten va föredömligt sportslig och storsint. Där kunde Sandra och Bella ha lärt sig nåt.
    Sen va förstås inte relationen Homayon-Britten laddad på samma sätt som Helen-Sandra så det va nog mer neutralt känslomässigt och därmed lättare va cool.

Men som sagt man måste inte va överens i allt. Jag menar verkligen det. Har aldrig förstått mig på användare som anmäler andra i stort sett enbart för dom tycker den andra har typ fel åsikter. Själv anmäler jag nog enbart om nån hotar mig eller så. I övrigt får man argumentera för sin sak eller släppa det imho. Det är ju ett diskussionsforum ffs! smile5.gif  {#emotions_dlg.flower}

Visst va det synd och sorgligt att Nathalie fick lämna men hennes hälsa verkade inte va den bästa så hon hade nog inte orkat hela vägen. :/
    Skönt däremot att ödesveckan är över. Rörig och obegriplig. smile5.gif

Jag respekterar självklart att du vill hålla på din anonymitet och därför inte vill berätta vem av deltagarna du har en koppling till. Är själv noga med min anonymitet.
    Kul att du har en sån koppling till nån på insidan så att säga. smile1.gif Pratar du nåt med personen kring va som händer i programmen? Fast hen får väl knappast berätta nåt innan allt sänts antar jag?! smile3.gif

Men hoppas inte du tar det för personligt om jag (eller andra) kritiserar den personen. Iofs skönt att vi här i FL-tråden väl ändå avhåller oss från grova, osakliga påhopp på deltagarna. Vill jag tro iaf. smile5.gif
    Jag tror och hoppas Kristoffer kan ta sig långt dels för han verkar klok, sjysst och bra på tävlingar dels för han samtidigt håller rätt låg profil. Alex gillar jag också. Stor och stark men samtidigt sjysst och omtänksam. smile1.gif Han är ju fullständigt täckt av tatueringar så vilken av dom är det du tyckte va så cool?

Valle saknar jag inte heller och ser det som osannolikt han skulle dyka upp i Robinson igen men däremot kanske han dyker upp i nåt annat TV4-program. Kanske Lets dance som sin brorsa? smile3.gif

Pelle saknar jag däremot. Visst störde jag mig en hel del i början men sen va det som han ändå taggade ner lite och även att man lärde känna honom mer. Han växte med tiden tycker jag. Hade gärna sett honom gå långt tillsammans med Alex. smile1.gif

Du är allt en riktig Robinson-taliban haha! smile2.gif
    Men visst jag tycker också Robinson är fett underhållande och tycker det är en höjdare när det finns nya avsnitt! smile5.gif

Uppskattar förresten dina fylliga svar och att det blir lite diskussion! smile5.gif

Som alltid intressant läsning
  • flygrl
    Beccus skrev 2022-11-12 16:17:18 följande:
    Tror ( hoppas) att bella & Sandra funkar bäst på varsitt håll. Tillsammans blir dom väldigt jobbiga & barnsliga. Iaf är det det intrycket jag får från gränslandet 
    Det kan nog va så. Dom trissar upp varandra typ. Sen tycker jag som sagt särskilt Bella också kan va väldigt rolig och poetisk med helt sanslösa formuleringar.
    Nandez skrev 2022-11-13 21:45:43 följande:
    Dom glömmer att det är sammanslagning och att det blir en individuell tävling 
    Johannus skrev 2022-11-13 21:49:06 följande:
    Precis, många kommer att fortsätta som lag även om dem då ska bara tänka på sig själv.
    Nandez skrev 2022-11-13 21:49:58 följande:
    Dom tänker kortsiktigt 
    molly50 skrev 2022-11-13 21:51:27 följande:
    Ja,de brukar väl fortsätta med sina pakter ändå. 
    Nandez skrev 2022-11-13 21:52:16 följande:
    Trist
    Fast öråden fortsätter ju hela vägen fram till finalen så därför har ju paktandet sin funktion även efter sammanslagningen. Även om jag personligen avskyr när paktandet och skitsnacket tar över för mycket.
    molly50 skrev 2022-11-14 20:14:42 följande:
    Ja,jag förstår inte det där.
    Förr så stängdes ju Gränslandet vid sammanslagningen.
    Nu är det fortfarande kvar.
    Det måste vara nytt för i år. 
    Fast va det inte nåt år då Gränslandet fanns kvar nästan ända fram till finalen? Eller jag kanske minns helt fel?!
    Gränslandet har ju nästan blivit som ett tredje lag i årets Robinson.

• flygrl
    Nandez skrev 2022-11-15 18:45:00 följande:
    Som alltid intressant läsning
    Tack, Nandez!
  • Nandez
    flygrl skrev 2022-11-15 19:01:07 följande:
    Det kan nog va så. Dom trissar upp varandra typ. Sen tycker jag som sagt särskilt Bella också kan va väldigt rolig och poetisk med helt sanslösa formuleringar.

Fast öråden fortsätter ju hela vägen fram till finalen så därför har ju paktandet sin funktion även efter sammanslagningen. Även om jag personligen avskyr när paktandet och skitsnacket tar över för mycket.

Fast va det inte nåt år då Gränslandet fanns kvar nästan ända fram till finalen? Eller jag kanske minns helt fel?! smile3.gif
    Gränslandet har ju nästan blivit som ett tredje lag i årets Robinson.

Du har en poäng
  • Nandez
    flygrl skrev 2022-11-15 19:02:02 följande:
    Tack, Nandez! smile5.gif
    Det var så lite så

Det är ju intressant
Svar på tråden Robinson 2022 Höst