Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Robinson 2022 Höst

Sandra ute, Kris likaså

• Nandez
    Johannus skrev 2022-12-07 19:56:25 följande:
    Du hade rätt. Nu får inte Alex ut henne, men bra det för nu kan Alex själv åka ut.
    Ja, ha, ha
  • Nandez
    molly50 skrev 2022-12-07 20:04:54 följande:
    Men också bra på ett sätt då Alex inte kan rösta ut henne nu utan riskerar att åka själv. 
    Det är det bästa
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-12-07 20:14:41 följande:
    Nu får vi bara hoppas att Alex inte får immunitet i morgon.  
    Verkligen
  • Nandez
    molly50 skrev 2022-12-07 21:15:28 följande:
    Ja,verkligen.
    Håller tummarna
  • Nandez
    flygrl skrev 2022-12-08 03:27:36 följande:

Det va länge sen jag skrev men jag har följt tråden (och så Robinson förstås).

Jag tycker det är riktigt obehagligt hur så gott som alla från start vart emot både Helene och Sofia. Varför? Jag förstår det faktiskt inte. smile3.gif :/

Ok att man kan ha olika åsikter och även störa sig på andra deltagare men att som flera (Andreas och va det Sandra kanske) kalla Helene häxa är i mina ögon betydligt värre än att Tommy i förra säsongen (?) använde N-ordet. Asså jag är ju själv svart men för mig va det uppenbart att Tommy nog enbart va fullständigt omedveten om det problematiska med ordet men deffo inte menade nåt ont medans ordet häxa om Helene sas med riktigt förakt. :/

Nu tycker jag det va överdrivet kicka ut Tommy pga det han sa precis som jag inte tycker Andreas och Sandra (?) ska kickas ut pga det dom sa. Men fult va det. :/

Särskilt Helene har ju blivit utfrusen av dom flesta utom kanske L-O och Kristoffer. Hånet och föraktet från särskilt Andreas är riktigt f*****g obehagligt att se. Jag tyckte tidigare han visat sig va en rätt snäll och sjysst person iaf efter Valle lämnade men som han håller på nu asså. Även hans snack om slå ihjäl katten (om Helene) är obehagligt som fan. smile4.gif

Som jag skrivit tidigare tycker jag både Sofia och Helene är riktiga krigare och deffo dom tuffaste i årets Robinson. Att ha alla emot sig men ändå inte ge upp utan envist kämpa vidare och dessutom med nåt enstaka undantag va sjysst mot dom andra det är verklig styrka. smile1.gif

Jag tänker på hur Sofia fick sitta och lyssna på Alex predikan om Nathalies godhet efter hon starkt duellerat ut Nathalie. Kan inte ha vart lätt för Sofia som deffo inte gjort nåt fel annat än för egen kraft motstått lagets försök få ut henne. :/

Och som Helene behandlas nu sen Sofia inte oväntat men trist nog till slut röstades ut. Helene är fantastiskt stark i mina ögon och jag hoppas fan hon vinner alltihop. Fast hon lär väl ge bort sin andra immunitet till nån av dom som mobbar henne och sen drabbas av Alex f*****g immunitetsförgörare istf behålla båda immuniteter och hålla sig kvar. smile4.gif

Om inte nåt oväntat händer. Kanske hintade Andreas om nåt sånt med sitt snack om Judas? Kan det bli så att tillräckligt många går ihop mot Alex? Typ. smile3.gif

Att Helene visst kan komma bra överens med andra såg man ju andra vändan hon va i Gränslandet. Så fin gemenskap och stämning det va där mellan henne, Britten och Greta. smile1.gif Starkt sen av Helene att till slut ändå ta sig tillbaka till Robinson trots att  Britten snabbt fick upp sin eld men Helene trots det fortsatte kämpa och till slut vann. Men alla va sjyssta och sportsliga mot varandra till skillnad från Bellas & Sandras barnsligt elaka uppförande efter Sandras vinst över Helene tidigare i Gränslandet.

Sen har det slagit mig att Robinson för mig nog är som roligast att kolla när finalveckan ännu är långt bort. För det är ju under sammanslagningen och ju närmare finalen man kommer paktandet, fulspelet och skitsnacket blir smått outhärdligt. Kräks

Som sagt nu när Sofia inte är kvar är Helene min favorit tillsammans med Kristoffer och L-O. Vore så skönt att se att en utmobbad person som Helene ändå bli slutvinnare. Hon (och Sofia) är den tuffaste i årets Robinson! smile1.gif

Sen gillar jag också Kristoffer som är bra i tävlingar och som Helene sa en vänlig själ. Fint att se hur han och L-O hållit ihop och stöttat varandra. Faktiskt lite likt Sofia och Helene imho. smile1.gif
    Starkt av L-O att ta sig tillbaka från Gränslandet han med. Hoppas han kan hålla sig kvar i tävlingen!

Så blev lååångt det här. Kom gärna med reaktioner. smile5.gif

Imorgon är det förresten två avsnitt, vanligt veckoavsnitt kl. 19.30 och sen veckofinalen kl. 21. Spännande! smile1.gif

Fattar inte heller agget mot Helen, hon är en stark tjej som orkar kämpa på

Intressanta tankar
  • Nandez
    flygrl skrev 2022-12-08 03:37:50 följande:
    En sak till: det där med att det verkar blivit obligatoriskt att alla deltagare ska berätta om svåra personliga saker ur sitt liv. Det är ju inte bara att alla kanske inte vill eller klarar att öppna sig sådär inför inte bara övriga deltagare utan alla TV-tittare utan också att det nog är betydligt svårare göra det om man är i en redan utsatt position som Helene och Sofia som stått rätt ensamma mot gruppen. Ska man öppna sig om svåra, känsliga saker vill man väl först känna sig nåt sånär trygg och inte utstött. :/
    Jag håller med 100 procent
Svar på tråden Robinson 2022 Höst