Inlägg från: BeautifulLiz |Visa alla inlägg
  • BeautifulLiz

Robinson 2022 Höst

Jag har redan sett både Robinson och Gränslandet på Tv4Play.

Tror det kan bli en bra säsong, spännande med den nya programledaren också.

Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • BeautifulLiz

Jag har inte retat mig på någon än så länge. Och jag tycker nog att Petra funkar som programledare, hittills iallafall. Men vad jag förstått så ska hon bara leda programmet denna säsong.

Som vanligt kollar jag på programmet innan sändning så får vänta tills i morgon med att se vad ni tycker om dagens avsnitt.

Ser ni på Gränslandet också?

• BeautifulLiz
    Nandez skrev 2022-10-10 19:16:23 följande:
    Gillar som sagt Petra. Ja, hon leder Robinson denna omgång, sen blir det Anders Lundin har jag för mig.

Inte hunnit se Gränslandet ännu
    Anders Lundin... ok, jaha. Lite otippat men det blir väl bra.

Det är en del nu på tv som man vill se men tiden räcker inte riktigt till. Eller på datorn är det som gäller för mig. Jag kan oftast inte se programmen när det går på tv.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2022-10-10 19:34:48 följande:
    Går Gränslandet på tv 4 play?
    Japp, det gör det 
  • BeautifulLiz

Som vanligt har jag redan sett kvällens program, det går för sent för mig som går upp så brutalt tidigt på morgnarna.

Ska bli intressant att se vad ni tyckte, det får jag läsa till frukosten i morgon.

Jag är liksom aldrig med när det händer, som Idol som jag oftast ser dagen efter då jag sällan hänger vid TVn på fredagskvällar.

• BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-10-15 17:03:38 följande:

[ VARNING! Inlägget tar upp upp övergrepp på barn. :/ ]

Apropå elaka Robinson-deltagare så fick jag just veta nåt fruktansvärt. :/ Kommer ni ihåg Mathias Kristoffersson, den norrländska mannen som va med 2019?

Så här presenterades han av TV4 då:

">

Han gjorde väl inte så mycket väsen av sig i programmet, lite kufisk kanske men ändå helt ok.

Jag följer också Flashbacks Robinsontråd och där kom det upp att Mathias gripits av polisen efter ha planerat att våldta och tortera en 3-årig flicka. Det va en fälla som Patrik Sjöbergs sajt Dumpen satt upp där Mathias chattat med en fiktiv mamma med barn. Här kan man se skiten: https://dumpen.se/2022/09/06/robinson-gaddan-napp-144-borgafjall/

Det va nog fan bland det grövsta jag läst. Vilket monster han visat sig va. Störd jävel. Fy fan!
    Bra att Dumpen kunde hjälpa polisen sätta dit honom! Hoppas dom aldrig släpper honom igen.

Det var det jävligaste jag sett på länge. Herregud vilka männisor det finns!
    Lämpligt straff anstår jag från att skriva då jag inte vill bli avstängd.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2022-10-22 00:01:25 följande:
    Håller med dig i dina kommentar till 100% 

Jag har undrat nu i flera omgångar av Robinson varför dem inte använder av fiskeredskapen. Kan det vara så att det flesta av deltagarna är födda i betongen och inte varit och fiskat....eller vad är det frågan om. Hade deltagarna varit i åldern 55-68 års åldern då hade deltagarna fiskat, jagat plockat musslor, kräftor, ...Sökt rötter och allt som är ätbart i skogen runtom lägret.....Men nä det ska vara ungdomar som ska serveras på silverfat med i programmet.  Demon
    Två av 22 är i den åldersgrupp du nämner. Men det finns ju fler som är "vuxna på riktigt".
    Men 16 av 22 är under 40. Så jag håller med dig om det med åldern.

Att de yngre skulle serveras på silverfat kan jag dock inte hålla med om. Vi vet väl eg ingenting om dem.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2022-10-27 21:03:16 följande:
    Skönt att lag Nord vann
    Jag håller stenhårt på lag Syd så jag skrek bara NEJ när Nord vann. Tungan ute

Men nu är det som det är och jag kan tycka att det är dags för babbel-Pelle att åka till Gränslandet.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-10-28 15:37:25 följande:

Det blev som det brukat bli att jag lämnar tråden efter ett tag. Jag känner inte att jag passar in riktigt. Sorgligt nog. Gråter
    Så jag kommer väl fortsätta kolla Robinson OCH Gränslandet (känns som det bara är jag som följer Gränslandet) men nöjer mig med att läsa va ni andra skriver.

Lev väl! 
    /flygrl

Jag följer också gränslandet, är urusel på att skriva också. Mest för att jag sett alla avsnitt innan de andra som skriver medans programmet pågår.

Jag gillar Sandra, fråga mig inte varför. Obestämd Gillar Bella och Merdi också, det var SÅ skönt när Merdi slog ut Pernilla. För henne gillade jag inte alls.
  • BeautifulLiz
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-31 23:51:29 följande:
    Ja :D
    Nandez skrev 2022-10-31 21:12:02 följande:
    smile1.gif
     Just for the record så kan jag nu meddela att jag är på gårdagens avsnitt Av någon anledning så gillar jag tjejen som är lagkapten i det ena laget, tror att hon heter Nathalie. Och stör mig en del på Pelle. Tycker inte att det varit så mycket bråk detta året, varken i Robinson eller i Gränslandet, vilket jag tycker är skönt. Det är inte kul när det bara bråkas, tex som i den tidigare säsongen i år (?) där det var två deltagare som rök ihop rejält. 
    Du tänker på Hayes och Mattias?
    När Hayes döpte deras dass till "Skithuset Mattias", då gick han verkligen för långt.
Svar på tråden Robinson 2022 Höst