Inlägg från: Beccus |Visa alla inlägg
  • Beccus

Robinson 2022 Höst

Hoppas att jag kan hålla mig vaken tills dess :) 

• Beccus
    Johannus skrev 2022-10-09 21:31:55 följande:

Jag är redan efter en halvtimme less på Pelle som tar sig som den bäste ledaren fram. Han kommer nog inte vara den som gruppen gillar framöver.....

Däremot gillar jag Uffe....Även om han sa i inslaget att folk i hans omgivning säger att han är arrogant. Hoppas att han inte är det.

Gillar inte heller pelle, tror han riskerar att åka ganska fort när han inte är immun, men han kan ju ändra sig med tidens gång också
  • Beccus
    flygrl skrev 2022-10-12 16:35:23 följande:

Först måste jag fråga: är det ok diskutera även Gränslandet i tråden? Kollar ni andra på det?

Det sånds ju varje dag i TV4 Play men konstigt nog först på söndag i CMore (lite lustigt mtp att man betalar för CMore). Nytt grepp att Gränslandet kör i gång så här med en gång men antar det har att göra med Covid-sjuklingarna från förra säsongen.

Har vart flera spännande tävlingar så här i inledningen. En sak som förvånar mig  mer och mer varje år är att deltagarna inte toktränar på göra upp eld med tändstål hemma innan det bär av till Robinson-ön.

Det är ju en så simpel grej att träna på hemma som man sen skulle ha så stor nytta av under Robinson. För det har man ju fattat vid det här laget att det momentet dyker upp varje år och oftast mer än en gång i både tävlingar och det dagliga livet i lägret.

Tyckte lite synd om han sjökaptenen Ulf som fick jobba ganska länge med få upp elden i tävlingen. Visade sig inte va så lätt för Valentino heller när han själv senare försökte trots att han gnällt på Ulf. :/

Asså jag tycker väl inte Pelle är nån elak typ men han älskar helt klart att synas och styra & ställa. Ok att han skickade iväg Merdi som förlorade och gick till Gränslandet men otroligt dumt och osmidigt av honom att sen inför laget säga han va glad att hon inte kom tillbaka. Riktigt idiotiskt och okänsligt.

Det är förresten Markus Anderssons personliga sak dom eldar upp, boken alltså. Hoppas dom har vett samla ihop sånt dom kan elda i djungeln så Markus får låsa sin bok i fred.

För mig är det ok att diskutera gränslandet, jag har än så länge inte hunnit kolla på det, men är allt lugnare imorgon så ska jag kolla ikapp allt :) 

Pelle är inte elak, han är bara en besserwisser, störst bäst & vackrast. Iaf vad som har framkommit hittills. 
  • Beccus
    Johannus skrev 2022-10-12 20:01:28 följande:
    Ja det tror jag med. När han inte längre är kapten för laget då kommer han nog att röstas ut fort om han fortsätter att vara så som han är. Tro att den nya killen kanske kan sätta han på plats för han verka också vara lite lagledare tyckte jag det man såg av han.
    Pelles beteende på marknaden var ju hemsk. Varför stå o nedvärdera vad andra laget hade med sig? Hoppas verkligen att nån sätter honom på plats snart. Tyvärr vet vi sen tidigare säsonger att det är "sist in, först ut"... blir inte förvånad om eädet gäller här med, speciellt om han opponerar sig för mycket på en gång. 
  • Beccus
    Johannus skrev 2022-10-12 20:15:25 följande:
    Ja hans beteende har varit tycker jag från start hemsk...Och så även nu på Marknaden. Jag hoppas verkligen att någon stoppar han i tid för han blir obehaglig med sitt sätt att vara.....
    Håller med fullständigt 
  • Beccus
    Nandez skrev 2022-10-13 19:55:14 följande:

Valentinos resonemang alltså

Ja, lite märklig är han i sitt tänk ibland
  • Beccus
    Nandez skrev 2022-10-23 21:35:58 följande:

Hur svårt ska det vara att öppna lådan

Den knuten var svårare än dom trodde. Bara glad att Valentino inte fick upp den, han som sa att den var så enkel och skulle ta Max 30 SEK att få upp. 
  • Beccus
    Nandez skrev 2022-10-24 19:39:08 följande:

Tydliga grupperingar i båda lagen

Brukar bli det ganska fort 
  • Beccus
    Nandez skrev 2022-10-24 23:22:03 följande:

Kärlek ska visst spira mellan två, undra vilka

Spännande 
  • Beccus
    BeautifulLiz skrev 2022-11-04 05:06:43 följande:

Tänk vilken skräll det skulle vara om Valle åkte ut!
    Det lär ju inte hända än på ett tag, men roligt vore det. Bara för att han tror att han är någon slags Robinsongud eller något.

De han vill ha ut är L-O och Andreas (Värmland).

Hoppas kan man ju göra, men tror tyvärr han kommer att hänga kvar ett tag. Förstår inte varför tv4 envisas med att visa upp honom så mycket som de gör.
  • Beccus
    Johannus skrev 2022-11-04 20:05:55 följande:
    Skulle nog säga att det är just därför Tv 4 envisas. Han har en bror som är tv kändis så han måste synas och höras för att komma vidare i tv program som tv 4 sänder. Typ som Walgrens kommer en på tv så ska hela familjen, släkten vara med.....grrr.
    Det kan vara så. Det lilla jag har sett av hans bror så verkar han mycket mer sympatisk och ödmjuk iaf. 
  • Beccus

Väldigt skönt att valle och hans uppblåsta ego försvann, hoppas det inte blir nån tvist nu så han kommer tillbaka bara.. nu hoppas jag att det laget (blandar ihop vilka som är syd/nord) samlar ihop sig och vinner nästa tävling så dom ser att dom klarar sig utan honom. Har en känsla av att Julie ville åka ut för hon räknade nog med att få återse valle i gränslandet. 

• Beccus
    Johannus skrev 2022-11-12 16:12:13 följande:
    Ja det var trist att Nathalie var tvungen att åka hem. Och jag håller med om att Bella och Sandra uppför sig klantigt mot Helene. 

Jag hoppas inte att dem båda får komma in på Robinson. Ok att dom två varit längst på Gränslandet, men tillsammans är dom jobbiga.
    Tror ( hoppas) att bella & Sandra funkar bäst på varsitt håll. Tillsammans blir dom väldigt jobbiga & barnsliga. Iaf är det det intrycket jag får från gränslandet 
  • Beccus
    Nandez skrev 2022-11-23 19:41:24 följande:

Trist att Alex vann

Ja det var det, hade hellre sett att Kristoffer vann.
    molly50 skrev 2022-11-23 19:57:05 följande:

Men jösses! Inte rädd för att visa baken där inte! *S*

Jag gillar Andreas, han är sig själv på alla sätt och vis Glad
  • Beccus
    Nandez skrev 2022-11-24 19:51:28 följande:
    Ja, Alex och Homa
    Dom får gärna åka ut snart. Gillade båda från början, men får svårare och svårare för dom. Hoppas på Andreas, Kristoffer och Sofie på slutet. 
Svar på tråden Robinson 2022 Höst