Inlägg från: Turturduvanm |Visa alla inlägg
  • Turturduvanm

Missed abortion

Gick in I vecka 12 i måndags, trodde jag. Natten till tisdag vaknade jag med fruktansvärda smärtor, somnade om till slut och på morgonen började jag blöda. Åkte in till sjukhuset och där konstaterades det att graviditeten avslutats flera veckor tidigare. Så här har jag gått med illamående och onda bröst i flera veckor och tillochmed börjat släppa oron lite grann?. Till att få denna chock. Tabletter intogs igår och smärtorna var fruktansvärda åter igen. Behöver få lite pepp, hur länge gjorde det ont för er? Hur länge blödde ni? När kom er ägglossning igång igen och när blev ni gravida efter något sånt här?     Jag har en sån enorm längtan, vill inget annat än bli gravid igen och försöka en gång till. Just nu känns det bara hopplöst

• Svar på tråden Missed abortion
  • Turturduvanm

Tacksam för svar. Beklagar för dig också! 💕 jag blödde i ca 1-1,5 vecka, varit på återbesök och allt såg bra ut. Gjort ägglossningstest sen dess, utan minsta lilla utslag, känns så hopplöst..  använt clearblue digital. 😕 hoppas på det bästa för din och min skull!

• Turturduvanm

Tacksam för svar, jag har en dotter sen tidigare förhållande. min nuvarande sambo och jag har försökt i snart två år, så glädjen var enorm denna gång. Fick första mensen igår efter missfallet så kroppen är väll återställd nu? hade hoppats på något annat såklart än att den skulle komma. Jag hade börjat må bättre efter ma.. men nu slog de som en käftsmäll :(   Jag har varit på diverse läkarbesök där de kollat efter myom & polyper men allt har sett bra ut, har varit gravid 3 gånger innan denna och gjort abort. Så ledsamt att jag träffat världens underbaraste människa och så blir det sånna här bekymmer istället... när det är bådas högsta önskemål. Men är väll bara att fortsätta kämpa, men orken börjar ta slut, känner att jag mår bara sämre och sämre av att gå o hoppas varje månad och bli besviken varje gång? jag är som ett vrak varje gång jag har min mens, deppar ihop totalt?

• Turturduvanm

Nej det har han inte? har nämnt det innan jag blev gravid nu att det kanske är dags men han har inte velat, knappt velat prata om det, fått svar som: behöver väll inte ha så bråttom? fått intrycket av att han varit orolig att det skulle vara något fel på honom eftersom jag har mitt förflutna där det gått alldeles utmärkt, och nu när jag blev gravid så säger han bara ja men nu vet vi ju att det går.. :/  vi kan prata om allt men det här är jobbigt för honom det märks, dom är på honom på jobbet att det kanske är dags snart med en liten och även hans föräldrar har stallt frågor förut? vet att han mått riktigt dåligt över det också. Får låta det gå några månader nu, och sen ta upp det igen.. men att gå o må såhär det tär på mig. Allt man ser är barnvagnar och bebisar och gravida.

• Turturduvanm

Ja, vad gäller föräldrarna så berättade vi om missfallet och jag tror dom insett att dessa frågor kanske inte är så passande. Själv kör jag med nä jag har fullt upp o plugga, har inte tid med sånt när någon frågar (har precis börjat en tvåårig utbildning)?. Känns som jag försvarar mig själv mår jag svarar så?    Ja men precis, behöver inte vara något fel men jag har ?kollat upp mig? så tycker ändå att han kan göra detsamma, men alla är vi olika så? vissa behöver mer tid, till exempel min kära sambo som bär på någon manlig stolthet som gör honom mindre manlig om det inte skulle fungera.. kom fram sist vi tog upp det. Men som sagt, ger det några månader nu sen får han bannemig ta tag i det för jag har inte all tid i världen, vill inte vara så mycket äldre än vad jag är nu när jag får nästa. 

Svar på tråden Missed abortion