beräkning av bostadsbidrag
Hittar inte när jag googlar, kanske någon här kan svara snabbt.
Ska ansöka om bostadstillägg och undrar om underhållsbidraget räknas in som inkomst eller om det går utöver som barnbidraget?
tack på förhand
Hittar inte när jag googlar, kanske någon här kan svara snabbt.
Ska ansöka om bostadstillägg och undrar om underhållsbidraget räknas in som inkomst eller om det går utöver som barnbidraget?
tack på förhand
ingen som vet?
Bostadstillägg och bostadsbidrag är två helt olika bidrag som inte har med varandra att göra. Det skulle vara lättare att svara om man visste vilket bidrag det rörde sig om.
Är du sjukpensionär? För är du det inte kan du inte ansöka om bostadstillägg, utan ska istället ansöka om bostadsbidrag.
Underhåller räknas inte som inkomst för bostadsbidrag.
Inkomster som räknas med för bostadsbidrag:
Du hade inte behövt Googla..
Står ju på FK hemsida.
Jag utgår från att det är bostadsbidrag du menar som du skrev i rubriken. Då du frågar om underhållsbidrag skall räknas in.
Bostadstillägg är för pensionärer.
Du kan logga in på Skatteverket för att se vad du har för inkomst av tjänst. Tänk på att det som räknas är inkomsten före skatt.
Tack snälla ni för svar. Jag har aldrig sökt bostadsbidrag endast hör talas om det tidigare. Insåg inte att det fanns två olika bostadsbidrag. Nu vet jag.
Det är som ni redan förstått bostadsbidrag det handlar om.
Så tack för klargörande och tack för svar.
Mitt inatten frågor som krävde sitt svar omedelbums men trötthjärnan inte helt vaken.
Tack snälla ni för svar. Jag har aldrig sökt bostadsbidrag endast hör talas om det tidigare. Insåg inte att det fanns två olika bostadsbidrag. Nu vet jag.
Det är som ni redan förstått bostadsbidrag det handlar om.
Så tack för klargörande och tack för svar.
Mitt inatten frågor som krävde sitt svar omedelbums men trötthjärnan inte helt vaken.
//