Inlägg från: Anonym (Murrie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Murrie)

Bedragen eller vänskap?

Hon mår riktigt dåligt. Därför kan hon inte tänka klart, och när hon mår dåligt (känner sig sviken av dig och av sina andra vänner) så finns han alltid där och ger bekräftelse.

Sedan att hon kände honom som ung, innan det tunga och svåra livet drabbade henne, gör säkert att hon kan fly in i känslor av det som var. 

Nog vet hon att det inte är på riktigt, och därför lämnar hon inte dig. 

Men jag blir ändå orolig för dig i allt det här, det är ju en nedbrytande situation i längden. 

Hon verkar inte särskilt mogen och du, du känns också naiv. Sedan älskar du fortfarande henne verkar det som. Bara du kan veta hur du ska göra men jag tror faktiskt att du skulle må bättre i dig själv på sikt om ni separerade. 

Samarbete om barn och så vidare borde inte bli ett så stort problem om ni kunnat samsas i 20 år. 

• Anonym (Murrie)

Hon kommer ju undan med det hon gjort och kan ju känna att det var värt det då hon inte behövt offra något på sin otrohet mer än ditt ogillande.

Det här är sant för så många ojämlika relationer där den ena de facto slutat bry sig om den andre, eller aldrig gjort det, eller aldrig kunnat bry sig om någon annan än sig själv.

Ta reda på vilket det är. Relationer med människor som inte längre bryr sig om andra är hopplösa. Det kan komma i en period eller växa fram i livet, den där totala avsaknaden av omsorg om andra. 
  • Anonym (Murrie)
    Sista halvåret har det nästan känts som att hon försöker vänta ut att jag ska vilja dumpa henne så slipper hon själv fundera på vad hon verkligen vill. Att jag tar beslutet åt henne. Känns nästan som att hon fortsatt vill bli påkommen och att jag till slut inte ska se någon annan utväg än att lämna henne.

Det här. Som jag skrev, jag tror du kommer må bättre på sikt om du lämnar. 
  • Anonym (Murrie)
    Anonym (FYI) skrev 2022-10-06 13:56:01 följande:
    Visst. Ts är för snäll. Men skall han bara ge upp? Det hade ju varit bekvämt för ts fru // Obestämd
    Jo, men något säger mig att ts kan gå starkare ur det här. 

TS, försök se din fru för den hon är. Du har nog lite rosa glasögon för att du uppskattar henne så mycket, och hon håller dig på halster. Du anklagar även dig själv för att snoka när hon i själva verket får dig att vända allt mot dig själv. 

Inte ska du sitta och tänka att hon vinner om du lämnar henne för att hon varit otrogen en kortare eller längre tid. 

Ett bättre liv kan vänta bortom allt detta. 
Svar på tråden Bedragen eller vänskap?